Bayiden test traktörü aldım sizler için test ettim inceledim
Motor gücü olarak ;Gerçekten de New holland her markanın yapamadığını yapmış super bir traktör ortaya çıkarmış helal olsun. İyi ki internet var dünyada ne çeşit küçük segment traktörler var görebiliyoruz.
Hocam nh TL 80a tavsiye edermisinizMotor gücü olarak ;
JD 5080R , 5090R ,
MF 3085 Phantom,
NH T5040 , 5050 , TL90A,TL100A
Kubota M108S , gibi nitelikleri yok.
4 ton traktör için ,
60,70,80 kw ve 350,400,450 n.m. gibi keskin güç artışları gerekir.
Yazılım yapılarak traktörde güç ayarlanması yapılmasını çokta sağlıklı bulmuyoruz.
Köhler motor 3,4 lt tercih edilebilirdi.
Uzun stroklu motor yapısı var, 1300-1800 rpm sabit tork aralığı , 1800-2300 rpm sabit güç aralığı mevcuttur.
En az yakıt bölgesi 1300-1800 rpm , ön kepçe kullanımında kolaylık sağlar.
Balye işlerinde en az yakıt bölgesinin motor anma gücü devirleri içinde bulunmuyor.
JD 5090R de ise tork-güç eğrisi kesişim devri 1900 rpm de , %90 motor yüküyle yakıt azaltıyor.
Alpine seriyi pancar yüklemek için tercih edemeyiz.
Fiat 95 66 S, kepçe yüklüyken 2000-2200 rpm devirle doldur-boşalt yapıyor.
Operatörlük için vites değişimleri 1500-2200 rpm ,
Hidrolik pompalar eski nesil motorda 2000 rpm devirde verimli çalışıyor,
Yeni nesil motorlarda 1600 rpm devirde verimli çalışıyor.
Alpine seri tam şase bir traktör değildir.
Traktörün altına yarım şasede giydirilemiyor.
NH T5 gibide ağır hizmet niteliği bulunmuyor.
MF 5400 seri kademe içi 4 powershift vitesi değiştirebiliyor.
Eksiği 1 ve 2 kademeler arasını debriyajsız değiştiremiyor.
TR6, 8 powershift vitesi otomatik kullanabiliyor.
Fayda maliyet olarakta çok cazip görmüyoruz.
Yedek parça durumu nasılTL80A biraz hantal bu yüzden yakıtı biraz yuksek.
Turbo uygulaması yapılsa belki işler değişebilir.
TL80 kullanıcısı bizim toprak yapısı biraz ağır olduğundan TL100A modele geçiş yaptı.Hocam nh TL 80a tavsiye eder misiniz