Same için şanzıman yağı önerisi

Direksiyon pompasının kendi müstakil yağ deposu var mı ?

Traktörlerde , eki nesil , 2000 model öncesi , şanzıman yağları çok farklı tercih edilmiş.
MF 200 S serisi, Steyr 8073S , SAE W 90 ,
Fiat 66 S serisi Tutella , 75W85 , Mobil 422 , SAE W80 ,
Sistemler birleşiğe döndüklerinde ; Şanzıman + hidrolik + direksiyon , hepsi şanzımandan yağ çeker.
MF 200 S serisi , 20W50 ,
Steyr 8073S , 20W50 ,

Fakat ağır yük taşıyan kamyonlarda ,
SAE W 140 , 250 gibi yağlar tavsiye edilirken ,

Traktörlere pulluk viteslerinde ek yağ pompası eklendiğinden ,
10W30 , 10W40 , 15W40 şanzıman yağları tavsiye edilmiş.
Bu yağların kullanım ömürleri 1000-2000 saatleri arasında değişiyor.
10W40 yağ , -20 ile +40 derece sıcaklık koşullarında çalışabiliyor.

Steyr , direksiyon pompası yağı 10W30 , MF 285S , 20W50 ,
Steyr , hidrolik deposu yağı , SAE W 20 ' dir.

Direksiyonun zor dönmesi , filtreden kaynaklı olabilir , filtreye kir gelmiştir.

Yağ pompası olmayıp, fış fış şanzımanı yağ içinde dönen dişli varsa Mobil 422, SAE W80 yağ iyi görünüyor.
Birleşik sistem varsa 10W40 şanzıman yağı kullanışlı olabilir ama ömrü 1000 saat olur.

Bir diğer ihtimal kalın yağ şanzımanda kullanıldı ve birleşik sistemde direksiyon pompası yağdan dolayı kasıyor olabilir.

Direksiyon yağ pompası debileri (akışları) ise 24 - 36 lt/dk olarak değişkendir.
Debisi düşük gelen direksiyon pompası , traktör rölanti devirlerde iken kasma yapıyor olabilir.

Damper kaldırırken direksiyonu dönmeyen traktörler sıkıntılıdır.
Damperli römork boşaltırken , mısır silaj makinesinde baca ve şapkayı oynatırken , havalı mibzerde markörleri oynatırken, balye makinesinde toplayıcının pistonu oynatırken , direksiyonu dönen traktör bakarız.

Yağ depolarının ayrı olması gerektiğini söylemiştik.
Depoları birleştirerek mantıksal hata yapılmış gibi gördük.
İlgililerin bilgisine sunarız, efendim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Merhaba bende same tiger 60 tek çeker var direksiyonu çok ağırlaştı, zorlaştı yağını değiştirmeyi düşünüyorum ne kullanmalıyım yardımcı olursanız sevinirim
Yinede servise sorunuz. Bizim samede 10w 30 transmissıon yağı kullanılıyor. Yağla birlikte filtrelerinide kesinlikle değiştirin orjinal kullanın
 
Direksiyon pompasının kendi müstakil yağ deposu var mı ?

Traktörlerde , eki nesil , 2000 model öncesi , şanzıman yağları çok farklı tercih edilmiş.
MF 200 S serisi, Steyr 8073S , SAE W 90 ,
Fiat 66 S serisi Tutella , 75W85 , Mobil 422 , SAE W80 ,
Sistemler birleşiğe döndüklerinde ; Şanzıman + hidrolik + direksiyon , hepsi şanzımandan yağ çeker.
MF 200 S serisi , 20W50 ,
Steyr 8073S , 20W50 ,

Fakat ağır yük taşıyan kamyonlarda ,
SAE W 140 , 250 gibi yağlar tavsiye edilirken ,

Traktörlere pulluk viteslerinde ek yağ pompası eklendiğinden ,
10W30 , 10W40 , 15W40 şanzıman yağları tavsiye edilmiş.
Bu yağların kullanım ömürleri 1000-2000 saatleri arasında değişiyor.
10W40 yağ , -20 ile +40 derece sıcaklık koşullarında çalışabiliyor.

Steyr , direksiyon pompası yağı 10W30 , MF 285S , 20W50 ,
Steyr , hidrolik deposu yağı , SAE W 20 ' dir.

Direksiyonun zor dönmesi , filtreden kaynaklı olabilir , filtreye kir gelmiştir.

Yağ pompası olmayıp, fış fış şanzımanı yağ içinde dönen dişli varsa Mobil 422, SAE W80 yağ iyi görünüyor.
Birleşik sistem varsa 10W40 şanzıman yağı kullanışlı olabilir ama ömrü 1000 saat olur.

Bir diğer ihtimal kalın yağ şanzımanda kullanıldı ve birleşik sistemde direksiyon pompası yağdan dolayı kasıyor olabilir.

Direksiyon yağ pompası debileri (akışları) ise 24 - 36 lt/dk olarak değişkendir.
Debisi düşük gelen direksiyon pompası , traktör rölanti devirlerde iken kasma yapıyor olabilir.

Damper kaldırırken direksiyonu dönmeyen traktörler sıkıntılıdır.
Damperli römork boşaltırken , mısır silaj makinesinde baca ve şapkayı oynatırken , havalı mibzerde markörleri oynatırken, balye makinesinde toplayıcının pistonu oynatırken , direksiyonu dönen traktör bakarız.

Yağ depolarının ayrı olması gerektiğini söylemiştik.
Depoları birleştirerek mantıksal hata yapılmış gibi gördük.
İlgililerin bilgisine sunarız, efendim.
Ek yağ pompası hangi viteste devreye giriyor 😀
 
Merhaba bende same tiger 60 tek çeker var direksiyonu çok ağırlaştı, zorlaştı yağını değiştirmeyi düşünüyorum ne kullanmalıyım yardımcı olursanız sevinirim

Filtreyi değiş değişince içini yağ doldur hava yapar yoksa, yağ 2.000 saat olduysa yağı değiş , yinede ağırsa pompa ölmüştür direksiyon pompası değişecek direksiyon ağırlaşması filtre veya pompadan olur yağla alakası olmaz

Yağ olarakta illede değişim olsun diyorsanız kaliteli 15 w 40 kullanın filtrelerle beraber değişin
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Direksiyon pompasının kendi müstakil yağ deposu var mı ?

Traktörlerde , eki nesil , 2000 model öncesi , şanzıman yağları çok farklı tercih edilmiş.
MF 200 S serisi, Steyr 8073S , SAE W 90 ,
Fiat 66 S serisi Tutella , 75W85 , Mobil 422 , SAE W80 ,
Sistemler birleşiğe döndüklerinde ; Şanzıman + hidrolik + direksiyon , hepsi şanzımandan yağ çeker.
MF 200 S serisi , 20W50 ,
Steyr 8073S , 20W50 ,

Fakat ağır yük taşıyan kamyonlarda ,
SAE W 140 , 250 gibi yağlar tavsiye edilirken ,

Traktörlere pulluk viteslerinde ek yağ pompası eklendiğinden ,
10W30 , 10W40 , 15W40 şanzıman yağları tavsiye edilmiş.
Bu yağların kullanım ömürleri 1000-2000 saatleri arasında değişiyor.
10W40 yağ , -20 ile +40 derece sıcaklık koşullarında çalışabiliyor.

Steyr , direksiyon pompası yağı 10W30 , MF 285S , 20W50 ,
Steyr , hidrolik deposu yağı , SAE W 20 ' dir.

Direksiyonun zor dönmesi , filtreden kaynaklı olabilir , filtreye kir gelmiştir.

Yağ pompası olmayıp, fış fış şanzımanı yağ içinde dönen dişli varsa Mobil 422, SAE W80 yağ iyi görünüyor.
Birleşik sistem varsa 10W40 şanzıman yağı kullanışlı olabilir ama ömrü 1000 saat olur.

Bir diğer ihtimal kalın yağ şanzımanda kullanıldı ve birleşik sistemde direksiyon pompası yağdan dolayı kasıyor olabilir.

Direksiyon yağ pompası debileri (akışları) ise 24 - 36 lt/dk olarak değişkendir.
Debisi düşük gelen direksiyon pompası , traktör rölanti devirlerde iken kasma yapıyor olabilir.

Damper kaldırırken direksiyonu dönmeyen traktörler sıkıntılıdır.
Damperli römork boşaltırken , mısır silaj makinesinde baca ve şapkayı oynatırken , havalı mibzerde markörleri oynatırken, balye makinesinde toplayıcının pistonu oynatırken , direksiyonu dönen traktör bakarız.

Yağ depolarının ayrı olması gerektiğini söylemiştik.
Depoları birleştirerek mantıksal hata yapılmış gibi gördük.
İlgililerin bilgisine sunarız, efendim.
Ustam iyi günler kolay gelsin. Ne kadar araştırdıysam, kitapçığına da baksam bulamadım. Tümosan 6050 var, 2017 model, ayrı yerde direksiyon yağ kutusu da mevcut ve direksiyon yağınj değiştiricem 6 sene oldu sıfır almıştık. Bu direksiyon yağı ne özellikte olmalı,, şanzıman yağıyla aynı sınıf mı oluyor? Yoksa dexron tarzı sınıf yağ mı kullanmam gerek çözemedim. Yardımcı olursanız teşekkürler.

Ayrıca şanzıman yağını da değiştiricem, yine kitapçıkta sea w80-90 veya api gl-4, gl-5 diye belirtmemişler. Mobil 422 kafama en çok yatan oldu.
 
Ustam iyi günler kolay gelsin. Ne kadar araştırdıysam, kitapçığına da baksam bulamadım. Tümosan 6050 var, 2017 model, ayrı yerde direksiyon yağ kutusu da mevcut ve direksiyon yağınj değiştiricem 6 sene oldu sıfır almıştık. Bu direksiyon yağı ne özellikte olmalı,, şanzıman yağıyla aynı sınıf mı oluyor? Yoksa dexron tarzı sınıf yağ mı kullanmam gerek çözemedim. Yardımcı olursanız teşekkürler.
Direksiyon yağları bildiğimiz kadarıyla 90 numara kalın yağ kullanmıyor.
Servisinize danışınız.
10W30 veya 20W50 gibi yağ tercihleri olabiliyor.
Ayrıca şanzıman yağını da değiştiricem, yine kitapçıkta sea w80-90 veya api gl-4, gl-5 diye belirtmemişler. Mobil 422 kafama en çok yatan oldu.
Tutella yağı genelde Fiat motorlar kullanıyordu.
 

Benzer Konular