Sürüm Tarım Makinaları'nın ürettiği tamburlu biçim makinının püf noktalarını, masraflarını ve yakıt tüketimini ele alakarak bir video hazırladık. İyi seyirler.
Makinayı aldığımdan beri 4 yıldır aynı bıcaklarla bicim yapıyorum sadice yonca bictiğim için tasa kayaya çarma derdi olmadı bikaç bicim önce yonca bicerken purüzlü bicim yapıyordu bıcaklar aşınıp korelmis dedigin gibi yaptım sşimdi naşter gibi kesiyorTeşekkürler.
Emniyet tedbiri olarak şaft korumasını ihmal etmeyiniz.
Zincirlerini takınız ,şaft koruma muhafazasının içinde dönmelidir.
Tamburların altındaki tepsi sacı 3 alyanlı cıvata tutuyor, sıkılık kontrolü yapmak iyi olur.
Tambur milinin altındaki göbek pastan dolayı sıkılaşabilir, ısıtarak çıkarılabilir.
Bıçakların yüzü aşınınca sağdakiler sola, soldakiler sağa değiştirilir.
Makine taşa denk gelirse içteki bıçakları tutan ellik dediğimiz demiri kırabiliyor, yedekte bir kaç adet bulundurmak iyi olur.
Makinenin direk mili boşluk yaparsa , makine kapatırken traktör lastiğine kadar dayanabiliyor.
Dayanma demirinin karşısına ek aparat demir kaynatmak gerekebiliyor.
Makineyi traktörden çıkarırken uzatma borusuna 15 cm ek yaptırdık ve bir kaç delik deldirdik, altına taş veya takoz arama derdinden kurtulduk.
Şanzıman yağı olarak gres ve transmisyon yağı karışık kullanım önerilir.
Kaç numara olacak, kullanım kitapçıklarında yazmaz.
Hassasiyet yayı kırılan MF 200 serisinde makine yere düşerse , makinenin tamburlarının üstündeki boru bağlantı noktasından kopabiliyor.
Tambur milleri boşluk yaparsa değiştirmek gerekiyor.
Gresörlüklerin belli aralıklarda yağlanmasında fayda vardır.
eline sağlık Akif,
gayet açıklayıcı olmuş
Emeğine sağlık Akif
Teşekkürler.
Emniyet tedbiri olarak şaft korumasını ihmal etmeyiniz.
Zincirlerini takınız ,şaft koruma muhafazasının içinde dönmelidir.
Tamburların altındaki tepsi sacı 3 alyanlı cıvata tutuyor, sıkılık kontrolü yapmak iyi olur.
Tambur milinin altındaki göbek pastan dolayı sıkılaşabilir, ısıtarak çıkarılabilir.
Bıçakların yüzü aşınınca sağdakiler sola, soldakiler sağa değiştirilir.
Makine taşa denk gelirse içteki bıçakları tutan ellik dediğimiz demiri kırabiliyor, yedekte bir kaç adet bulundurmak iyi olur.
Makinenin direk mili boşluk yaparsa , makine kapatırken traktör lastiğine kadar dayanabiliyor.
Dayanma demirinin karşısına ek aparat demir kaynatmak gerekebiliyor.
Makineyi traktörden çıkarırken uzatma borusuna 15 cm ek yaptırdık ve bir kaç delik deldirdik, altına taş veya takoz arama derdinden kurtulduk.
Şanzıman yağı olarak gres ve transmisyon yağı karışık kullanım önerilir.
Kaç numara olacak, kullanım kitapçıklarında yazmaz.
Hassasiyet yayı kırılan MF 200 serisinde makine yere düşerse , makinenin tamburlarının üstündeki boru bağlantı noktasından kopabiliyor.
Tambur milleri boşluk yaparsa değiştirmek gerekiyor.
Gresörlüklerin belli aralıklarda yağlanmasında fayda vardır.
Çayır makinesi ile neler biçmedik ki ;Makinayı aldığımdan beri 4 yıldır aynı bıcaklarla bicim yapıyorum sadice yonca bictiğim için tasa kayaya çarma derdi olmadı bikaç bicim önce yonca bicerken purüzlü bicim yapıyordu bıcaklar aşınıp korelmis dedigin gibi yaptım sşimdi naşter gibi kesiyor
Sınırdaki böğürtlen, kara çaliıları geri geri bile biçiyor.Çayır makinesi ile neler biçmedik ki ;
Yonca, yeşil yulaf , fiğ , süpürge sapı , mısır sapı, ana çayır , sorgum sudan otu , reygras , tritikale , arpa anızı.