Tırnaklarını zemine geçiren bir kedi
19.02.2013
Kısa süre öncesine kadar, 50 km/saat hıza ulaşabilen traktörlere yeni bir teknoloji gözüyle bakılmaktaydı. Ancak, günümüzde traktörlerin karayolunda giderek daha fazla zaman geçirmeye başlamasıyla, bazı üretici firmalar 60 km/saat hız yapabilen modeller geliştiriyor. Bu hız değerleri karşısında, doğal olarak, traktörlerin fren sistemleri üzerinde de belli ilerlemelerin kaydedilmesi şart. Case IH markasının 60 km/saatlik Puma modeli için de durum farksız
Case IH, ABS fren sisteminin getirdiği faydalardan o kadar emin ki, bu teknolojinin kullanımını Puma serisinin 60 km/saat hıza ulaşabilen, CVT şanzımanlı en üst modelleriyle sınırlandırmayıp, 40 km/saat ve 50 km/saatlik modellerde de seçenek olarak sunuyor. Traktör sürücüleri için hayli güzel bir haber
165 kW/224 hp (ECE R120ye göre) gücündeki Puma 225 CVX modeli üzerinde denenen Case IH ABS teknolojisinde, Fiat Grubunun bir diğer üyesi Iveco kamyonlarında kullanılan çeşitli parçalardan faydalanıldığını görüyoruz. Daha kısa bir tepki süresi temin etmek üzere, klasik yağlı frenleme sisteminin yerine hava ve hidrolik gücünü bir arada kullanan yeni bir paket geliştirilmiş. Hava kullanımı, sistemin yağ sıcaklığındaki değişkenliklerden etkilenmeyeceği anlamına da geliyor. Yağ-hava düzenlemesi, aynı zamanda fren pedalının acil durumlarda sertçe basıldığında otomobillerdeki gibi titreşim sergilemesini de önlüyor.
Sistemin kalbinde, her biri bağımsız frenlemeye tabi tutulan dört tekerlekteki hız sensörlerince yapılan ölçümleri toplayıp değerlendiren bir bilgisayar işlemcisi bulunmakta. Sensörler, hız okumalarını tekerlek dişlileri üzerinden gerçekleştiriyor ve kumanda birimine yüksek frekanslı sinyaller gönderiyor. Ardından, sensörden gelen ölçümler bilgisayar tarafından karşılaştırılıyor ve havalı fren sistemindeki basınç miktarı milisaniyeler içinde ayarlanıyor. Aynı yapı, hidrolik konvertör üzerinden de frenlere kumanda ediyor.
Case IH, acil bir durumda bu sistemde ortaya çıkan frenleme mesafesinin, dört tekerleği de kilitlenen, ABSsiz traktörlere göre küçük bir oranda daha uzun olduğu bilgisini veriyor. Ancak asıl önemlisi, kısa sürüşümüz esnasında bizler test etme fırsatını bulamasak da, kaygan zeminde ABS ile fren mesafesinin kısaldığı ifade ediliyor.
19.02.2013
Kısa süre öncesine kadar, 50 km/saat hıza ulaşabilen traktörlere yeni bir teknoloji gözüyle bakılmaktaydı. Ancak, günümüzde traktörlerin karayolunda giderek daha fazla zaman geçirmeye başlamasıyla, bazı üretici firmalar 60 km/saat hız yapabilen modeller geliştiriyor. Bu hız değerleri karşısında, doğal olarak, traktörlerin fren sistemleri üzerinde de belli ilerlemelerin kaydedilmesi şart. Case IH markasının 60 km/saatlik Puma modeli için de durum farksız
Case IH, ABS fren sisteminin getirdiği faydalardan o kadar emin ki, bu teknolojinin kullanımını Puma serisinin 60 km/saat hıza ulaşabilen, CVT şanzımanlı en üst modelleriyle sınırlandırmayıp, 40 km/saat ve 50 km/saatlik modellerde de seçenek olarak sunuyor. Traktör sürücüleri için hayli güzel bir haber
165 kW/224 hp (ECE R120ye göre) gücündeki Puma 225 CVX modeli üzerinde denenen Case IH ABS teknolojisinde, Fiat Grubunun bir diğer üyesi Iveco kamyonlarında kullanılan çeşitli parçalardan faydalanıldığını görüyoruz. Daha kısa bir tepki süresi temin etmek üzere, klasik yağlı frenleme sisteminin yerine hava ve hidrolik gücünü bir arada kullanan yeni bir paket geliştirilmiş. Hava kullanımı, sistemin yağ sıcaklığındaki değişkenliklerden etkilenmeyeceği anlamına da geliyor. Yağ-hava düzenlemesi, aynı zamanda fren pedalının acil durumlarda sertçe basıldığında otomobillerdeki gibi titreşim sergilemesini de önlüyor.
Sistemin kalbinde, her biri bağımsız frenlemeye tabi tutulan dört tekerlekteki hız sensörlerince yapılan ölçümleri toplayıp değerlendiren bir bilgisayar işlemcisi bulunmakta. Sensörler, hız okumalarını tekerlek dişlileri üzerinden gerçekleştiriyor ve kumanda birimine yüksek frekanslı sinyaller gönderiyor. Ardından, sensörden gelen ölçümler bilgisayar tarafından karşılaştırılıyor ve havalı fren sistemindeki basınç miktarı milisaniyeler içinde ayarlanıyor. Aynı yapı, hidrolik konvertör üzerinden de frenlere kumanda ediyor.
Case IH, acil bir durumda bu sistemde ortaya çıkan frenleme mesafesinin, dört tekerleği de kilitlenen, ABSsiz traktörlere göre küçük bir oranda daha uzun olduğu bilgisini veriyor. Ancak asıl önemlisi, kısa sürüşümüz esnasında bizler test etme fırsatını bulamasak da, kaygan zeminde ABS ile fren mesafesinin kısaldığı ifade ediliyor.