Sıfır traktörler neden arıza yapıyor?


Köyde çoğu kişi yeni traktör alıyor. Bozulmuş ayar tutmamış değiştirmiş vs diye duyuyorum.

Önceden herkeste Fiat traktörler vardı. Şimdikiler NH, Case, Deutz-Fahr..

Çoğu traktör ithal ürün olduğu için pompa ayarları vs yapılık olmuyormuş.

Neden arıza yapıyor bunlar?
 
Direksiyon kuru olarak çevrilmeye zorlanırsa lastik takozları aşındırır.
Halatlı sistemlerin çabuk pas yapma ihtimali oluyor.
Frenleri kendi ayarlayan sistemler var, her marka kullanmıyor.
Hidrolik arızaları ya çapak sorunundan yada farklı yağ karışımından olabiliyor. Fren balataları gider.
Şanzıman, hidrolik, direksiyon yağları açık sistem kullanılıyor.
Yağ tapalarında eskiden mıknatıs bulunurdu.
Mazot pompası ayarı Euro 2 motor ve üzerinde genelde yaptırdık.
Same modellerinde ilk çıktığı zamandan beri regülatör ayarı yapılıyordu.
Mazot filtrelerinin bir tanesi camlı filtre kullanılması iyi olabilirdi.
Levye arızaları genelde debriyaja yarım basıkken ileri geri değiştirmekten olur.
Islak kavrama debriyaj kullanımı gerekiyor.
Marş motoru kömürleri toz yapar, rutin bakım gerekir.
Elektrik arızaları fare gezmesinden olabilir veya tazyikli su ile yıkamadan dolayı ek yerlerinde oksitlenme, pas olabilir.
Şarj dinamosunun kömürleri zamanla biter, rutin bakımdır.
Kollektöründe bir kullanım süresi olur. Yüksek akım geçiren hatların röle ile desteklenmesi gerekir.
Şase kablosunda gevşeklik olabilir.
Sigorta kutusunun soğutucu fan kullanması gerekir.
Hiçbir model traktörde 1200 rpm altı devirlerde en az yakıt bölgesi bulunmaz, istisna Fendth 1050, 1100 rpm de.
Sıra dönüşlerinde 1200 rpm altı motor devri tavsiye etmeyiz, motoru zorlar, baygın çalışırsa krank kesme riski var, turbo mili kesme riski var.
Bazı ıslak kavrama modellerde hidrolik iç pompa zayıf çalıştığından debriyaj ayırmama sorunu da çıkabilir.
Motorun max tork ve güç noktası devirleri arasında kullanılacağı var sayılmıştır, Perkins atmosferik motorlarda olduğu gibi 800 rpm devirle traktör kalkışa zorlanmamalıdır.
Tozlu ortama girip traktör yıkanırsa radyatör gözleri çamurlaşıp tıkanabiliyor.
Hidrolik tazyik sübabı veya hassasiyet yayı kırılabilir.
Fiat 7056 ön veya arka aks kesebilir, hidrolik kolların saplamaları tek saplama olduğundan silaj makinesi takılırsa kol dipleri pim keser.
Sulu gömlek motor, gömlek delinirse yağa su karıştırır.
Eski model motorlarda blok çatlağı, kapak çatlağı nadirde olsa çıkardı.
Bağımsız kuyruk milinin kulağı kırılırdı.
Pehlivan kulağından belli olur. :D
 
Neden sadece perkins için böyle yazdınız? diğer motorlardan farkı nedir ?
Perkins motor 1000-1685 rpm aralığı, sabit tork aralığı bulunmaktadır.
1976 model 175
1985 model 285
Rölanti devri 550 rpm ' dir.
Motor, 105/127 mm çap/strok oranına sahip olduğundan düşük devirlerde çekişli çalışır.
Mazot pompasının da kendiliğinden devir korumaya yönelik gaz verebilme tepkisi bulunur.
Traktör, zorlanmadan kalkış yapar.
Motor devri 800-1700 rpm arası 900 rpm kadar sabit tork aralığı bulunuyor.
Tarla yollarında 1000 rpm motor devriyle hareket edilebilir.
Steyr 1600 rpm , Fiat 1500 rpm, Ford 1300 rpm gibi devirle hareket eder.
 
Perkins motor 1000-1685 rpm aralığı, sabit tork aralığı bulunmaktadır.
1976 model 175
1985 model 285
Rölanti devri 550 rpm ' dir.
Motor, 105/127 mm çap/strok oranına sahip olduğundan düşük devirlerde çekişli çalışır.
Mazot pompasının da kendiliğinden devir korumaya yönelik gaz verebilme tepkisi bulunur.
Traktör, zorlanmadan kalkış yapar.
Motor devri 800-1700 rpm arası 900 rpm kadar sabit tork aralığı bulunuyor.
Tarla yollarında 1000 rpm motor devriyle hareket edilebilir.
Steyr 1600 rpm , Fiat 1500 rpm, Ford 1300 rpm gibi devirle hareket eder.
Ben mf 165 liğe alıştığım için valtra a75 kaldırırken tuhafıma gidiyor araba gibi devir istiyor , neden böyle diyordum.
Sayenizde öğrenmiş oldum 😅
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Ben mf 165 liğe alıştığım için valtra a75 kaldırırken tuhafıma gidiyor araba gibi devir istiyor , neden böyle diyordum.
Sayenizde öğrenmiş oldum 😅
LDA olmayan modelleri var, yoksa LDA taktırıp mazot pompası ayarıyla çekiş iyileşiyor.
Kasa ağırlığı olarak fazla geliyor, devirli kullanım gerekiyor.
Hidromek kepçe 102 hp , 5 ton civarıdır.
Motor devri 1400-1800 rpm aralığı aktif kullanmak gerekir.
Motor yükü olarak yakıt azaltması için iyi baskılamak ister.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus sarı

LDA olmayan modelleri var, yoksa LDA taktırıp mazot pompası ayarıyla çekiş iyileşiyor.
Kasa ağırlığı olarak fazla geliyor, devirli kullanım gerekiyor.
Hidromek kepçe 102 hp , 5 ton civarıdır.
Motor devri 1400-1800 rpm aralığı aktif kullanmak gerekir.
Motor yükü olarak yakıt azaltması için iyi baskılamak ister.
Turbo var intercool yoktur bendekinde abi. En az yakıt bölgesi vs bilginiz varmı 🙂
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Turbo var intercooler yoktur bendekinde abi. En az yakıt bölgesi vs bilginiz var mı 🙂
Sisu motor 1300-1800 rpm sabit tork aralığı , 1600-2300 rpm sabit güç aralığı olan modelleri var.
Kuyruk mili devir konumlamalarından uygun devir seçimi görülebilir.
Genelde 1800 rpm tercih ediliyor.
540 ve 540E kuyruk mili devir konumlamalarının arası uygun devirler olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus sarı
Ben mf 165 liğe alıştığım için valtra a75 kaldırırken tuhafıma gidiyor araba gibi devir istiyor , neden böyle diyordum.
Sayenizde öğrenmiş oldum 😅
Bende öyle sorun olmuyor hocanın dediği gibi lda yokmu acaba yarın bir mazot pompasının resmini bir çekip at bakalım .
İntercol çekişte fark ettirmez çok sıcak bölge olsa olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus sarı
İntercooler çekişte fark ettirir, şöyle ki ;
Günlük 12 saat balye bağladığımız veya silaj yaptığımız zamanlarda motor ilk 2 saatten sonra bir miktar sıcaklık arttırır. %3-5 çekiş düşüklüğü görülür.
İntercooler, ara serinletme görevi yapar ve çekişin stabil kalmasını sağlar.
Kontak kapatmadan uzun süre çalışacak traktör modelleri için vazgeçilmezdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus sarı
Sisu motor 1300-1800 rpm sabit tork aralığı , 1600-2300 rpm sabit güç aralığı olan modelleri var.
Kuyruk mili devir konumlamalarından uygun devir seçimi görülebilir.
Genelde 1800 rpm tercih ediliyor.
540 ve 540E kuyruk mili devir konumlamalarının arası uygun devirler olur.
Ben traktörü en çok santrafijle kullanıyorum.540E de 11 _12 devirde yeterli oluyor. Fiskiyeler tam randımanlı çalışıyor yani. Saatte 4_6 litre arası yakıyor. Ve tek seferde 23 dönüm suluyorum. Sizce daha az yakması için ne yapmam gerekiyor
 
S. A arkadaşlar bu işler biraz da servislerde kaynaklanıyor. Başımdan geçen bir olaydan bahsedeceğim sizlere. Nadaslarda iki traktör çift sürerken deutz un ikaz lambası yandı ve bir müddet sonra frenler boşa çıktı Bucak servisini aradım şu bu derken hidrolik bitmiş. 3075 d firen hidrolik ği vardı onu koydum ışık söndü firen yarım geldi yukarıda kavrayan firen tabanda tutar oldu içime kuşku düştü akşam korku teli servisi mutlu beyi aradım. Allah razı olsun aydınlattı ve hidroliği boşaltıp kaliteli atf koymam ve havasını almasını izah etti. Değiştirmesen ne olurdu diye sorarsanız. Merkezlerin orinkleri deforme olurmuş. Bunda fabrikanın hatası ne.? Memlekette 10 traktör var ustaya servislik vermiş arkadaşa eğitim vermiş o yevmiyeli tatil yapmaya giymi yani bunların 2 kiside servis arızayı biliyorsun senin makina elektironik diyor korku telinden usta çağırıyorsun usta geliyor. Bu örnekleri size çogalta bilirim hakkınızı helal edin hayırlı akşamlar
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20200829_170327.jpg
    IMG_20200829_170327.jpg
    403 KB · Görüntüleme: 27
  • IMG_20200823_143001.jpg
    IMG_20200823_143001.jpg
    117.7 KB · Görüntüleme: 27
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Alüminyum alaşımlı devir daimlerin organik bazlı antifriz kullanması gerekiyor.
Devir daimlerde gresörlük deliği olurdu ve yağlanırdı, şimdikilerde görünmüyor.
Şanzıman yağ sıcaklığı 70 C olmalıdır ve soğutucusu yoksa mutlaka yağ buharını atabileceği bir tahliye deliği olmalıdır.
BMC Nüffield veya Steyr , arka tekerin altına 25 cm yüksekliğinde takoz koyulur, düz arazide yarım teker turunda salma olarak çalışabilir.
Yağ yakma huyu olan motor rektefiyesi yakınmış gibi algılanabiliyor.
3 lt' lik motorun yağ kapasitesi 8 lt, 3,5 lt' lik motorun yağ kapasitesi 10 lt, 4 lt' lik motorun yağ kapasitesi 12 lt olması tercih edilir.
Fiat 80 66 S , 12 lt (motor yağı+filtre) , MF 285 S , 8,5 lt motor yağı kullanır.
 

Benzer Konular