NEWHOLLAND BİÇER DÖVERLERİ TC 56

New Holland Biçerdöverler 2007 yılında Yepyeni
New Holland TC56, CS ve CX serisi biçerdöverler, 2007 yılında pek çok yenilikle Türk çiftçisinin hizmetinde olacak.



New Holland biçerdöverlerde dikkat çeken en önemli değişiklik, motor değişikliği. 2007 yılından itibaren tüm New Holland biçerdöverlerde Common-Rail yakıt enjeksiyon sistemine sahip Tier III standardında Iveco motorlar kullanılmaya başlanacak. Bunun yanısıra, CS ve CX serisi biçerdöverlerin model kodları da yenilendi.



New Holland TC56 biçerdöverlerde 2007 yılı yenilikleri



New Holland TC56 biçerdöverlerde, 2007 yılından itibaren 207 HP gücünde Common-Rail yakıt enjeksiyon sistemine sahip Iveco NEF 6.8 tipi motor kullanılacak. Iveco NEF motorla birlikte dervreye girecek olan Elektronik Devir Kontrolü sistemi maksimum yük koşullarında, motor devrinin güç kaybetmeksizin sabit kalmasını ve bu sayede motor tarafından güç aktarılan tüm sistemlerin devir kaybetmeksizin yüksek kapasitede çalışmalarını sağlamaktadır.


New Holland TC 56’ların Türkiye konfigürasyonunda standart olan hektar sayacı monitörü, 2007 yılı itibariyle, motorlardaki değişikliğe bağlı olarak motora ait çeşitli çalışma parametreleri ve arıza kodlarını içeren çeşitli ek fonksiyonlar kazanmış durumdadır.




New Holland CS biçerdöverin 2007 kaporta tasarımı
New Holland CS serisi biçerdöverlerde 2007 yılı yenilikleri


2007 yılı itibariyle, New Holland CS serisi biçerdöverlerin model kodları değişecek; CS 540, CS 6050 olarak, CS 640 ise CS 6080 olarak adlandırılacaktır. 2007 yılı itibariyle, tüm CS serisi biçerdöverlerde Common-Rail sistemine sahip Iveco NEF 6.8 ve Iveco Cursor 9 tipi motorlar kullanılacaktır.



Öte yandan, CS 640’ın yerini alan CS 6080 modelinin yakıt deposu kapasitesi 450 l’den 580 l’ye, dane deposu kapasitesi ise 7800 l’den 8000 l’ye yükseltilecektir. Böylelikle CS 6080 modeli ile yakıt ikmali ve boşaltmada kaybedilen zaman azaltılarak makinanın iş verimi artacaktır. New Holland CS serisi biçerdöverlerde kaporta tasarımı da yenilenmiş ve makinalar daha modern bir görünüm kazanmıştır.



2007 yılında, New Holland CS 540 ' ın yerini alan New Holland CS 6050 modeli

New Holland CX serisi biçerdöverlerde 2007 yılı yenilikleri


2007 yılı itibariyle, New Holland CX serisi biçerdöverlerin model kodları da değişecek; CX 740, CX 8040 olarak, CX 840 ise CX 8070 olarak adlandırılacaktır. CX serisi biçerdöverlerde 2007 yılı itibariyle Common-Rail Iveco Cursor 9 tipi motorlar kullanılacaktır. Motorlardaki değişikliğe bağlı olarak, yakıt ve soğutma sistemlerinde yapılan çeşitli yeniliklerle, bu sistemlere ait daha önce kabinden takip edilemeyen bazı parametreler, kabinden inmeden izlenebilecektir. CX 740’ın yerini alan CX 8040 modelinin yakıt deposu kapasitesi 500 l’den 750 l’ye, dane deposu kapasitesi ise 7600 l’den 9000 l’ye yükseltilmiştir. Bunun yanısıra her iki modelin (CX 8040, CX 8070) boşaltma hızı 105 l/s’den 110 l/s’ye yükseltilmiştir. Bu sayede yakıt ikmali ve boşaltmada yaşanan zaman kayıpları azaltılarak iş verimi artacaktır.



New Holland CX serisi biçerdöverlerde 2007 yılına dek kullanımda olan Info-ViewTM monitörün yerini, daha gelişmiş fonksiyonlara ve renkli ekrana sahip Intelli-ViewIITM monitör alacaktır. Monitördeki değişim ile monitör menüleri arasında dolaşma ve programlama fonksiyonlarını yerine getiren tuş takımı da değişmiştir. Yeni monitörün yapısı ve sahip olduğu gelişmiş fonksiyonlar operatörlere daha verimli ve konforlu bir çalışma ortamı oluşturmaktadır.





New Holland CX biçerdöverlerde 2007 yılına dek kullanılmakta olan monitör ve kumanda konsolu New Holland CX Biçerdöverlerde 2007 yılından itibaren kullanılacak olan monitör ve kumanda konsolu 2007 yılından itibaren kullanılacak olan Common-Rail yakıt enjeksiyon sistemine sahip Iveco motor.




Common-Rail yakıt enjeksiyon sistemi nedir?




Common-Rail yakıt enjeksiyon sistemine sahip Iveco NEF motor
Common-Rail yakıt enjeksiyon sistemi, yakıtın, tüm silindirlere ait enjektörlerin bağlı olduğu ortak bir basınç hattı içinde çok yüksek basınç altında hazır bekletildiği ve motorun o anki ihtiyacı doğrultusunda değişken süre ve miktarda silindirlere püskürtülmesi temeline dayanan bir yakıt enjeksiyon sistemidir. Çok yüksek basınç altında tutulan ve gereken miktarda püskürtülen yakıt, hava ile daha kolay karışır ve ideal hava-yakıt karışımı oluşturulur. Yakıt, çok küçük zerrecikler halinde silindire girerek daha yüksek verimle yanar ve egsozdan atılan yanmamış yakıt miktarı önemli ölçüde düşer. Böylelikle, birim miktardaki yakıttan elde edilen yanma verimi yükseldiği için, yakıt tüketimi göreceli olarak düşer. Common Rail sisteminde, elektronik olarak açılıp kapanan ve açık kalma süresi, motorun bilgisayarı (ECU) tarafından ayarlanan enjektörler kullanılır. Bu enjektörler, birbirlerinden bağımsız olarak her bir silindire, silindirin o anlık ihtiyacı kadar yakıt püskürtür. Bu sayede, motorun normalden daha fazla yüklenmesi esnasında, devir ve güç kaybı yaşanmaz. Motor devir kaybetmeden, maruz kaldığı yükü yenecek gücü en kısa zamanda üretir. Tier III standardındaki Common–Rail yakıt enjeksiyon sistemine sahip motorların yakıt tüketim değerleri ve gürültü düzeyleri, eski tip Tier II motorlardan daha düşüktür
 

Benzer Konular