Probiyotik ekmeğe bile girdi

23.04.2009
14,135
24,340
36
Bilecik
Faydalı bağırsak bakterileri olarak bilinen probiyotikler, ekmekten bebek mamalarına, dondurmadan yoğurda kadar günlük beslenme alışkanlıklarının tüm süreçlerine girdi. Türkiye ' de pazarın 5 yılda 2 kat büyümesi bekleniyor.
Tarımdaki gelişmeleri ilk siz öğrenin

İSTANBUL - Yaklaşık 8 yıl önce bağırsak tembelliğine çözüm olarak piyasaya sunulan yoğurtlarla Türkiye macerasına başlayan probiyotik pazarı, global sıçramasını, Türkiye ' ye de taşıdı. Geçtiğimiz yıllarda, Danone, Sütaş, Ülker gibi markalar probiyotik alanında ard arda ürünlerini pazara sunmuş ve 1 yılda bu segmentte 36 milyon TL ' lik iş hacmine ulaşılmıştı.

Ekmekten bebek mamalarına, yoğurttan dondurmaya kadar şimdi pek alanda kullanılmaya başlayan probiyotik pazarının 5 yılda 2 kat artarak, 46 milyar dolarlık global ciroya ulaşması bekleniyor. Türkiye ' de ise 500 milyon dolara ulaşan pazarın, global trendler doğrultusunda 2 kat artması bekleniyor.

Faydalı bağırsak bakterileri olarak bilinen probiyotikler, katkı maddesi oluşturdukları ürün gamını da önemli ölçüde genişletti. Probiyotik bakterilerinin yoğurt ve yoğurt içecekleri dışındaki ürünlere kaydığı sektör oyuncuları tarafından da dile getirilen bir durum. Probiyotik yoğurtların ilk yıl içinde elde etikleri 36 milyon TL ' lik Pazar, burada itici bir güç oluşturmuş durumda. Sağlıklı beslenme trendi doğrultusunda, vücutta yenilyeci ve sorun giderici etkisi bulunan fonksiyonel gıda pazarı hızla büyürken, firmalar farklı segmentteki ürünleri ile pazarı büyütüyor.

Küresel takviye pazarı 2,7 milyar dolara ulaştı

Global trendlere bakıldığında ise pazar, katlanarak büyüme trendinde. Euromonitor International ' a göre, probiyotik takviyelerde ABD ' de kişi başına düşen harcamanın 2016 ' nın sonunda, neredeyse iki katına çıkması bekleniyor. Probiyotik takviyelerin küresel satışları geçtiğimiz yıl yüzde 48 artışla 2,7 milyar dolara ulaştı. 2016 yılında ise bu rakamın 4 milyar dolara yükselmesi bekleniyor.

Bu noktada en güçlü büyüme ABD ' den kaynaklanıyor. 2011 yılında 140 milyon dolarlık yeni satış hacmi yaratan ABD dışında, İtalya, Rusya ve Brezilya ' da da güçlü bir büyüme söz konusu. ABD ' de probiyotik takviyelerde kişi başına harcama miktarı 2016 yılında neredeyse ikiye katlandı.

En büyük pay, 14 milyar dolarla içilebilir yoğurtlar

Probiyotik takviyelerdeki bu gelişim, gıda alanındaki iş hacmini de ciddi oranda etkiliyor. Probiyotik gıda ve takviyelerin, küresel satışının gelecek beş yıl içinde yüzde 50 artış göstererek, 2011 yılındaki 28 milyar dolardan, 2016 yılında yaklaşık 42 milyar dolara ulaşacağı tahmininde bulunan Euromonitor, probiyotikler için geniş kapsamlı ve önemli bir büyüme öngörüyor. 2011 yılında en büyük gelir getiren ürün 14 milyar dolarla içilebilir yoğurtlar olurken, bunu 11,3 milyar dolar ile kaşıklanabilir yoğurt, 2,7 milyar dolar ile takviyeler ve 135 milyon dolar ile sebze-meyve suları takip ediyor. 2016 yılında, 2011 ' e göre %48 artış ile 4 milyar dolara ulaşacağı tahmin edilen takviye satışlarının, 2011 ' e göre yüzde 50 artış göstererek 17 milyar dolara ulaşan kaşıklanabilir yoğurt ve 2011 ' e göre yüzde 50 artışla 21 milyar dolara ulaşan içilebilir yoğurt ile birlikte 42 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
 

Benzer Konular