PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
Traktörde güç artışı nedir? Cevabı burada
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="The_Hoca" data-source="post: 1448704" data-attributes="member: 76199"><p>Motor haritasından kaynaklı olarak bu direnme devrinin 1200 rpm lere gelmesi pek mümkün görünmüyor.</p><p>MF 3095 - 3105 , Same Silver 130 modeldeki motor tepkilerini yeni modellerde bulamayız.</p><p>Yazılımlara baktığımızda ; stok motor haritasında bulunan 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1400-1800 rpm aralığa genişletilebiliyor.</p><p>200 rpm devir kadar sabit tork ve güç aralıklarının devir aralıklarında oynama yapılabiliyor.</p><p>Motorların zamanlama kayıpları azaltılmış, </p><p>Same Explorer 85T modelin motor haritası ;</p><p>1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600 rpm de tork güçlü hissedilir, 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , </p><p>Şanzıman 20*20 vites , vites devir boyları 500 rpm , </p><p>2100 rpm den 1600 rpm devire düşünce vites değişir.</p><p>Deuthz 5120C ,</p><p>1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800 rpm de tork güçlü hissedilir , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , </p><p>Şanzıman 60*60 vites , 3 bölücü powershift , </p><p>Powershift vites araları 200 rpm ,</p><p>2000 rpm den 1800 rpm devire düşmelerde powershift vites değişir.</p><p>Deuthz 5C ve 5G serisi motor haritası böyledir.</p><p>1800 rpm deviri eski traktörlerin max tork devri 1500 rpm gibi görmemiz gerekiyor.</p><p>2000 öncesi motorlar ve Euro 2 olan motor , sıkıştırmalarda 1000 rpm devire kadar sıkıştırılıp , vites düşülebilirdi.</p><p>Zorlamaya gelen bir motor yapısına sahipti.</p><p>Erken devirde , 1200 rpm gibi açan turbonun , motor karakteristiği ile örtüşmesi gerekir.</p><p>Same Explorer 75T , modele erken açan turbo koyduk ama </p><p>5120C modele erken açan turbo koymanın bir mantığını göremiyoruz.</p><p>Malzeme mukavemetleri olarakta , 1600-2000 rpm aralığında çalışması gereken motorun 1200-1600 rpm arasında çalışmaya zorlanması ileride yıpranma sorunlarını arttırabileceği açıktır.</p><p>En az yakıt bölgesi devirleri de zaten bu aralıkta değildir.</p><p>Eski nesil motorun özelliklerini, karakteristiğini , yeni nesil motora adapte etmeye uğraşmayınız,</p><p>Sürüş şeklinizi , gazlama tepkilerinizi yeni nesil motora göre adapte edebilirsiniz.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The_Hoca, post: 1448704, member: 76199"] Motor haritasından kaynaklı olarak bu direnme devrinin 1200 rpm lere gelmesi pek mümkün görünmüyor. MF 3095 - 3105 , Same Silver 130 modeldeki motor tepkilerini yeni modellerde bulamayız. Yazılımlara baktığımızda ; stok motor haritasında bulunan 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1400-1800 rpm aralığa genişletilebiliyor. 200 rpm devir kadar sabit tork ve güç aralıklarının devir aralıklarında oynama yapılabiliyor. Motorların zamanlama kayıpları azaltılmış, Same Explorer 85T modelin motor haritası ; 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600 rpm de tork güçlü hissedilir, 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , Şanzıman 20*20 vites , vites devir boyları 500 rpm , 2100 rpm den 1600 rpm devire düşünce vites değişir. Deuthz 5120C , 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800 rpm de tork güçlü hissedilir , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , Şanzıman 60*60 vites , 3 bölücü powershift , Powershift vites araları 200 rpm , 2000 rpm den 1800 rpm devire düşmelerde powershift vites değişir. Deuthz 5C ve 5G serisi motor haritası böyledir. 1800 rpm deviri eski traktörlerin max tork devri 1500 rpm gibi görmemiz gerekiyor. 2000 öncesi motorlar ve Euro 2 olan motor , sıkıştırmalarda 1000 rpm devire kadar sıkıştırılıp , vites düşülebilirdi. Zorlamaya gelen bir motor yapısına sahipti. Erken devirde , 1200 rpm gibi açan turbonun , motor karakteristiği ile örtüşmesi gerekir. Same Explorer 75T , modele erken açan turbo koyduk ama 5120C modele erken açan turbo koymanın bir mantığını göremiyoruz. Malzeme mukavemetleri olarakta , 1600-2000 rpm aralığında çalışması gereken motorun 1200-1600 rpm arasında çalışmaya zorlanması ileride yıpranma sorunlarını arttırabileceği açıktır. En az yakıt bölgesi devirleri de zaten bu aralıkta değildir. Eski nesil motorun özelliklerini, karakteristiğini , yeni nesil motora adapte etmeye uğraşmayınız, Sürüş şeklinizi , gazlama tepkilerinizi yeni nesil motora göre adapte edebilirsiniz. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
Traktörde güç artışı nedir? Cevabı burada
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt