Tekerlek içine takılacak bu motorla Otomobil, minibüs, otobüs ile kamyonlar hibrid veya elektrikli olacak.
Gediz Üniversitesi ' nden Doç. Dr. Selim Solmaz ve Yrd. Doç. Dr. Durmuş Uygun, KOSGEB desteğiyle tüm araçlara uygulanabilecek jant içi elektrik motoru geliştirdi.
Tipik bir binek araçta 5 bin lira maliyet öngörülen bu dönüşüm, en az yüzde 20 yakıt tasarrufu sağlayacak.
Gediz Üniversitesi Makine Mühendisliği Öğretim Üyesi Doç. Dr. Selim Solmaz ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Durmuş Uygun, KOSGEB desteğiyle tüm araçları hibrid veya elektrikli hale getirecek elektrik motoru geliştirdi. Otomotivde çığır açacak projeyle otomobil, minibüs, otobüs ya da kamyonların en az iki tekerleğine Gedizli akademisyenlerin tasarımı, tamamen yerli teknoloji ürünü elektrik motoru yerleştirilecek. Bunun dışında aracın hangi hızda ve devirde benzin/LPG, motorin ya da elektrik motoruyla mı çalışacağını otomatik olarak yönlendirecek bilgisayar yazılımı içeren kontrol mekanizması takılacak. Ayrıca elektrik motoruna enerji aktaracak olan bataryalar hem araç içerisindeki sistemlerden hem de prizden şarj edilebilecek. Böylece tüm araçların hibrid veya elektrikli dönüşümü mümkün olacak, bir ilk gerçekleşecek.
Doç. Dr. Selim Solmaz, prototipini hazırladıkları motoru ve diğer ekipmanları yıl sonuna kadar seri üretime hazır hale getirerek otomotiv sanayisine sunacaklarını açıkladı. Doç. Dr. Solmaz, bu dönüşümün tipik bir binek araçta 5 bin TL gibi oldukça düşük maliyetle gerçekleşmesini hedeflediklerini dile getirdi, şunları söyledi:
'Yakıt tüketiminin en çok olduğu şehir içi kullanımda en az yüzde 20 tasarruf sağlayacak. Özel araçların yanı sıra özellikle taksi, minibüs, belediye otobüsü, çöp kamyonları gibi şehir içinde düşük hızda ve sürekli yol alan ticari araçların yakıt tüketimini aşağıya çekecek. Benzin/LPG ve dizel gibi içten yanmalı motorlar daha az yükte çalışacağı için de atmosfere daha az egzoz gazı salınımı olacak, taşıtlardan kaynaklı hava kirliliği azalacak.'
Yrd. Doç. Dr. Durmuş Uygun da bir aracı hareket ettirecek ve saatte 90 kilometre hıza kadar çıkarabilecek elektrik motorunu tekerlek içine sığdırmanın önemli bir başarı olduğunu vurguladı. Yrd. Doç. Dr. Uygun, 'Üstelik bunu yaparken aracın fren gibi hiçbir sistemine müdahale etmemiz de gerekmeyecek. Bu sayede benzinli, LPG ' li ya da dizel aracı kolayca ve düşük maliyetle aynı zamanda elektrikli hale getirerek paralel hibride dönüştürebileceğiz. Bu yönüyle bir ilk olacak. Projemizin yurtdışından da yoğun ilgi göreceğini düşünüyoruz. Gediz Üniversitesi ' nde geliştirdiğimiz bu milli teknolojiyi ihraç edersek otomotivde ülkemiz adına gurur verici bir işi başarmış olacağız' dedi.
Gediz Üniversitesi ' nden Doç. Dr. Selim Solmaz ve Yrd. Doç. Dr. Durmuş Uygun, KOSGEB desteğiyle tüm araçlara uygulanabilecek jant içi elektrik motoru geliştirdi.
Tipik bir binek araçta 5 bin lira maliyet öngörülen bu dönüşüm, en az yüzde 20 yakıt tasarrufu sağlayacak.
Gediz Üniversitesi Makine Mühendisliği Öğretim Üyesi Doç. Dr. Selim Solmaz ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Durmuş Uygun, KOSGEB desteğiyle tüm araçları hibrid veya elektrikli hale getirecek elektrik motoru geliştirdi. Otomotivde çığır açacak projeyle otomobil, minibüs, otobüs ya da kamyonların en az iki tekerleğine Gedizli akademisyenlerin tasarımı, tamamen yerli teknoloji ürünü elektrik motoru yerleştirilecek. Bunun dışında aracın hangi hızda ve devirde benzin/LPG, motorin ya da elektrik motoruyla mı çalışacağını otomatik olarak yönlendirecek bilgisayar yazılımı içeren kontrol mekanizması takılacak. Ayrıca elektrik motoruna enerji aktaracak olan bataryalar hem araç içerisindeki sistemlerden hem de prizden şarj edilebilecek. Böylece tüm araçların hibrid veya elektrikli dönüşümü mümkün olacak, bir ilk gerçekleşecek.
Doç. Dr. Selim Solmaz, prototipini hazırladıkları motoru ve diğer ekipmanları yıl sonuna kadar seri üretime hazır hale getirerek otomotiv sanayisine sunacaklarını açıkladı. Doç. Dr. Solmaz, bu dönüşümün tipik bir binek araçta 5 bin TL gibi oldukça düşük maliyetle gerçekleşmesini hedeflediklerini dile getirdi, şunları söyledi:
'Yakıt tüketiminin en çok olduğu şehir içi kullanımda en az yüzde 20 tasarruf sağlayacak. Özel araçların yanı sıra özellikle taksi, minibüs, belediye otobüsü, çöp kamyonları gibi şehir içinde düşük hızda ve sürekli yol alan ticari araçların yakıt tüketimini aşağıya çekecek. Benzin/LPG ve dizel gibi içten yanmalı motorlar daha az yükte çalışacağı için de atmosfere daha az egzoz gazı salınımı olacak, taşıtlardan kaynaklı hava kirliliği azalacak.'
Yrd. Doç. Dr. Durmuş Uygun da bir aracı hareket ettirecek ve saatte 90 kilometre hıza kadar çıkarabilecek elektrik motorunu tekerlek içine sığdırmanın önemli bir başarı olduğunu vurguladı. Yrd. Doç. Dr. Uygun, 'Üstelik bunu yaparken aracın fren gibi hiçbir sistemine müdahale etmemiz de gerekmeyecek. Bu sayede benzinli, LPG ' li ya da dizel aracı kolayca ve düşük maliyetle aynı zamanda elektrikli hale getirerek paralel hibride dönüştürebileceğiz. Bu yönüyle bir ilk olacak. Projemizin yurtdışından da yoğun ilgi göreceğini düşünüyoruz. Gediz Üniversitesi ' nde geliştirdiğimiz bu milli teknolojiyi ihraç edersek otomotivde ülkemiz adına gurur verici bir işi başarmış olacağız' dedi.