Steyr 4145 Profi CVT S-Control 8™ Şanzıman

Paylaştımiçin teşekkürler.
Aynı şanzıman Case ve NH nin yurt dışı serilerinde de var.
3 kademe 8 vites olan bu yeni şanzıman 17 ileri 16 geri yarı otomatik şanzımanın yeni versiyonu.
Bu şanzımana sahip NH ve ya Case marka traktörlerin ülkemize gelmesi en az bir kaç yılı bulur.
Kısmet olursa 2028 hedefimiz 24 * 24 vitesi olan Casa Maxxum 125 ve ya NH T6.125 alabilmek :giggle: :D ;)
 
Cnh bünyesindeki bu üç traktörde gerek konfor gerekse kaporta ve kabin içi dizaynı ile satış hedefini yükseltmeye çalışıyor. Avrupa da zaten bunu başarmış durumdalar. Ülkemizdeki ekonomik buhrandan dolayı hayalleri biraz ertelememiz gerekiyor. 2028 e kadar sadece bu üç marka değil birçok marka neler yapar kim bilir.
 
Cnh bünyesindeki bu üç traktörde gerek konfor gerekse kaporta ve kabin içi dizaynı ile satış hedefini yükseltmeye çalışıyor. Avrupa da zaten bunu başarmış durumdalar. Ülkemizdeki ekonomik buhrandan dolayı hayalleri biraz ertelememiz gerekiyor. 2028 e kadar sadece bu üç marka değil birçok marka neler yapar kim bilir.

Mutlaka gelecek 8-10 yılda çok büyük teknolojik gelişmeler ve yenilikler olacaktır.
Ancak bunların ülkemize gelmesi ve / ve ya bizim alabilecek güçte olmamız için biraz zamana ihtiyacımız var.

NH in 16*16 ve ya 17*16 yarı otomatik şanzımanlı traktörü TS110A elit ve daha sonra 6000 serisi olarak 2006-2007 lerde cıktı.
Biz 2017 sonunda TR6 versiyonu olarak ancak alabildik.
Buradan yola çıkarsak teknolojiyi 10 yıl geriden takip etmişiz.
Dynamic command yani 3 kademe 8 vites şanzıman yanlış bilmiyorsam geçen yıl ve ya 2017 sonunda piyasaya sürüldü.

Dolayısıyla 2018 +10=2028 yapıyor :giggle: :)
 
Paylaştımiçin teşekkürler.
Aynı şanzıman Case ve NH nin yurt dışı serilerinde de var.
3 kademe 8 vites olan bu yeni şanzıman 17 ileri 16 geri yarı otomatik şanzımanın yeni versiyonu.
Bu şanzımana sahip NH ve ya Case marka traktörlerin ülkemize gelmesi en az bir kaç yılı bulur.
Kısmet olursa 2028 hedefimiz 24 * 24 vitesi olan Casa Maxxum 125 ve ya NH T6.125 alabilmek :giggle: :D ;)
Bu seride 24+24 vites seçeneği sunuyor.
 
Vitesten ziyade vites aralıkları çok önemli, çalışma aralığı 3 km ile12 km hız arasında bir 15 vites olmalı, yani0.5 km de bşr vites atabilmeli kullanıcı bunu kısmen jd karşılıyor, çiftte toprak turumuna göre 16*16 şanzımanda 4 vites sunabiliyor.kademesiz şanzıman en iyisi tabiki ikinci el bir fendt alınabilir esasında fakat ustası olmadığı için korkutucu geliyor, ikinxi ek fendt fiyatlarına bakarsak bayağı düşük .
 
Vitesten ziyade vites aralıkları çok önemli, çalışma aralığı 3 km ile12 km hız arasında bir 15 vites olmalı, yani0.5 km de bşr vites atabilmeli kullanıcı bunu kısmen jd karşılıyor, çiftte toprak turumuna göre 16*16 şanzımanda 4 vites sunabiliyor.kademesiz şanzıman en iyisi tabiki ikinci el bir fendt alınabilir esasında fakat ustası olmadığı için korkutucu geliyor, ikinxi ek fendt fiyatlarına bakarsak bayağı düşük .
Zaten biz orta ölçekli çiftçileri de korkutan bu yedek parça işçilik çok maliyetli ve beklemesi bir hayli uzun. Ülkemizin Avrupa menşei traktör servis ve toplantılarına önem vermesi gerekiyor. Bence bu birazda zihniyet meselesi önemli olan bu işte hile ve hurdaya kaçmamak gerekiyor.
 
Vitesten ziyade vites aralıkları çok önemli, çalışma aralığı 3 km ile12 km hız arasında bir 15 vites olmalı, yani0.5 km de bşr vites atabilmeli kullanıcı bunu kısmen jd karşılıyor, çiftte toprak turumuna göre 16*16 şanzımanda 4 vites sunabiliyor.kademesiz şanzıman en iyisi tabiki ikinci el bir fendt alınabilir esasında fakat ustası olmadığı için korkutucu geliyor, ikinxi ek fendt fiyatlarına bakarsak bayağı düşük .



Ustam cok güzel noktaya deginmişsin ülkemizde yapılan tarım 4-12 km/h aralıgında cok fazla işlem yapılmaktadır.Nitekimki şuna deginmek isterim şanzıma ne kadar kademe atılırsa işin içinden cıkmak bi okadar zorlaşıyor
Ve şanzıman gittikce büyüyor.

Bunları halletsekde kullanıcın beceresi ve bilgisi burda önem arz etmekde.Kademenlerdirilme elbette yapılabilir ama kullanıcı faktörüde unutulmamalıdır.

Her vites için hangi aralıkda max tork ve hız bilgileri, özgül yakıt tüketimi gibi birçok veri kullanıcı tarafından yorumlanım özümlenmesi gerekki kademelendirilmedeki artışın bi anlamı olsun.


İyi forumlar dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: kirci02
1600 d/dak tork degerini 2200 d/dak tork degerini sesine göre anlarsan traktör kullanma kakkoş müZikle uğraş
Her traktörün çekiş devirleri vardır, sen jd ye tutup 2000 deviri verirsen boşa maxot yakarsın , fiatlar başka , perkins başka bunu kullanıcısı bilir o gazda motorunu bşr gazda sabit tutar vitesle oynar motor çekiyorsa vites artar çekmiyorsa vites düşürülür bunu bilmek için harman dalı oynamaya gerek yok.
 
Her traktörün çekiş devirleri vardır, sen jd ye tutup 2000 deviri verirsen boşa maxot yakarsın , fiatlar başka , perkins başka bunu kullanıcısı bilir o gazda motorunu bşr gazda sabit tutar vitesle oynar motor çekiyorsa vites artar çekmiyorsa vites düşürülür bunu bilmek için harman dalı oynamaya gerek yok.

Her motorun karekterist egrisi vardır zorlanınca vites atmak ayrı uygun hızda uygun vites tork kullanmak ayrı sen harman dalını yine oyna ama makinana caldır müzigini [emoji78]
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Her traktörün çekiş devirleri vardır, sen jd ye tutup 2000 deviri verirsen boşa mazot yakarsın , fiatlar başka , perkins başka bunu kullanıcısı bilir o gazda motorunu bir gazda sabit tutar vitesle oynar motor çekiyorsa vites artar çekmiyorsa vites düşürülür bunu bilmek için harman dalı oynamaya gerek yok.
JD de anma gücü 2100 devir olan motorlar var, 2000 devir az gelebilir.
Rampa tırmanışı, kaptırma da motoru stop etme seviyesine kadar yükleriz.
 
JD de anma gücü 2100 devir olan motorlar var, 2000 devir az gelebilir.
Rampa tırmanışı, kaptırma da motoru stop etme seviyesine kadar yükleriz.
Bunu bulabildim hocam.
Screenshot_2019-12-25-22-07-24.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
S Control 8 veya Active Drive 8 şanzımanda, kademe içi 8 vites otomatik atıyor, motorların tork değerleri biraz daha yükseltilip, çeki gücü bir üst seviyeye taşınır.Pulluk sürüm hızı 6-8 km/h dir.
Dynamic Command seride ise tarla kademesi bir tık genel hız yükseltilmiştir.
Kesintisiz güç aktarımı için ihtiyaçtır.
Puma serisinde 18*6 transmisyonda kademe araları da hidrostatik geçiştir, ek güç arttırımı değerleri de yeterli olduğundan kademesiz hissi verir.
NH TS135A serisinin pulluk sürüm hızı 8-10 km/h aralığındadır.Kataloglarda genelde bu veriler bulunuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: 768 ve wallace22

Benzer Konular