PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Biçerdöverler
Diğer Biçerdöverler
Fotoğraflar
Römork Seçimi lütfen yardım.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="The_Hoca" data-source="post: 1459953" data-attributes="member: 76199"><p>Aleyküm selam ,</p><p>Eski römorkumuzu yenilediğimizde , alt ve yan kapaklar tahtaydı, tabana 3 mm baklavalı sac kullandık , yan kapakları yeniden oluklu tahtadan yaptık.</p><p>Taban destek araları 25 cm yeterli oluyor.</p><p>4 tonluk sofralı römorkun boyu 4,5 m olup şase zayıf kalırsa 50 +80 cm ilave kullanıp on ton pancar sardığımızda şase esneyebiliyor, haliyle taban dalgalanması oluyor.</p><p>Eski nesil römorklar 180 * 450 * 50 + 50 cm ebatlarda olabiliyordu.</p><p>Tahtaların sudan şişmemesi için yanık motor yağı emdirilebilir veya suya dayanıklı OSB gibi malzeme kullanılabilir ama sac tercih etmiştik.</p><p>Tahtalar oluklu da olsa römork dışarıda kaldığında zamanla tahtalar çürüyor ve atıklık yapabiliyor, az budaklı tahtaların az budağı boşalınca arabaya yine branda sermek gerekiyor.</p><p>4 tonluk sofralı römorkla kırılmamış taşta taşıdık, kepçeyi tabana çok yaklaştırsakta , 50 cm gibi römork tabanında dalgalanmaya sebep oluyor.</p><p>Hafriyat dediğimizde içinde moloz taş olan yük gelir.</p><p>Moloz taşlarda tabana düştüğünde dalgalanmaya sebep olur.</p><p></p><p>5 tonluk Köksal römorka 2*3,6*0,9 m ölçülerinde muavin makaslı 8 ton mıcır sardık.</p><p>3,5 tonluk 1,8*3,3*0,7 m yaklaşık 4 m^3 römorka * 1,6 ton = 7 ton yük atılırsa </p><p>Römorkta fren yoksa traktörü sürer , </p><p>Römorkun dingili 5 tona dayanıklı olabileceğinden dingilde yamulma olabilir.</p><p>Muavin makas koyulmadığından traktörü yolda silkeleyebilir.</p><p>3,5 tonluk römorkta Jumbo lastik olmuyor.</p><p>Dar lastiklerin yük taşıması kapasitesi 2,5 ton desek max 5 tona dayanabilir.</p><p>Pancar taşırken lastik gümlettik, biraz uzun yolda lastikler aşırı ısınabiliyor.</p><p></p><p>Hafriyat römorklarında taban ve kapak arası 45 C eğimli sac ve ön kapak dibi de 45 C eğimli sac oluyor.</p><p>Kum ve çakıl indirdiğimizde römork dibinde kalıntı kalmaz, kullanım kolaylığı var.</p><p>5 tonluk hafriyat römorkuyla kümes gübresi taşıdık.</p><p>Römork bütün sac olduğundan kapak aralarına gübre suyu dolmaz.</p><p>Kapak dipleri gübre ve silaj asidinden çürüme yapar.</p><p>Yan kapak sacları eskiden iki parçalı yapılırdı , ek yerleri punto kaynak geçildiğinden kapaklar orta yerinden çürürdü, artık tek sac kullanılıyor.</p><p></p><p>Sadice kum, çakıl taşıyacaksanız , 5 tonluk hafriyat römorku tavsiye ederiz.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The_Hoca, post: 1459953, member: 76199"] Aleyküm selam , Eski römorkumuzu yenilediğimizde , alt ve yan kapaklar tahtaydı, tabana 3 mm baklavalı sac kullandık , yan kapakları yeniden oluklu tahtadan yaptık. Taban destek araları 25 cm yeterli oluyor. 4 tonluk sofralı römorkun boyu 4,5 m olup şase zayıf kalırsa 50 +80 cm ilave kullanıp on ton pancar sardığımızda şase esneyebiliyor, haliyle taban dalgalanması oluyor. Eski nesil römorklar 180 * 450 * 50 + 50 cm ebatlarda olabiliyordu. Tahtaların sudan şişmemesi için yanık motor yağı emdirilebilir veya suya dayanıklı OSB gibi malzeme kullanılabilir ama sac tercih etmiştik. Tahtalar oluklu da olsa römork dışarıda kaldığında zamanla tahtalar çürüyor ve atıklık yapabiliyor, az budaklı tahtaların az budağı boşalınca arabaya yine branda sermek gerekiyor. 4 tonluk sofralı römorkla kırılmamış taşta taşıdık, kepçeyi tabana çok yaklaştırsakta , 50 cm gibi römork tabanında dalgalanmaya sebep oluyor. Hafriyat dediğimizde içinde moloz taş olan yük gelir. Moloz taşlarda tabana düştüğünde dalgalanmaya sebep olur. 5 tonluk Köksal römorka 2*3,6*0,9 m ölçülerinde muavin makaslı 8 ton mıcır sardık. 3,5 tonluk 1,8*3,3*0,7 m yaklaşık 4 m^3 römorka * 1,6 ton = 7 ton yük atılırsa Römorkta fren yoksa traktörü sürer , Römorkun dingili 5 tona dayanıklı olabileceğinden dingilde yamulma olabilir. Muavin makas koyulmadığından traktörü yolda silkeleyebilir. 3,5 tonluk römorkta Jumbo lastik olmuyor. Dar lastiklerin yük taşıması kapasitesi 2,5 ton desek max 5 tona dayanabilir. Pancar taşırken lastik gümlettik, biraz uzun yolda lastikler aşırı ısınabiliyor. Hafriyat römorklarında taban ve kapak arası 45 C eğimli sac ve ön kapak dibi de 45 C eğimli sac oluyor. Kum ve çakıl indirdiğimizde römork dibinde kalıntı kalmaz, kullanım kolaylığı var. 5 tonluk hafriyat römorkuyla kümes gübresi taşıdık. Römork bütün sac olduğundan kapak aralarına gübre suyu dolmaz. Kapak dipleri gübre ve silaj asidinden çürüme yapar. Yan kapak sacları eskiden iki parçalı yapılırdı , ek yerleri punto kaynak geçildiğinden kapaklar orta yerinden çürürdü, artık tek sac kullanılıyor. Sadice kum, çakıl taşıyacaksanız , 5 tonluk hafriyat römorku tavsiye ederiz. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Biçerdöverler
Diğer Biçerdöverler
Fotoğraflar
Römork Seçimi lütfen yardım.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt