PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
Stage 3 ve Stage 5 Nedir | Farkları Nelerdir
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="The_Hoca" data-source="post: 1453149" data-attributes="member: 76199"><p>Yağlama özelliği daha düşük yakıt , dizel , motorin kullanımı olur,</p><p>Motor yağlarının yağlayıcı niteliği daha fazla oluyor.</p><p>EGR , egzoz gazı dönüşümü , duman içinde kurum, partikül olduğundan azda olsa motora geri verilmesi motorun ömrünü kısaltabileceğinden genelde iptali tercih ediliyor.</p><p>DPF , içinde kurum biriktirip , tekrardan yüksek yakıt harcayarak alevle filtrenin içi yakılıyor , boş bir uygulama olduğundan genellikle iptali yapılıyor.</p><p>EGR ve DPF iptali sayesinde motordan %20 ye varabilecek bir ek güç alma durumu oluşuyor.</p><p>Hi SCR ( 3. nesil SCR ) ve DOC , (Dizel oksidasyon katalizörü , katalitik konvertör ) kullanımı uygun görünüyor.</p><p>MF 3095 , 95 hp , 400 n.m. tork (DIN normu )</p><p>Landini 5 100 , 94 hp , 395 n.m. tork , (ISO normu )</p><p>Daha fazla güç alınıyor diye bir durum söz konusu olmaz.</p><p>Eski nesil motorlarda da %31 motor verimliliğinde motorlar mevcuttur.</p><p>Stage 3 modellerde , Stage 5 Ready (Hazır) , egzoz donatıları eklenip , Stage 5 yapılabilecek motor modelleri bulunmaktadır.</p><p>Yakıtın azaltılması için stabil çalışmalı motorlara yönelim yapmak gerekebilir ama çamur zeminler için sürüş olarak battı mı kalan cinsten traktör her sürücünün hoşuna gitmeyebilir, her zaman çıvgar yapacak halimiz yoktur.</p><p>Motor haritalarında yakıt ekonomisine yönelik kırpmalar sürüşten de kırpmalar anlamına gelebilir.</p><p>Sabit tork ve güç aralıklarının boyu 600 rpm den 300 rpm devire kırpmalar mevcuttur.</p><p>Konum kaymaları da sürüşü etkileyebilecek cinsten olabiliyor.</p><p>NH T5 seride , yazılımla 3.4 lt lik motordan 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800- 2300 rpm sabit güç aralığı varken Landini 5 100 modeldeki 3.6 lt lik motorda 1600 rpm max tork tepesi , 1900 rpm max güç tepesi bulunmaktadır, Kuyruk mili çalışmalarında aradığımız 400 rpm lik sabit güç aralığı devirleri bulunmamaktadır.</p><p>Binaenaleyh , yeni motor daha kullanışlıdır, diyemiyoruz.</p><p>Konuyla ilgili sorularınızı cevaplayabiliriz.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The_Hoca, post: 1453149, member: 76199"] Yağlama özelliği daha düşük yakıt , dizel , motorin kullanımı olur, Motor yağlarının yağlayıcı niteliği daha fazla oluyor. EGR , egzoz gazı dönüşümü , duman içinde kurum, partikül olduğundan azda olsa motora geri verilmesi motorun ömrünü kısaltabileceğinden genelde iptali tercih ediliyor. DPF , içinde kurum biriktirip , tekrardan yüksek yakıt harcayarak alevle filtrenin içi yakılıyor , boş bir uygulama olduğundan genellikle iptali yapılıyor. EGR ve DPF iptali sayesinde motordan %20 ye varabilecek bir ek güç alma durumu oluşuyor. Hi SCR ( 3. nesil SCR ) ve DOC , (Dizel oksidasyon katalizörü , katalitik konvertör ) kullanımı uygun görünüyor. MF 3095 , 95 hp , 400 n.m. tork (DIN normu ) Landini 5 100 , 94 hp , 395 n.m. tork , (ISO normu ) Daha fazla güç alınıyor diye bir durum söz konusu olmaz. Eski nesil motorlarda da %31 motor verimliliğinde motorlar mevcuttur. Stage 3 modellerde , Stage 5 Ready (Hazır) , egzoz donatıları eklenip , Stage 5 yapılabilecek motor modelleri bulunmaktadır. Yakıtın azaltılması için stabil çalışmalı motorlara yönelim yapmak gerekebilir ama çamur zeminler için sürüş olarak battı mı kalan cinsten traktör her sürücünün hoşuna gitmeyebilir, her zaman çıvgar yapacak halimiz yoktur. Motor haritalarında yakıt ekonomisine yönelik kırpmalar sürüşten de kırpmalar anlamına gelebilir. Sabit tork ve güç aralıklarının boyu 600 rpm den 300 rpm devire kırpmalar mevcuttur. Konum kaymaları da sürüşü etkileyebilecek cinsten olabiliyor. NH T5 seride , yazılımla 3.4 lt lik motordan 1200-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800- 2300 rpm sabit güç aralığı varken Landini 5 100 modeldeki 3.6 lt lik motorda 1600 rpm max tork tepesi , 1900 rpm max güç tepesi bulunmaktadır, Kuyruk mili çalışmalarında aradığımız 400 rpm lik sabit güç aralığı devirleri bulunmamaktadır. Binaenaleyh , yeni motor daha kullanışlıdır, diyemiyoruz. Konuyla ilgili sorularınızı cevaplayabiliriz. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Hızlı Paylaşım
Hızlı Paylaşım
Stage 3 ve Stage 5 Nedir | Farkları Nelerdir
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt