PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Motor Karakteristik Eğrileri ve İdeal Çalışma Bölgesi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ceya023" data-source="post: 1436537" data-attributes="member: 2401"><p>[URL unfurl="true"]https://global.engine.kubota.co.jp/en/products/detail/86/[/URL]</p><p></p><p>Kubota M5112 de kullanılan motor bunun tier5 i</p><p></p><p>Kubota m5112 her nekadar torku çok yüksek bir traktör olmasada 350nm üstü tork ile baslangıç yapıyor tepe noktası 1500dd (385nm) </p><p>-1400dd-1600dd arasında torku maksımumlarda veriyor 1800dd ye kadarda yine torku yukseklerde kalıyor..</p><p></p><p>Yakıt tüketimi 1400-1600 arası minimum neredeyse sabit bir tükerm sergiliyor asagı yonlu egri sonrasında hafif yukarı yönlü oluyor ama burada kwh basına tüketim grafgi oldugu için devir arttıkca kwh artıyor ve yakılan saatlik yakıt miktarıda artar öyle bakmak lazım. yani asağı yönlü yakıt tüketim egrisi en az yakıtın tüketildigi bölge aslında. </p><p></p><p>Genel olarak sert düşüşler yok neredeyse her devirde yuksek tork veriyor ancak tepe torku çok yüksek değil. </p><p></p><p>Burada asıl olan güç tork daha cok sürüş konforunu etkiliyor. Misal toprak yapısı farklı olan bir arazide çalışıyorsanız yumusak yerden aniden sert yere geçtiginizde torku o aralıkta yuksek olan traktörün devri daha geç düşer ancak yüksek olan daha hızlı düşer fakat ilerleme hızı torku düşük olup o devirde aldıgı güç fazla olan traktörde daha fazladır. Enerjinin dönüşümü kanununa göre temel etmen güçtür.. </p><p></p><p>Aynı motor egerki sadece maksimum devri düşürülerek 2200DD de sınırlandırılsa ve 107 bg bir traktör olarka piyasaya cıkmış olsa muadillerinden cok performanslı olabilir tork manasında.</p><p></p><p>Mesela Tork rezervi yüksek bir traktör vites değişimlerinde yaptıgı şey aslında maksimum Güç e gitmektir. Torku düşürüp devri artırır ve daha yuksek güç elde ederek ilerler. Ancak tork rezervi düşük traktör zaten bir birine yakın torku bir alt vitestede alacagı için vites düştüğü an bir alt vitese de düşme isteği olurki yüksek devri ve güçü yakalayabilsin. özet olarak farkı budur sanırım. Yani tork rezervi düşük olan traktör herzaman dezavantajlı değildir özellikle uzun soluklu işlerde avantajlıdır torku hep yüksek verip bulundugu devirde yüksek güç elde ettiği için.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ceya023, post: 1436537, member: 2401"] [URL unfurl="true"]https://global.engine.kubota.co.jp/en/products/detail/86/[/URL] Kubota M5112 de kullanılan motor bunun tier5 i Kubota m5112 her nekadar torku çok yüksek bir traktör olmasada 350nm üstü tork ile baslangıç yapıyor tepe noktası 1500dd (385nm) -1400dd-1600dd arasında torku maksımumlarda veriyor 1800dd ye kadarda yine torku yukseklerde kalıyor.. Yakıt tüketimi 1400-1600 arası minimum neredeyse sabit bir tükerm sergiliyor asagı yonlu egri sonrasında hafif yukarı yönlü oluyor ama burada kwh basına tüketim grafgi oldugu için devir arttıkca kwh artıyor ve yakılan saatlik yakıt miktarıda artar öyle bakmak lazım. yani asağı yönlü yakıt tüketim egrisi en az yakıtın tüketildigi bölge aslında. Genel olarak sert düşüşler yok neredeyse her devirde yuksek tork veriyor ancak tepe torku çok yüksek değil. Burada asıl olan güç tork daha cok sürüş konforunu etkiliyor. Misal toprak yapısı farklı olan bir arazide çalışıyorsanız yumusak yerden aniden sert yere geçtiginizde torku o aralıkta yuksek olan traktörün devri daha geç düşer ancak yüksek olan daha hızlı düşer fakat ilerleme hızı torku düşük olup o devirde aldıgı güç fazla olan traktörde daha fazladır. Enerjinin dönüşümü kanununa göre temel etmen güçtür.. Aynı motor egerki sadece maksimum devri düşürülerek 2200DD de sınırlandırılsa ve 107 bg bir traktör olarka piyasaya cıkmış olsa muadillerinden cok performanslı olabilir tork manasında. Mesela Tork rezervi yüksek bir traktör vites değişimlerinde yaptıgı şey aslında maksimum Güç e gitmektir. Torku düşürüp devri artırır ve daha yuksek güç elde ederek ilerler. Ancak tork rezervi düşük traktör zaten bir birine yakın torku bir alt vitestede alacagı için vites düştüğü an bir alt vitese de düşme isteği olurki yüksek devri ve güçü yakalayabilsin. özet olarak farkı budur sanırım. Yani tork rezervi düşük olan traktör herzaman dezavantajlı değildir özellikle uzun soluklu işlerde avantajlıdır torku hep yüksek verip bulundugu devirde yüksek güç elde ettiği için. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Motor Karakteristik Eğrileri ve İdeal Çalışma Bölgesi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt