ne kadar duman o kadar randuman bazen işe yaramıyor[emoji23][emoji23]

Sahibine geçmiş olsun, zor durum.
Hava alış sistemine karbüratör kelebeği gibi kapayacak aparat konması gerekiyor, havayı kesersek motor durur.
Yakit kesmek le de durdurulur.Pancar motorun mazot pompasini doğru takmamışım.
Motor aynen boyle çalışmağa başladı. Sonsuz gaz yedi cok kara duman çıktı.
Allahtan anahtarlar hazirdi kisa bir panikten sonra.Sanirim 17 numara iki ağızlı anahtarla mazot borusunu söktüm.Motor durdu.
Böyle bir olayda ben yaşamıştım. Kisa sürede kurtardım.
 
  • Beğen
Tepkiler: şerefli1
Yakit kesmek le de durdurulur.Pancar motorun mazot pompasini doğru takmamışım.
Motor aynen boyle çalışmağa başladı. Sonsuz gaz yedi cok kara duman çıktı.
Allahtan anahtarlar hazirdi kisa bir panikten sonra.Sanirim 17 numara iki ağızlı anahtarla mazot borusunu söktüm.Motor durdu.
Böyle bir olayda ben yaşamıştım. Kisa sürede kurtardım.

Farklı markalarda turbo mili yağ kaçağından böyle durumlar oldu.Motor yağını turbo üzerinden emiyor, yağ bitene kadar alembeleye kalıyor, mazot kapansa da yağı yakıyor, alembele durumunda motor tam güçte çalışıyor, şanzımana da zarar verebilir, havayı kesmekten başka çare yok, hava girişine, hava borusu kalınlığında, su vanası gibi yarım turda kapanan bir vana kullanılsa yeterli olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aygün 10
Farklı markalarda turbo mili yağ kaçağından böyle durumlar oldu.Motor yağını turbo üzerinden emiyor, yağ bitene kadar alembeleye kalıyor, mazot kapansa da yağı yakıyor, alembele durumunda motor tam güçte çalışıyor, şanzımana da zarar verebilir, havayı kesmekten başka çare yok, hava girişine, hava borusu kalınlığında, su vanası gibi yarım turda kapanan bir vana kullanılsa yeterli olur.
Teknoloji yapanlar bu konuyu düşünmeli.
O zamana kadar hava kesici sistemi düşünüp pratige dokmeliyiz bence.Havanin vana yardimi ile aniden kesilmesinin zatari olabilirmi?
Baska oneride benden olsun;
Sorun başladığın da acilen alt karter yağini bosaltilsa sonuc ne ur.Motor kurtulurmu yoksa yipranirmi?
 
Teknoloji yapanlar bu konuyu düşünmeli.
O zamana kadar hava kesici sistemi düşünüp pratige dokmeliyiz bence.Havanin vana yardimi ile aniden kesilmesinin zatari olabilirmi?
Baska oneride benden olsun;
Sorun başladığın da acilen alt karter yağini bosaltilsa sonuc ne ur.Motor kurtulurmu yoksa yipranirmi?

Motor yağı turbo üzerinden dolanıyor, motoru tam güç kullandığımızda, algılayıcı tehlike sezerse yağı boşaltır, yine motor sarar, dediğiniz mümkün değil.Alembele durumunda yağı boşaltırsanız, pistonlar gömleklere yapışır, yağlamayı kesemeyiz.
 
Motor yağı turbo üzerinden dolanıyor, motoru tam güç kullandığımızda, algılayıcı tehlike sezerse yağı boşaltır, yine motor sarar, dediğiniz mümkün değil.Alembele durumunda yağı boşaltırsanız, pistonlar gömleklere yapışır, yağlamayı kesemeyiz.
Hocam motor ustası ustası gibisiniz aynı elembele işleri iyi biliyor sunuz vede teknik işleri başka konularda da anlayışınız için sizi tebrik ederim forumda sizin gibi kişilere ihtiyaç var anlattıklarınızın ve söylediklerinizin altında başka birşeye de rastlayamıyorum
 
Alembele devam ederse motor zaten fert oluyor sanirim. "The Hoca" ,yuksek viteste bayilma yapilsa nasil olur.
Tümosan böyle kurtulmuş

Debriyaj balatası sağlamsa, yumuşak şekilde yüksek viteste debriyaj bırakılır ve stop eder, balata sıyırma riski de var.Yalnız videodaki kademesiz şanzıman sanırım, vitesleri küçültüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aygün 10

Ambeleye kalkmış motora yapılacak iki tip müdahale var birisi el frenini iyice çekip motoru en yüksek viteste kalkış yaptırmak digeride emme manifolduna giren havayı kesmek başka çaresi yok the hoca ustamın dediği yöntem uygulanabilir turbonun yağ emis borusuna küresel vana takılıp turboya giden yağı kesebilirsek yine stop edebilir
 

Benzer Konular