Otoyollarda hız sınırı 140 km/h e yükseliyor.

28.01.2017
11,615
2
19,033
46
Sakarya

D segment araçlar için biraz özgürlük.
Yakıt tüketimine etkisi ne olur?
Güvenli sollama hızı 70 km/h hızla giden araç 90 km/h hızla geçilir.
Otoyol sürüşünde 150 km/h hızla giden aracı 180 km/h hızla geçmemiz gerekmez mi.

Toyota motorlarda motor gücü yönetimini kısaca özetlemeye çalışalım.
Benzinli motorlarda 1,6 lt ;
Avensis 81 kw, 150 n.m. tork ,
1000-3800 rpm sabit tork aralığı , 4000-6000 rpm sabit güç aralığı.
5 vitesli modelde 5400-6000 rpm sabit güç aralığında 180-230 km/h hızlanma.
Avensis 1,8 lt ve Corolla 1,6 lt ;
92 kw , 159 n.m. tork ,
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4000-6000 rpm sabit güç aralığı ,
6 vitesli modelde 5. vites ile 5500-6000 rpm sabit güç aralığında 180-210 km/h hızlanma .
Avensis 2 lt lik modelde,
110 kw , 196 n.m. tork ,
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4400-6400 rpm sabit güç aralığı ,
6 vitesli modelde 5. vites ile 5400-6400 rpm de sabit güç aralığında 220 km/h hızlanma.
Camry 3.5 lt , 6 silindir.
204 kw, 350 n.m. tork , 230 km/h .
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4700-6200 rpm sabit güç aralığı .

Otoyol sürüşlerinde yüksek süratlerde hızlanma yapmak için motorun sabit güç aralığı devirleri kullanılır.
Sabit güç aralığı devirleri 1.6 lt lik araçlarda 5400-6400 rpm arası kullanılabiliyorken ,
6 silindir araçlarda 4700- 6200 rpm devir aralığının tamamında uzun bir devir bandı boyunca etkili olabiliyor.
Sürüş güvenliği için ve emisyon değerleri için 6 silindir araçlar daha uygunmuştu ama
araç vergileri motor dizaynlarını çok etkilemiş ve maalesef yönelim 1,6 lt lik motor modellerinde kalmış görünüyor.

Motor gücü yönetiminden ve yakıt diyagramlarından bihaber sürücülerin CVT şanzımanla, motor devri 1000 rpm devirde 0-100 km/h hızlanmasını Eco Drive (ekonomik, az yakıt tüketerek) sürüş videolarını görünce şaşırıp kaldık.

Minibüsten inip taksiye binen sürücü Deuthz Magirus motorundaki sabit tork aralığında hızlanmayı tercih etmiş.
Onno ustamız pist koşullarında 1500-6500 rpm sabit tork aralığı kullanabilen motorları beğenirken,
Bizde otoyol sürüşü yapabileceğimiz, sabit güç aralığı devirleri kullanan motorları beğenebiliriz, heeri.
 
D segment araçlar için biraz özgürlük.
Yakıt tüketimine etkisi ne olur?
Güvenli sollama hızı 70 km/h hızla giden araç 90 km/h hızla geçilir.
Otoyol sürüşünde 150 km/h hızla giden aracı 180 km/h hızla geçmemiz gerekmez mi.

Toyota motorlarda motor gücü yönetimini kısaca özetlemeye çalışalım.
Benzinli motorlarda 1,6 lt ;
Avensis 81 kw, 150 n.m. tork ,
1000-3800 rpm sabit tork aralığı , 4000-6000 rpm sabit güç aralığı.
5 vitesli modelde 5400-6000 rpm sabit güç aralığında 180-230 km/h hızlanma.
Avensis 1,8 lt ve Corolla 1,6 lt ;
92 kw , 159 n.m. tork ,
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4000-6000 rpm sabit güç aralığı ,
6 vitesli modelde 5. vites ile 5500-6000 rpm sabit güç aralığında 180-210 km/h hızlanma .
Avensis 2 lt lik modelde,
110 kw , 196 n.m. tork ,
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4400-6400 rpm sabit güç aralığı ,
6 vitesli modelde 5. vites ile 5400-6400 rpm de sabit güç aralığında 220 km/h hızlanma.
Camry 3.5 lt , 6 silindir.
204 kw, 350 n.m. tork , 230 km/h .
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4700-6200 rpm sabit güç aralığı .

Otoyol sürüşlerinde yüksek süratlerde hızlanma yapmak için motorun sabit güç aralığı devirleri kullanılır.
Sabit güç aralığı devirleri 1.6 lt lik araçlarda 5400-6400 rpm arası kullanılabiliyorken ,
6 silindir araçlarda 4700- 6200 rpm devir aralığının tamamında uzun bir devir bandı boyunca etkili olabiliyor.
Sürüş güvenliği için ve emisyon değerleri için 6 silindir araçlar daha uygunmuştu ama
araç vergileri motor dizaynlarını çok etkilemiş ve maalesef yönelim 1,6 lt lik motor modellerinde kalmış görünüyor.

Motor gücü yönetiminden ve yakıt diyagramlarından bihaber sürücülerin CVT şanzımanla, motor devri 1000 rpm devirde 0-100 km/h hızlanmasını Eco Drive (ekonomik, az yakıt tüketerek) sürüş videolarını görünce şaşırıp kaldık.

Minibüsten inip taksiye binen sürücü Deuthz Magirus motorundaki sabit tork aralığında hızlanmayı tercih etmiş.
Onno ustamız pist koşullarında 1500-6500 rpm sabit tork aralığı kullanabilen motorları beğenirken,
Bizde otoyol sürüşü yapabileceğimiz, sabit güç aralığı devirleri kullanan motorları beğenebiliriz, heeri.
Maşallah Bilginiz karşısında bize laf düşmez, birçok otomobil mühendisi bile bu açıklamayı yapamaz benim düşüncem tabiki aracın ağırlığı fiziki ölçüleri şanzuman yapısı motor güc tork değeri yol + hava şartına vede araçtaki yüke klima kullanımına bağlı değişmekle birlikte uzun yolda en az yakıt tüketim hızı 80 110 arası 130 üstüne çıktıkça araç yakıtı ciddi oranda artıyor rüzgar direnci çok değişiyor yüksek hızlarda
 
D segment araçlar için biraz özgürlük.
Yakıt tüketimine etkisi ne olur?
Güvenli sollama hızı 70 km/h hızla giden araç 90 km/h hızla geçilir.
Otoyol sürüşünde 150 km/h hızla giden aracı 180 km/h hızla geçmemiz gerekmez mi.

Toyota motorlarda motor gücü yönetimini kısaca özetlemeye çalışalım.
Benzinli motorlarda 1,6 lt ;
Avensis 81 kw, 150 n.m. tork ,
1000-3800 rpm sabit tork aralığı , 4000-6000 rpm sabit güç aralığı.
5 vitesli modelde 5400-6000 rpm sabit güç aralığında 180-230 km/h hızlanma.
Avensis 1,8 lt ve Corolla 1,6 lt ;
92 kw , 159 n.m. tork ,
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4000-6000 rpm sabit güç aralığı ,
6 vitesli modelde 5. vites ile 5500-6000 rpm sabit güç aralığında 180-210 km/h hızlanma .
Avensis 2 lt lik modelde,
110 kw , 196 n.m. tork ,
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4400-6400 rpm sabit güç aralığı ,
6 vitesli modelde 5. vites ile 5400-6400 rpm de sabit güç aralığında 220 km/h hızlanma.
Camry 3.5 lt , 6 silindir.
204 kw, 350 n.m. tork , 230 km/h .
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4700-6200 rpm sabit güç aralığı .

Otoyol sürüşlerinde yüksek süratlerde hızlanma yapmak için motorun sabit güç aralığı devirleri kullanılır.
Sabit güç aralığı devirleri 1.6 lt lik araçlarda 5400-6400 rpm arası kullanılabiliyorken ,
6 silindir araçlarda 4700- 6200 rpm devir aralığının tamamında uzun bir devir bandı boyunca etkili olabiliyor.
Sürüş güvenliği için ve emisyon değerleri için 6 silindir araçlar daha uygunmuştu ama
araç vergileri motor dizaynlarını çok etkilemiş ve maalesef yönelim 1,6 lt lik motor modellerinde kalmış görünüyor.

Motor gücü yönetiminden ve yakıt diyagramlarından bihaber sürücülerin CVT şanzımanla, motor devri 1000 rpm devirde 0-100 km/h hızlanmasını Eco Drive (ekonomik, az yakıt tüketerek) sürüş videolarını görünce şaşırıp kaldık.

Minibüsten inip taksiye binen sürücü Deuthz Magirus motorundaki sabit tork aralığında hızlanmayı tercih etmiş.
Onno ustamız pist koşullarında 1500-6500 rpm sabit tork aralığı kullanabilen motorları beğenirken,
Bizde otoyol sürüşü yapabileceğimiz, sabit güç aralığı devirleri kullanan motorları beğenebiliriz, heeri.
Onno usta buralara takilsa şenlenirdi buralar
 
@The_Hoca 'm yaygın kullanılan yerli traktörlerin freni güven vermiyor, 50 km de hali ne olur sizce ?
İyisini yapsınlar.
Traktör almaya çakıl taşı vermiyoruz, para veriyoruz.
Hocam 1.5 dci motorun verimli ve az yakıt devir aralığı neďir?
Ben 1900/2100 dd aralığını kullanıyorum, babam 3000 olsun diyor...
1.5 dci motorların ,
1750-4000 rpm ve 2000-4000 rpm sabit tork aralığı olan modelleri var.
Motor torkları 200,220,250 n.m. gibi değişiyor.
Motorun en az yakıt devri, max tork noktasının 100-300 rpm üzeri devirler olur.
Sabit tork aralığının başlangıç devri 1750 rpm ise 1900-2100 rpm devirlerde motor en iktisatlı yakıt harcar.
Vites değiştirmek için ise sabit tork aralığının son devrine(4000 rpm) kadar motora devir verilebilir.
Sabit tork aralığının devir boyu uzarsa aynı viteste daha fazla hız aralığını kullanmak mümkün olur.
Honda Civic CVT , 1500-6500 rpm sabit tork aralığı devirleri var.
Avensis' teki fark motorun sabit güç aralığı devirlerine sahip olmasıdır.
5. vitesi kullandığımızda 3000 rpm ile 100 km/h hız ,
Tapa gaz 200-220 km/h hızla yol gidebilmek için motorun 4400-6400 rpm sabit güç aralığı devirlerini kullanabiliriz.
Toyota sürücülerinin şikayet konusu motor sesi olmuş.
Motor max tork devri 3800-4000-4400-4700 rpm devirler çeşitli motorlarında kullanılmış.
En sonunda 92 kw lık 4000 rpm devirde max torku olan model tercih edilmiş.
CVT şanzımanlı modelde eksik olarak gördüğümüz konu motorun 3000-4000 rpm arası aktif devirlere sahip olmasıdır.
Sabit güç aralığı devirlerini de kullanacak Power mod gibi bir seçenek sunmuyor.
Motordan tam güç alabileceğimiz 4000-6000 rpm aralığını da kullanan bir hızlanma efektine sahip olabilirdi.
Otoyol sürüşlerinde tercih edebileceğimiz motor gücü yönetimi eksik kalmış.
Maxxum CVX tarla viteslerini 2000 rpm motor tam güç devrinde değiştiriyor, 1500 rpm devirlerde yol viteslerini değiştiriyor.
Traktörleri de hep ekipman taşıyacakmış gibi dizayn etmişler.
Arkada 30 ton yükle gidecek ve tam güçle çalışacak dizayn vermemişler.
 

Benzer Konular