D segment araçlar için biraz özgürlük.
Yakıt tüketimine etkisi ne olur?
Güvenli sollama hızı 70 km/h hızla giden araç 90 km/h hızla geçilir.
Otoyol sürüşünde 150 km/h hızla giden aracı 180 km/h hızla geçmemiz gerekmez mi.
Toyota motorlarda motor gücü yönetimini kısaca özetlemeye çalışalım.
Benzinli motorlarda 1,6 lt ;
Avensis 81 kw, 150 n.m. tork ,
1000-3800 rpm sabit tork aralığı , 4000-6000 rpm sabit güç aralığı.
5 vitesli modelde 5400-6000 rpm sabit güç aralığında 180-230 km/h hızlanma.
Avensis 1,8 lt ve Corolla 1,6 lt ;
92 kw , 159 n.m. tork ,
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4000-6000 rpm sabit güç aralığı ,
6 vitesli modelde 5. vites ile 5500-6000 rpm sabit güç aralığında 180-210 km/h hızlanma .
Avensis 2 lt lik modelde,
110 kw , 196 n.m. tork ,
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4400-6400 rpm sabit güç aralığı ,
6 vitesli modelde 5. vites ile 5400-6400 rpm de sabit güç aralığında 220 km/h hızlanma.
Camry 3.5 lt , 6 silindir.
204 kw, 350 n.m. tork , 230 km/h .
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4700-6200 rpm sabit güç aralığı .
Otoyol sürüşlerinde yüksek süratlerde hızlanma yapmak için motorun sabit güç aralığı devirleri kullanılır.
Sabit güç aralığı devirleri 1.6 lt lik araçlarda 5400-6400 rpm arası kullanılabiliyorken ,
6 silindir araçlarda 4700- 6200 rpm devir aralığının tamamında uzun bir devir bandı boyunca etkili olabiliyor.
Sürüş güvenliği için ve emisyon değerleri için 6 silindir araçlar daha uygunmuştu ama
araç vergileri motor dizaynlarını çok etkilemiş ve maalesef yönelim 1,6 lt lik motor modellerinde kalmış görünüyor.
Motor gücü yönetiminden ve yakıt diyagramlarından bihaber sürücülerin CVT şanzımanla, motor devri 1000 rpm devirde 0-100 km/h hızlanmasını Eco Drive (ekonomik, az yakıt tüketerek) sürüş videolarını görünce şaşırıp kaldık.
Minibüsten inip taksiye binen sürücü Deuthz Magirus motorundaki sabit tork aralığında hızlanmayı tercih etmiş.
Onno ustamız pist koşullarında 1500-6500 rpm sabit tork aralığı kullanabilen motorları beğenirken,
Bizde otoyol sürüşü yapabileceğimiz, sabit güç aralığı devirleri kullanan motorları beğenebiliriz, heeri.
Yakıt tüketimine etkisi ne olur?
Güvenli sollama hızı 70 km/h hızla giden araç 90 km/h hızla geçilir.
Otoyol sürüşünde 150 km/h hızla giden aracı 180 km/h hızla geçmemiz gerekmez mi.
Toyota motorlarda motor gücü yönetimini kısaca özetlemeye çalışalım.
Benzinli motorlarda 1,6 lt ;
Avensis 81 kw, 150 n.m. tork ,
1000-3800 rpm sabit tork aralığı , 4000-6000 rpm sabit güç aralığı.
5 vitesli modelde 5400-6000 rpm sabit güç aralığında 180-230 km/h hızlanma.
Avensis 1,8 lt ve Corolla 1,6 lt ;
92 kw , 159 n.m. tork ,
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4000-6000 rpm sabit güç aralığı ,
6 vitesli modelde 5. vites ile 5500-6000 rpm sabit güç aralığında 180-210 km/h hızlanma .
Avensis 2 lt lik modelde,
110 kw , 196 n.m. tork ,
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4400-6400 rpm sabit güç aralığı ,
6 vitesli modelde 5. vites ile 5400-6400 rpm de sabit güç aralığında 220 km/h hızlanma.
Camry 3.5 lt , 6 silindir.
204 kw, 350 n.m. tork , 230 km/h .
1000-4000 rpm sabit tork aralığı , 4700-6200 rpm sabit güç aralığı .
Otoyol sürüşlerinde yüksek süratlerde hızlanma yapmak için motorun sabit güç aralığı devirleri kullanılır.
Sabit güç aralığı devirleri 1.6 lt lik araçlarda 5400-6400 rpm arası kullanılabiliyorken ,
6 silindir araçlarda 4700- 6200 rpm devir aralığının tamamında uzun bir devir bandı boyunca etkili olabiliyor.
Sürüş güvenliği için ve emisyon değerleri için 6 silindir araçlar daha uygunmuştu ama
araç vergileri motor dizaynlarını çok etkilemiş ve maalesef yönelim 1,6 lt lik motor modellerinde kalmış görünüyor.
Motor gücü yönetiminden ve yakıt diyagramlarından bihaber sürücülerin CVT şanzımanla, motor devri 1000 rpm devirde 0-100 km/h hızlanmasını Eco Drive (ekonomik, az yakıt tüketerek) sürüş videolarını görünce şaşırıp kaldık.
Minibüsten inip taksiye binen sürücü Deuthz Magirus motorundaki sabit tork aralığında hızlanmayı tercih etmiş.
Onno ustamız pist koşullarında 1500-6500 rpm sabit tork aralığı kullanabilen motorları beğenirken,
Bizde otoyol sürüşü yapabileceğimiz, sabit güç aralığı devirleri kullanan motorları beğenebiliriz, heeri.