Steyr 768 / 8073 mi Fiat 480/640 Mı?

Fazla ayrıntıya girmeden;

Eğer sorunsuz ve bakımı denk gelirse 8073 çok iş yapar. Birinci öncelik düşünülebilir.

Bakım durumu tereddüt edilen steyr den uzak durun.

İyi durumda steyr rast gelmez ise 640 bakın.

768 ler iyi bakım seviyesinde değil genel olarak. Kolay kolay iyisi rast gelmez bence.

480 ler çok para, o parayı veren biraz daha ekleyerek 640 bakar.

Yada modelli 480 parasına eğer yakıt ve piyasa ikinci planda ise yani alırım kullanırım kolay satmam diyorsanız Ford 5000, hatta 6610 denk gelir taş gibi sağlam çok güçlü.

Bir ihtimal daha var; 640 yada steyr parasına yakın denk gelirse Tümosan 74-80 veya 82-80 ler de iyi makine, hidrolikleri zayıf sadece. Bakım ve sağlamlık olarak eskileri Fiat kalitesine yakın, çekiş gücü Fiat tan iyi. 80-66 ayarında makineler. Biraz dikkat edin yine de hor kullanılmış olanları mevcut, ucuz ve çekiş iyi diye çok zorluyorlar, balya, silaj, vs. sıkıntı işlerde yıllarca çalışmış olanları çıkabilir.
 
Son düzenleme:
480 haric diğer 3 modeli kullandım. Hic ayrıntıya girmeden 640 derim. Bundan bir kaç sene önce benzer konularda steyr önerirdim , 640'la aramızın taşlı olduğu zamanlardı. Artık onu sadece ara işi motoru olarak görüyorum. Ağır işte diğer 3 model gibi performans beklerseniz hüsrana uğratıyor. Peki 640'ı diğerlerinden ne ön plana çıkarıyor?

480'e verilecek paraya 640 alınabilir. Direkt elenir.

Steyrlar yakıt cimrisi olarak bilinir fakat ağır işte tıpkı 640 gibi içiyor. Hafif işte steyr gibi 640'ta kokluyor. Steyr en meşhur olduğu konuda öne çıkmıyor anlayacağınız. Kullanım yönünden 640 çok daha basit çok kolay alışırsınız. Bir çok kez steyr kullanmama rağmen hala bana ters geliyor , seri şekilde kullanamıyorum. Sağlamlık yönünden bariz 640 , evet ağır işte 640ın ufak defek arızaları oluyor ama steyr'ın yanında hiç kalır. Balya makinasını aldığımız sene 768'e bağladık. Haşpayı hiç takmadan 10bin balya bağladıktan sonra arkayı dağıttı. Benzer örnekleri çevredeki balyacı tanıdıklarda yaşadı , sattılar. Ayrıca toprak hazırlamada da bariz 640 daha iyi.

Biraz daha bütçeyi artırabilirseniz 2000-2005 model arası Tümosan 74.80N öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: İSMAİL TUTAR
Bütçe nedir yapilacak is nedir uygun ekipmanla 480 cok is yapar 640 dan daha dertsizdir önüne agirlik eklemelisin 3 lu pulluk ile kullanabilirsin bizde hep makinanin kapasitesi üstü zorlama oldugundan begenilmiyor önemli olan.ne.is yapacagin ve uygun ekipman 640 ne yapirso 480 3/4 u.ekipmanla.ayni isi yapar
 
Bütçe nedir yapilacak is nedir uygun ekipmanla 480 cok is yapar 640 dan daha dertsizdir önüne agirlik eklemelisin 3 lu pulluk ile kullanabilirsin bizde hep makinanin kapasitesi üstü zorlama oldugundan begenilmiyor önemli olan.ne.is yapacagin ve uygun ekipman 640 ne yapirso 480 3/4 u.ekipmanla.ayni isi yapar
Her gun 3 km gidip gelecek sezonda 2-3 tarla isleyecek *ufak ve balya vs tasiyacak ufak isler icin ancak guclu bi makine istiyoruz tarla falan buyutursek
 
480 haric diğer 3 modeli kullandım. Hic ayrıntıya girmeden 640 derim. Bundan bir kaç sene önce benzer konularda steyr önerirdim , 640'la aramızın taşlı olduğu zamanlardı. Artık onu sadece ara işi motoru olarak görüyorum. Ağır işte diğer 3 model gibi performans beklerseniz hüsrana uğratıyor. Peki 640'ı diğerlerinden ne ön plana çıkarıyor?

480'e verilecek paraya 640 alınabilir. Direkt elenir.

Steyrlar yakıt cimrisi olarak bilinir fakat ağır işte tıpkı 640 gibi içiyor. Hafif işte steyr gibi 640'ta kokluyor. Steyr en meşhur olduğu konuda öne çıkmıyor anlayacağınız. Kullanım yönünden 640 çok daha basit çok kolay alışırsınız. Bir çok kez steyr kullanmama rağmen hala bana ters geliyor , seri şekilde kullanamıyorum. Sağlamlık yönünden bariz 640 , evet ağır işte 640ın ufak defek arızaları oluyor ama steyr'ın yanında hiç kalır. Balya makinasını aldığımız sene 768'e bağladık. Haşpayı hiç takmadan 10bin balya bağladıktan sonra arkayı dağıttı. Benzer örnekleri çevredeki balyacı tanıdıklarda yaşadı , sattılar. Ayrıca toprak hazırlamada da bariz 640 daha iyi.

Biraz daha bütçeyi artırabilirseniz 2000-2005 model arası Tümosan 74.80N öneririm.
Bütçe max 30-32 bin tl
 
Peki arkadaşlar, şu steyrlerde hiç bayır aşşağı arkada römorkla giderken tekerlerde kompresör yok diyorlar, yani traktörün kendini alıp gitmemesi için olan mekanizma gibi bir şey. bu doğru mu?
alakası yok biz babamla 87 model steyr 8073 ile 20 sene piyasaya iş yaptık çelmak çayır makinası ile ot ta biçtik irtem havalı mibzerle mısır ayçiçeğide ektik piyasaya buğdayda ektik yerde sürdük çelmak tek sıralı sılaj makinası ile silajda koştuk 20 senede 2 kez rektefiye gördü şanzıman alındığı sene açılmış 2.vites dişlisi değişip geri kapatılmış başka bir şekilde şanzıman difransiyel hiç açılmadı gerek yük indirme çıkarma steyr gayet iş görür gerek 12+8 senkromeçli zf şanzımanı gerek 2600 kg gibi hidrolik kapasitesi
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Fiat lar özellikle de turuncu kaporta olanları yokuş aşağı yük indirmede gayret başarılı, ayağı gazdan salınca gayet güzel kasıyor kendini, iyiki de kasıyorlar aksi takdirde frenler zayıf, sadece fren kuvveti ile Fiat lar yükü indirmede yetersiz kalırdı.

Neyse az fren desteği ve kasma ile çok başarılı iniş yapıyor 640 480 familyası.

Bunun sebebi olarak hep kompresör var ondan kasıyor derler, lakin kompresörden kasıt tam olarak ne bende bilmiyorum, Fiat larda herhangi bir hava basıncı sağlayan kompresör yok, hidrolik sistemleri besleyen yağ basıncı sağlayan kompresör var, ama tabi olarak o sistem her motorda var.

Bu rampa aşağı kasmanın başka bir teknik açılması vardır, bilen yazsın lütfen.
 
Fiat lar özellikle de turuncu kaporta olanları yokuş aşağı yük indirmede gayret başarılı, ayağı gazdan salınca gayet güzel kasıyor kendini, iyiki de kasıyorlar aksi takdirde frenler zayıf, sadece fren kuvveti ile Fiat lar yükü indirmede yetersiz kalırdı.

Neyse az fren desteği ve kasma ile çok başarılı iniş yapıyor 640 480 familyası.

Bunun sebebi olarak hep kompresör var ondan kasıyor derler, lakin kompresörden kasıt tam olarak ne bende bilmiyorum, Fiat larda herhangi bir hava basıncı sağlayan kompresör yok, hidrolik sistemleri besleyen yağ basıncı sağlayan kompresör var, ama tabi olarak o sistem her motorda var.

Bu rampa aşağı kasmanın başka bir teknik açılması vardır, bilen yazsın lütfen.
Rampa aşağı yuk indirmesinin püf noktası fiatlarin arka dingillerinin cer dişli sisteminden kaynaklanır.
Başka bişey yok.motor kompresörü de şehir efsanesi.
30 yıl 640 kullanmış biri olarak yazıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: İSMAİL TUTAR

Benzer Konular