Steyr 3100cc Fiat 3600 cc. Aradaki fark bundan kaynaklanıyor olabilir mi ? 500cc az bir hacim değil.
3143 cc motoru modernize etsek neler yapılabilir ;
Motor yüksek hararetli çalışıyor , 87 C ,
10 C hatta yerine göre 20 C motorun ısıl dengesini düşürmek iyi olabilir.
Tercihimiz 77 C olurdu, mazotun ideal yanma sıcaklığı 80 C olduğundan,
Çap/strok : 110/115 mm tercih edilebilir, motor hacmi büyütülmelidir.
Sıkıştırma oranı ; 17:1 veya 18:1 veya 19:1 gibi ayar verilebilir.
Su kanalları zaten genişletilmişti.
Motor yağ haznesi 11-12 lt olmalıdır.
Motorun 1000-1600 rpm aralığı tork eğrisi çok zayıf kalmış,
Bu aralıkta hissedilir bir tork bekleriz.
Hava emiş ve egzoz borusu kalınlığı yeterli olmalıdır.
Kuyruk mili gücü 44 kw dolaylarındaydı sanırım.
Fiat 7056 , 52,5 kw, 8066 56 kw kuyruk mili gücü var.
Steyr, Mercedes motorun bu kuyruk mili güçlerini sağlaması için
65-70 kw motor gücü 350 n.m. tork verebilmesi gerekiyor.
Sulu gömlek motorların bakımı kolaydır, rektefiyesi rahat olur.
Traktör uzun devir çalışmalı olduğundan diferansiyeli çok yoruyor.
Diferansiyel ebat olarak büyütülmesi gerekiyor.
Traktör iş makinesi olduğundan minimalist yapılan dizaynlar ağır koşullara girince de minimalist kalıyor.
Hakkını vererek dizayn yapılmasını bekleriz.
Yürüyen hissiyatının MF 3075 veya Same Explorer 80, JD 5080R gibi olmasına gerek yok.
Balye bağlarken, 500-700 kg sap verimi olan tarlada motora biraz yüklenince traktörün öksürmemesi gerekiyor.