Hocam aslında aradığım şey 110 bg olsun değil de yakıtı düşüşü ve çekişte bayılmamasını istiyorum pompa ayarıyla çekişi değil de yakıtı düşürebilirim turbonun kanatlarını değiştirsem arıza acar mı ileride veya sorun olur mu
Her motor ailesinin kendine has turbo basıncı vardır.
1104 44 T motordaki turbo basıncı farklı , 1104 44 TA (turbo aftercooler) turbo basıncı farklı olacaktır. Ayrıca yanma odası tasarımları , motor volan ağırlığı, krank mili yatakları v.s. motor gücüne göre ayarlanıyor , mevcut ayarları değiştirdiğimizde malzeme kalitesi ortaya çıkar , ağır hizmet tipi şanzımanlı modeller fazla sorun çıkarmazken, malzeme kalitesi düşük olanlar oyuncak araba gibi dağılmaya başlar.
Yakıt pompası ve soğutma sistemi yetersiz gelen tasarımlarda oluyor.
Yakıt düşüşü motoru en az yakıt noktalarında kullanmanıza bakar.
Eski nesil motorlarda özgül yakıt tüketimi 230 gr.kw/h civarları iken , Euro 2 ve üzeri nesillerde 210 gr.kw/h katalog verileri bulunuyor , İn Turkish Meaning ,Türkçe anlamı içinde ; %9 yakıt tasarrufu yapabiliyorlar.
Avrupa'daki fuarlarda , genellikle yazılım firmaları bulunuyor , motor haritalarında düzenlenmesi gereken kısımlar çoktur.