Motorcu iki Hintli üretim için geldi
Sadi ÖZDEMİR
2 Aralık 2013
DÜNYANIN en büyük motosiklet üreticisi Hero Motor ile dünyanın en büyük üçüncü üreticisi Bajaj Auto, Türkiyede üretim yapacak. Hero; Asya Motor ile, Bajaj; Kuralkan ile anlaştı. İç pazarda da rakip olan Asya Motor ile Kuralkanın fabrikalarında yeni hatlar kuruluyor.
YILLARDIR umulduğu gibi büyüyemeyen Türkiye motosiklet pazarında çok ilginç gelişmeler yaşanıyor. Türkiyede pazarın küçük kalması nedeniyle kurulu kapasiteleri çok yüksek olsa da üretimleri çok düşük kalan iki motosiklet fabrikası Asya Motor, dünyanın en büyük motosiklet üreticisi Hintli Hero Motor ile, Kuralkan (Kanuni) ise, bir diğer Hintli motorcu olan Bajaj Auto ile üretim anlaşması yaptı. Heronun teknik ekibi Nazillideki Asya Motor fabrikasında, Bajajın teknik ekibi ise Kuralkanın Tuzladaki fabrikasında üretim hatlarını kuruyor.
HONDADAN SONRA ASYA MOTOR
Asya Motor Yönetim Kurulu Başkanı Uysal Soysal, Hero Motorun yakın zamana kadar Honda ile ortak olduğunu ve Honda için üretim yaptığını hatırlatarak, bu ortaklık bittikten sonra Heronun bütün dünyada kendi üretim ağını oluşturmaya başladığını anlattı. Soysal, 2014 sezonu itibariyle Hero marka motosikletler Türkiye pazarında satışa çıkacak. İlk etapta 3 modelin Nazillide üretimi başlayacak. Hero, motosiklette dünyanın en ileri teknolojilerine sahip. Şu anda ekipleri bizim fabrikamızda gerekli düzenlemeleri yapıyor. Hem üretimimiz hem çalışan sayımız kısa sürede ikiye katlanacak dedi. Soysal, Heronun Avrupa pazarı için de Türkiyede üretimi önemsediğini vurguladı.
TEKNOLOJİ GETİRİYORLAR
Dünyanın en büyük motosiklet pazarı konumundaki Hindistanın aynı zamanda motosiklet üretiminde de büyük birikime sahip olduğunu söyleyen Kuralkan Holding Yönetim Kurulu Üyesi Sait Kuralkan ise, Bajaj, Türkiyede üretime yeni teknolojilerle geliyor. Çok yakında 3 modelin üretimine başlıyoruz ve hem Türkiye hem de Avrupa pazarına satış hedefliyoruz dedi. Türkiyenin, Bajaj Autonun dünya genelinde faaliyet gösterdiği 53üncü pazar olacağını söyleyen Sait Kuralkan, Halen yıllık 200 bin adetlerde olan Türkiye motosiklet pazarının yakın gelecekte Avrupadaki en büyük Pazar olacağına inanıyorlar diye konuştu.
Hero yılda 7 milyon motosiklet üretiyor
ASYA Motor ile distribütörlük ve üretim anlaşması yapan Hero Motor, 7 milyon adedi bulan yıllık üretimi ile dünyanın en büyük motosiklet üreticisi konumunda. Hero, 1947 yılında kuruldu. 1983 yılında Japon Honda ile ortak üretime başladı. 2011 yılına kadar Hero Honda ve Honda modellerini üretip dünyaya sattı. 2011de Japon ortağından ayrılma kararı alan Hero bu ortaklığını yakın zamanda tamamen bitirecek. Hero fabrikalarında 11.000 kişi çalışıyor. Çalışanlarının 750si mühendis ve Ar-ge teknikeri. 3 büyük üretim tesisi olan Hero, Hindistanda 60.000 kilometre veya 5 yıl garanti veriyor. Avrupa pazarında ilk Türkiye ile yer almaya başlayan firmanın Hindistandaki pazar payı yüzde 50. Heronun bazı modelleri 1 litre yakıt ile 75 kilometre yol gidebiliyor.
Bajajın üç tekerli üretimi de var
KURALKAN ile distribütörlük ve üretim anlaşması yapan Bajaj Auto Ltd., Hindistanın ikinci en büyük motosiklet imalatçısı. 2012-2013 mali yılında, Bajaj 3.8 milyon motosiklet; 515.000in üzerinde 3 tekerli araç imal etti ve sattı. Bajaj hisseleri Bombay ve Hindistan Milli Borsasında Küresel Depo Sertifikası Londra Borsasında işlem görüyor. 6.9 milyar euro piyasa değeri olan Bajaj Auto, Türkiyede ilk etapta 3 modelin üretimini yapacak.
Sadi ÖZDEMİR
2 Aralık 2013
DÜNYANIN en büyük motosiklet üreticisi Hero Motor ile dünyanın en büyük üçüncü üreticisi Bajaj Auto, Türkiyede üretim yapacak. Hero; Asya Motor ile, Bajaj; Kuralkan ile anlaştı. İç pazarda da rakip olan Asya Motor ile Kuralkanın fabrikalarında yeni hatlar kuruluyor.
YILLARDIR umulduğu gibi büyüyemeyen Türkiye motosiklet pazarında çok ilginç gelişmeler yaşanıyor. Türkiyede pazarın küçük kalması nedeniyle kurulu kapasiteleri çok yüksek olsa da üretimleri çok düşük kalan iki motosiklet fabrikası Asya Motor, dünyanın en büyük motosiklet üreticisi Hintli Hero Motor ile, Kuralkan (Kanuni) ise, bir diğer Hintli motorcu olan Bajaj Auto ile üretim anlaşması yaptı. Heronun teknik ekibi Nazillideki Asya Motor fabrikasında, Bajajın teknik ekibi ise Kuralkanın Tuzladaki fabrikasında üretim hatlarını kuruyor.
HONDADAN SONRA ASYA MOTOR
Asya Motor Yönetim Kurulu Başkanı Uysal Soysal, Hero Motorun yakın zamana kadar Honda ile ortak olduğunu ve Honda için üretim yaptığını hatırlatarak, bu ortaklık bittikten sonra Heronun bütün dünyada kendi üretim ağını oluşturmaya başladığını anlattı. Soysal, 2014 sezonu itibariyle Hero marka motosikletler Türkiye pazarında satışa çıkacak. İlk etapta 3 modelin Nazillide üretimi başlayacak. Hero, motosiklette dünyanın en ileri teknolojilerine sahip. Şu anda ekipleri bizim fabrikamızda gerekli düzenlemeleri yapıyor. Hem üretimimiz hem çalışan sayımız kısa sürede ikiye katlanacak dedi. Soysal, Heronun Avrupa pazarı için de Türkiyede üretimi önemsediğini vurguladı.
TEKNOLOJİ GETİRİYORLAR
Dünyanın en büyük motosiklet pazarı konumundaki Hindistanın aynı zamanda motosiklet üretiminde de büyük birikime sahip olduğunu söyleyen Kuralkan Holding Yönetim Kurulu Üyesi Sait Kuralkan ise, Bajaj, Türkiyede üretime yeni teknolojilerle geliyor. Çok yakında 3 modelin üretimine başlıyoruz ve hem Türkiye hem de Avrupa pazarına satış hedefliyoruz dedi. Türkiyenin, Bajaj Autonun dünya genelinde faaliyet gösterdiği 53üncü pazar olacağını söyleyen Sait Kuralkan, Halen yıllık 200 bin adetlerde olan Türkiye motosiklet pazarının yakın gelecekte Avrupadaki en büyük Pazar olacağına inanıyorlar diye konuştu.
Hero yılda 7 milyon motosiklet üretiyor
ASYA Motor ile distribütörlük ve üretim anlaşması yapan Hero Motor, 7 milyon adedi bulan yıllık üretimi ile dünyanın en büyük motosiklet üreticisi konumunda. Hero, 1947 yılında kuruldu. 1983 yılında Japon Honda ile ortak üretime başladı. 2011 yılına kadar Hero Honda ve Honda modellerini üretip dünyaya sattı. 2011de Japon ortağından ayrılma kararı alan Hero bu ortaklığını yakın zamanda tamamen bitirecek. Hero fabrikalarında 11.000 kişi çalışıyor. Çalışanlarının 750si mühendis ve Ar-ge teknikeri. 3 büyük üretim tesisi olan Hero, Hindistanda 60.000 kilometre veya 5 yıl garanti veriyor. Avrupa pazarında ilk Türkiye ile yer almaya başlayan firmanın Hindistandaki pazar payı yüzde 50. Heronun bazı modelleri 1 litre yakıt ile 75 kilometre yol gidebiliyor.
Bajajın üç tekerli üretimi de var
KURALKAN ile distribütörlük ve üretim anlaşması yapan Bajaj Auto Ltd., Hindistanın ikinci en büyük motosiklet imalatçısı. 2012-2013 mali yılında, Bajaj 3.8 milyon motosiklet; 515.000in üzerinde 3 tekerli araç imal etti ve sattı. Bajaj hisseleri Bombay ve Hindistan Milli Borsasında Küresel Depo Sertifikası Londra Borsasında işlem görüyor. 6.9 milyar euro piyasa değeri olan Bajaj Auto, Türkiyede ilk etapta 3 modelin üretimini yapacak.