Römork Seçimi lütfen yardım.


Selamlar Samsun bölgesinde kullandığımız Topal Ahmet Ece marka römorku değiştirmek istiyorum. Ancak bu römorklarin taban saçı altına kalas tahta dizilmekte. Buda çakıl toprak kum vb yükleyince yükün eşit dağıtılmasına fayda sağlayıp taban saçını egmiyor. Diğer römorklerde dalgalanma oluyor. Yani ben böyle düşünüyorum. Köksal römork almayı düşünüyorum. Tabanda kalas yok. Ağır malzeme taşımada sıkıntı yasarmiyom. 3.5 tonluk römorku ilaveli bir Sekilde kum çakıl doldursam bir problem yaşar mıyım ? Şimdiden teşekkürler
 
Selamlar Samsun bölgesinde kullandığımız Topal Ahmet Ece marka römorku değiştirmek istiyorum. Ancak bu römorklarin taban saçı altına kalas tahta dizilmekte. Buda çakıl toprak kum vb yükleyince yükün eşit dağıtılmasına fayda sağlayıp taban saçını egmiyor. Diğer römorklerde dalgalanma oluyor. Yani ben böyle düşünüyorum. Köksal römork almayı düşünüyorum. Tabanda kalas yok. Ağır malzeme taşımada sıkıntı yasarmiyom. 3.5 tonluk römorku ilaveli bir Sekilde kum çakıl doldursam bir problem yaşar mıyım ? Şimdiden teşekkürler
Altı tahtasiz remork varmiymis ama bence sacı kalın olmazsa taş attıkça kolay çöküntüler oluşur aceba onlarda alttaki demir aralari kaç cm oluyor
 
Baktıklarımın çoğu o şekilde altta kalas yok. taban sacı 2,5mm oluyor genelde. alttaki demirlerde 20-25cm ara ile u profil gibi birşey koymuşlar. Toprak kum vb yüklemede dalgalanma olur diye korkuyorum ? yorum yazan da pek yok zaten.
Screenshot_2023-11-05-16-19-08-762_com.facebook.katana.jpg
 
Son düzenleme:
12 senedir ağır yükte(Kum,çakıl,toprak vb) Köksal Römork kullanıyorum. Römork ölçüleri 2m x 4m, kapak ölçüsü 41 cm ilave 35 cm. Yaptırırken özel istek ile yaptırdım; alt saç 4 mm kapaklar 3 mm, alt saçın altındaki destek yastıkları 15 cm ara ile desteklerin özelliği v şeklinde genişliği 10 cm 4 mm saçtan büküldü. Taban saçının altında tahta yok, şimdiye kadar tabanda dalgalanma yok. Römorkun boş ağırlığı ilavesiz 2 ton. Ağır işlerde kullanacaksanız hazır römork yerine özel siparişle yaptırmanızı tavsiye ederim.

Bendeki römorkun benzeri, özel siparişle arada 200 kilodan fazla fark var. Benim kapak ve ilave ölçüleri daha düşük.
 
Bugün Köksal fabrikayı aradım.Kendilerine sordum bu kasalara çakıl toprak vb koyulur mu taşınır mı diye.
Görüştüğüm kişi bunlar zirai üün için olduğunu hafriyat için farklı romörk olduğunu söyledi. Yamulma eğilme bükülme olur falan dedi. Ancak biz yıllardır kullandığımız romorklara kum cakıl taşıyoruz yaklaşık 5 6 ton atıyoruz.
Bizim kullandığımız romörklerle köksalın kullandığı malzeme ölçüleri aynı ? Bu konu hakkında ne dersiniz ?
 
Bugün Köksal fabrikayı aradım.Kendilerine sordum bu kasalara çakıl toprak vb koyulur mu taşınır mı diye.
Görüştüğüm kişi bunlar zirai üün için olduğunu hafriyat için farklı romörk olduğunu söyledi. Yamulma eğilme bükülme olur falan dedi. Ancak biz yıllardır kullandığımız romorklara kum cakıl taşıyoruz yaklaşık 5 6 ton atıyoruz.
Bizim kullandığımız romörklerle köksalın kullandığı malzeme ölçüleri aynı ? Bu konu hakkında ne dersiniz ?
O işe göre ürünleri de varken öyle demesi normal..
Taşımasına taşırsınız, sorun çıkacağını da sanmam. Ama bir şey olursa ve şikayet edecek olursanız arayıp, fabrika doğal olarak sorumluluk kabul etmez. Hafriyat römorkuna yönlendirme sebebi de başını ağrıtmak istememesidir zaten.
 
  • Beğen
Tepkiler: remzi5561
Selamlar Samsun bölgesinde kullandığımız Topal Ahmet Ece marka römorku değiştirmek istiyorum. Ancak bu römorklarin taban saçı altına kalas tahta dizilmekte. Buda çakıl toprak kum vb yükleyince yükün eşit dağıtılmasına fayda sağlayıp taban saçını egmiyor. Diğer römorklerde dalgalanma oluyor. Yani ben böyle düşünüyorum. Köksal römork almayı düşünüyorum. Tabanda kalas yok. Ağır malzeme taşımada sıkıntı yasarmiyom. 3.5 tonluk römorku ilaveli bir Sekilde kum çakıl doldursam bir problem yaşar mıyım ? Şimdiden teşekkürler
Hocam ben de Bafralıyım öncelikle tahta döşeme üzeri taban sayılı bir römorkum var özel yapım herhangi bir dalgalanma yok fakat şöyle bir sorun oluyor tahtaları Islandığında nemli kaldığında ya da römork su sıçrattığında tekerlekler vs yıkadığında Tahtalar geç kuruduğu için saçı çabuk deforme Edip çürüttüüyor Bir kez tahta ve taban saçı değişimi yaptım tekrar çürümeye başladı tahtayı tamamıyla kaldırdım sık ızgara u demiri sıralayıp üstüne tekrar sıfırdan taban saçı yaptırdım geçen yıl ayrıca köksal römorklar benim görüşüm sınıfının en iyisi diyebilirim bir adet de köksal var beş tonluk dört tekerlek
 
  • Beğen
Tepkiler: remzi5561
Aleyküm selam ,
Eski römorkumuzu yenilediğimizde , alt ve yan kapaklar tahtaydı, tabana 3 mm baklavalı sac kullandık , yan kapakları yeniden oluklu tahtadan yaptık.
Taban destek araları 25 cm yeterli oluyor.
4 tonluk sofralı römorkun boyu 4,5 m olup şase zayıf kalırsa 50 +80 cm ilave kullanıp on ton pancar sardığımızda şase esneyebiliyor, haliyle taban dalgalanması oluyor.
Eski nesil römorklar 180 * 450 * 50 + 50 cm ebatlarda olabiliyordu.
Tahtaların sudan şişmemesi için yanık motor yağı emdirilebilir veya suya dayanıklı OSB gibi malzeme kullanılabilir ama sac tercih etmiştik.
Tahtalar oluklu da olsa römork dışarıda kaldığında zamanla tahtalar çürüyor ve atıklık yapabiliyor, az budaklı tahtaların az budağı boşalınca arabaya yine branda sermek gerekiyor.
4 tonluk sofralı römorkla kırılmamış taşta taşıdık, kepçeyi tabana çok yaklaştırsakta , 50 cm gibi römork tabanında dalgalanmaya sebep oluyor.
Hafriyat dediğimizde içinde moloz taş olan yük gelir.
Moloz taşlarda tabana düştüğünde dalgalanmaya sebep olur.

5 tonluk Köksal römorka 2*3,6*0,9 m ölçülerinde muavin makaslı 8 ton mıcır sardık.
3,5 tonluk 1,8*3,3*0,7 m yaklaşık 4 m^3 römorka * 1,6 ton = 7 ton yük atılırsa
Römorkta fren yoksa traktörü sürer ,
Römorkun dingili 5 tona dayanıklı olabileceğinden dingilde yamulma olabilir.
Muavin makas koyulmadığından traktörü yolda silkeleyebilir.
3,5 tonluk römorkta Jumbo lastik olmuyor.
Dar lastiklerin yük taşıması kapasitesi 2,5 ton desek max 5 tona dayanabilir.
Pancar taşırken lastik gümlettik, biraz uzun yolda lastikler aşırı ısınabiliyor.

Hafriyat römorklarında taban ve kapak arası 45 C eğimli sac ve ön kapak dibi de 45 C eğimli sac oluyor.
Kum ve çakıl indirdiğimizde römork dibinde kalıntı kalmaz, kullanım kolaylığı var.
5 tonluk hafriyat römorkuyla kümes gübresi taşıdık.
Römork bütün sac olduğundan kapak aralarına gübre suyu dolmaz.
Kapak dipleri gübre ve silaj asidinden çürüme yapar.
Yan kapak sacları eskiden iki parçalı yapılırdı , ek yerleri punto kaynak geçildiğinden kapaklar orta yerinden çürürdü, artık tek sac kullanılıyor.

Sadice kum, çakıl taşıyacaksanız , 5 tonluk hafriyat römorku tavsiye ederiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: remzi5561
Aleyküm selam ,
Eski römorkumuzu yenilediğimizde , alt ve yan kapaklar tahtaydı, tabana 3 mm baklavalı sac kullandık , yan kapakları yeniden oluklu tahtadan yaptık.
Taban destek araları 25 cm yeterli oluyor.
4 tonluk sofralı römorkun boyu 4,5 m olup şase zayıf kalırsa 50 +80 cm ilave kullanıp on ton pancar sardığımızda şase esneyebiliyor, haliyle taban dalgalanması oluyor.
Eski nesil römorklar 180 * 450 * 50 + 50 cm ebatlarda olabiliyordu.
Tahtaların sudan şişmemesi için yanık motor yağı emdirilebilir veya suya dayanıklı OSB gibi malzeme kullanılabilir ama sac tercih etmiştik.
Tahtalar oluklu da olsa römork dışarıda kaldığında zamanla tahtalar çürüyor ve atıklık yapabiliyor, az budaklı tahtaların az budağı boşalınca arabaya yine branda sermek gerekiyor.
4 tonluk sofralı römorkla kırılmamış taşta taşıdık, kepçeyi tabana çok yaklaştırsakta , 50 cm gibi römork tabanında dalgalanmaya sebep oluyor.
Hafriyat dediğimizde içinde moloz taş olan yük gelir.
Moloz taşlarda tabana düştüğünde dalgalanmaya sebep olur.

5 tonluk Köksal römorka 2*3,6*0,9 m ölçülerinde muavin makaslı 8 ton mıcır sardık.
3,5 tonluk 1,8*3,3*0,7 m yaklaşık 4 m^3 römorka * 1,6 ton = 7 ton yük atılırsa
Römorkta fren yoksa traktörü sürer ,
Römorkun dingili 5 tona dayanıklı olabileceğinden dingilde yamulma olabilir.
Muavin makas koyulmadığından traktörü yolda silkeleyebilir.
3,5 tonluk römorkta Jumbo lastik olmuyor.
Dar lastiklerin yük taşıması kapasitesi 2,5 ton desek max 5 tona dayanabilir.
Pancar taşırken lastik gümlettik, biraz uzun yolda lastikler aşırı ısınabiliyor.

Hafriyat römorklarında taban ve kapak arası 45 C eğimli sac ve ön kapak dibi de 45 C eğimli sac oluyor.
Kum ve çakıl indirdiğimizde römork dibinde kalıntı kalmaz, kullanım kolaylığı var.
5 tonluk hafriyat römorkuyla kümes gübresi taşıdık.
Römork bütün sac olduğundan kapak aralarına gübre suyu dolmaz.
Kapak dipleri gübre ve silaj asidinden çürüme yapar.
Yan kapak sacları eskiden iki parçalı yapılırdı , ek yerleri punto kaynak geçildiğinden kapaklar orta yerinden çürürdü, artık tek sac kullanılıyor.

Sadice kum, çakıl taşıyacaksanız , 5 tonluk hafriyat römorku tavsiye ederiz.
Çok açıklayıcı bilgiler verdiniz. çok teşekkür ederim. Dediklerinizi dikkate alacağım.
Saygılar,
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Taban sacının dalgalanması şasi ile taban sacının arasındaki yastık denilen npu yada bükme saç (bazı üreticiler maliyeti düşürmek için profil kullanır) seyrek dizilmesinden kaynaklanır. Yastıkları sık döşetip taban sacını 4mm olarak yaptırırsanız bükülme yada farklı deformasyonlarla karşılaşmazsınız. Ancak üst yapıyı güçlendirdiniz yaş kum vb yükte kasa aksamı sağlam kalırken dingil, makaslar, damper pistonu yetersiz gelebilir 3,5 tonluk köksal yazdığınız için bu römorku baz aldım
 
  • Beğen
Tepkiler: remzi5561
Selamlar Samsun bölgesinde kullandığımız Topal Ahmet Ece marka römorku değiştirmek istiyorum. Ancak bu römorklarin taban saçı altına kalas tahta dizilmekte. Buda çakıl toprak kum vb yükleyince yükün eşit dağıtılmasına fayda sağlayıp taban saçını egmiyor. Diğer römorklerde dalgalanma oluyor. Yani ben böyle düşünüyorum. Köksal römork almayı düşünüyorum. Tabanda kalas yok. Ağır malzeme taşımada sıkıntı yasarmiyom. 3.5 tonluk römorku ilaveli bir Sekilde kum çakıl doldursam bir problem yaşar mıyım ? Şimdiden teşekkürler
İstersen satılık Sıfır 2.5 tonluk var 1.sinif Yozgat'ta nakliyede yardımcı oluruz
 
  • Beğen
Tepkiler: remzi5561
Selamlar Samsun bölgesinde kullandığımız Topal Ahmet Ece marka römorku değiştirmek istiyorum. Ancak bu römorklarin taban saçı altına kalas tahta dizilmekte. Buda çakıl toprak kum vb yükleyince yükün eşit dağıtılmasına fayda sağlayıp taban saçını egmiyor. Diğer römorklerde dalgalanma oluyor. Yani ben böyle düşünüyorum. Köksal römork almayı düşünüyorum. Tabanda kalas yok. Ağır malzeme taşımada sıkıntı yasarmiyom. 3.5 tonluk römorku ilaveli bir Sekilde kum çakıl doldursam bir problem yaşar mıyım ? Şimdiden teşekkürler
İstersen satılık sıfır 2.5 tonluk var 1. Kalite Yozgat'ta nakliye yardimci oluruz
 
Selamlar Samsun bölgesinde kullandığımız Topal Ahmet Ece marka römorku değiştirmek istiyorum. Ancak bu römorklarin taban saçı altına kalas tahta dizilmekte. Buda çakıl toprak kum vb yükleyince yükün eşit dağıtılmasına fayda sağlayıp taban saçını egmiyor. Diğer römorklerde dalgalanma oluyor. Yani ben böyle düşünüyorum. Köksal römork almayı düşünüyorum. Tabanda kalas yok. Ağır malzeme taşımada sıkıntı yasarmiyom. 3.5 tonluk römorku ilaveli bir Sekilde kum çakıl doldursam bir problem yaşar mıyım ? Şimdiden teşekkürler
Yeni model römorklarda harfiyat ve hububat keskin şekilde ayrıldı. Harfiyat için hardoks kasa römork almanız lazım yada eski model altı tahtali romok almanız gerekli
 

Benzer Konular