Sonradan turbo nasıl performans sağlar


İyi günler arkadaşlar biliyorsunuz 7066 var bende bu aralar rektefeye gidecek rektefede birde turbo taktıralım diyorum usta pek randımanlı olmaz diyor siz ne düşünüyorsunuz.
Ustamız babeski sanayisinde New holland servisi Tahsin Çerçel'dir
Merak edenler gidip bakabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetmanisa
Ustan uğrasmak istemediği icin randimanli olmaz diyor. Değişmesi ve uydurulması gereken parcalar var o yuzden vakit ayırıp kafa yormak istemiyordur. Bi cok fiat motorunda gordum ben sonradan takma turbo gayet verimli çalışıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: hamzapolat
Turbo takma işi sanıldığı gibi basit bir iş değil. Motorun soğutma ve yağlama sistemi hep orjinal güce göre ayarlı. Debriyaj şanzıman diferansiyel vs hepsinin ömrü kısalacak. Sonra tek çeker bir traktörde güç ilavesi olsa ne yazar gücünü yere aktaramaz zaten. Ustaya para harcayağına onu takasa verip kendine yeni bir traktör al daha karlı bir iş yapmış olursun.
 
Turbo takma işi sanıldığı gibi basit bir iş değil. Motorun soğutma ve yağlama sistemi hep orjinal güce göre ayarlı. Debriyaj şanzıman diferansiyel vs hepsinin ömrü kısalacak. Sonra tek çeker bir traktörde güç ilavesi olsa ne yazar gücünü yere aktaramaz zaten. Ustaya para harcayağına onu takasa verip kendine yeni bir traktör al daha karlı bir iş yapmış olursun.

Turboyu önermemenizi anlıyorum üstadım fakat ona harcayacak parayla hangi 4x4 7066'yı elindekiyle takas edebilir bir de bununla ilgili yol gösterirsen?
 
Batuhan dayımda 285s var ona sonradan turbo taktırdı motor hararete kalkıyordu. Komple radyatörü değilştirdi büyük radyatör taktırdı. Turboyla beraber pompa ayarlanması gerekiyor onu yaptırdı bunlar toplam 5 bin lirayı buldu(4-5 sene önce)
Turbo taktırdı fakat intercool taktırmadı motor hala çabucak ısınıyor. Bırak pulluğu gübre, ilaç atımında ve 10 dönüm tırmık çeksin tahliye borusundan o kadar üfleme yapıyorki şaşırırsın motoru bitirdi..
Fiata turbo intercool pompa toplamda 7 bini bulur zaten rektefede 6-7 bine çıkar o işe hiç girme derim.
 
Turbo takma işi sanıldığı gibi basit bir iş değil. Motorun soğutma ve yağlama sistemi hep orjinal güce göre ayarlı. Debriyaj şanzıman diferansiyel vs hepsinin ömrü kısalacak. Sonra tek çeker bir traktörde güç ilavesi olsa ne yazar gücünü yere aktaramaz zaten. Ustaya para harcayağına onu takasa verip kendine yeni bir traktör al daha karlı bir iş yapmış olursun.
Baska markalari bilmem ama , biz 2000 li yillarin basinda tek ceker fiat 70-66 ya taktirdik cok memnun kaldik yakit düstü cekis artti
Simdi tabi bilemiyorum kac lira tutar kendini amorti edermi
Eskiden ucuzdu Turbo
Iyi dusunmesi lazim
 
  • Beğen
Tepkiler: Cengiz 37
60*66 ya taktıran arkadaş var.Düşük basınçlı 1,5 atm gibi birşey olabilir.Yüksek basınçlı 3 atm olursa intercooler ve motor yağ soğutucu koymakta fayda var.Bir rektefe parası daha gider.
70-66 motorun performanstan yana sıkıntı yapacağını düşünmüyorum.Hatta kuyruk milini 650 devire çevirenler var.
Takılırsa iş (toprak işleme) yakıtları iyileşir.Aynı ekipmanla motor yükü biraz azalıyor.%15 güç ve tork artışı sağlar.Yaklaşık 2000 saatte kendini amorti eder.Maliyet/kullanım süresi düşünülmelidir. 3 sene bindin, sattın anlamı yok.
 
Turboyu önermemenizi anlıyorum üstadım fakat ona harcayacak parayla hangi 4x4 7066'yı elindekiyle takas edebilir bir de bununla ilgili yol gösterirsen?

7066 nın kendisi ve masrafları 40000TL yi toplar. Bu bütçe istediği traktöre yeterli gelmiyorsa ziraat bankası yada tarım kredi kanalıyla vade yapabilir. Kapı kapıyı açar yeterki niyetine girsin piyasada çok traktör var.
 
Kardeş ben bu kış jd 1040 a taktım çok memnunum şuan takma diyenlere kulak asma toplam maliyetimde 2000 i bulmadı bunun içinde pompamın elemanı degişti ve ayarlandı. Takma diyenlera BAKMA! fiat grubuna çok mükemmel uyum saglıyor. Ben düz aliminyum pistonlu john deere ye taktım. Youtube ye gir john deere 1040 turbo yaz çok videom var.takım videosu denemeler çüt denemesi milli pompa denemesi falan..
 
  • Beğen
Tepkiler: keltaşlı
Şunu unutmamak gerekir sonradan turbo takılır mı takılır al bitane turbo kiti tak ama kullanmış olduğunuz traktörlerin motor bloğunun alt yapısı turboya el verişli mi HAYIR turbolu bir blokta her piston başına aşırı basınca ve ısınmaya karşı yağlama jetleri var doğal emişli bloklarda yok en basit örneği turbolu bir motorun yağ filtresinin dilikleri dardır 640 la turbolu TD 65 şin yağ filtresini bi karşılaştırın ben her gün Fiat ıveco motorlarının içindeyim bilen arkadaşlar var ıveco yetkili servisinde çalışıyorum o işler bir turbo kiti alıp takmayla olmuyor sonradan turbo takıp yazın sıcakta girecek arkadaş 2000 devir balyaya akşama kadar tam yükte on gün yirmi gün bir ay sonra bi gün bi bakmışsın blokta bi pencere aaaa ne oldu yağ jeti yok piston yağsızlıktan sardı kol çıkardı sonra sezonun ortasında usta önünde yatır traktörü işlerde kaldı masraf cabası takacak olsam ben takarım
 

Ben yaz boyu milli pompa ile 40 derece sıcakta su çektim Allaha Şükür bit sorun olmadı bu 1. 2.si de bi arkadaşla konuştum takmadan önce 2130 a takmış oda rektefe isteyen motora takmış adam 250 dönüm yer şürdüm makina canavar oldu dedi satmış daha 20 gün önce konuştum yine alacam yine turbo takacam dedi bana. Memnun olmasa takarmı. Yok yag jetiymiş yok bilmem ne. Kardeş devede bir kulagı konuşuyorsun yaglama yapmasa benim motor yatak sarardı. Hemde ben 50bg lik motoru 80bg e mi çıkardım ki taaaa kala kala yaga kaldın. 50 yi daş çatlasa 57 yapmışımdır. Birde tümolara mükemmel uyum saglıyo birlez daha diyorum buzzat takıp kullananlarla konuştum. Birde resim atayım. SORUNSUZ ÇALIŞAN BİR 8280 TURBO. HEMDE 5 SENEDİR.
 
  • Beğen
Tepkiler: keltaşlı
d4012d001bb901934a635f33d89c2155.jpg
5d6361166a6d9813cde73d43e2efffe9.jpg
9a1f9d5127a9bb7a4526f3bbeb806a7e.jpg
Tümo başkasının John Deere Benim..
 

Benzer Konular