Mf2620 den erkunt 80.4m ye giden yol


Herkese merhabalar,adım Şeref Malatya da orta halli kayısı bahçemiz var traktörle buradaki çoğu kişiden daha az işimiz olduğu kanaatindeyim 2014 aralıkta aldığımız mf2620 4x4 yi 2016 kasımda erkunt 80.4m 4x4 ile değiştirdik.sıfır aldığımız traktör takas ettiğimiz gün 370 saatteydi.Burdan kimsenin malını kötülemek ya da eleştirmek istemiyorum fakat mf2620 grldiği günden bu yana arka sağ teker aksıyordu.servis 2016 yılının Haziran ayına kadar defalarca söylememize rağmen konuyla ilgilenmedi nihayet hazirandan Kasım ayına kadar geçen sürede sağ arka tekerin jant,jant göbeği ve lastiği değiştirildi ancak tekerdeki aksama bariz olarak devam etti.bütün bunların üzerine bardağı taşıran son damla gibi traktörü servisten bahçeye götürürken dümdüz yolda traktör şaft kesti ve halihazırda aksayan sağ teker kilitleyip asfalttan çıkmama neden oldu.servisi aradığımda bana bunun normal bir durum olduğu söylendi ve yüksek hızla ya da vitesi boşa attığım için böyle olduğunu söylediler ancak yol boyunca vitesi boşa atmadım ve de 2000 deviri geçmedim ayrıca aksayan sağ tekerin kilitlenmesi de kafamda bir soru işareti olarak kaldı.bütün bunların üzerine erkunt 80.4m çift çeker aldık. Yaşım 25 traktör konusunda pek tecrübem yoktur siz abilerimden mf2620 nin neden böyle sorunlar çıkardığını ve erkunt traktör ile ilgili görüşlerinizi bekliyorum.(yazı biraz uzun sanırım kusuruma bakmayın)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ercan AYKUŞ
Herkese merhabalar,adım Şeref Malatya da orta halli kayısı bahçemiz var traktörle buradaki çoğu kişiden daha az işimiz olduğu kanaatindeyim 2014 aralıkta aldığımız mf2620 4x4 yi 2016 kasımda erkunt 80.4m 4x4 ile değiştirdik.sıfır aldığımız traktör takas ettiğimiz gün 370 saatteydi.Burdan kimsenin malını kötülemek ya da eleştirmek istemiyorum fakat mf2620 grldiği günden bu yana arka sağ teker aksıyordu.servis 2016 yılının Haziran ayına kadar defalarca söylememize rağmen konuyla ilgilenmedi nihayet hazirandan Kasım ayına kadar geçen sürede sağ arka tekerin jant,jant göbeği ve lastiği değiştirildi ancak tekerdeki aksama bariz olarak devam etti.bütün bunların üzerine bardağı taşıran son damla gibi traktörü servisten bahçeye götürürken dümdüz yolda traktör şaft kesti ve halihazırda aksayan sağ teker kilitleyip asfalttan çıkmama neden oldu.servisi aradığımda bana bunun normal bir durum olduğu söylendi ve yüksek hızla ya da vitesi boşa attığım için böyle olduğunu söylediler ancak yol boyunca vitesi boşa atmadım ve de 2000 deviri geçmedim ayrıca aksayan sağ tekerin kilitlenmesi de kafamda bir soru işareti olarak kaldı.bütün bunların üzerine erkunt 80.4m çift çeker aldık. Yaşım 25 traktör konusunda pek tecrübem yoktur siz abilerimden mf2620 nin neden böyle sorunlar çıkardığını ve erkunt traktör ile ilgili görüşlerinizi bekliyorum.(yazı biraz uzun sanırım kusuruma bakmayın)
Öncelikle hoşgeldin traktörün aksaması cok ilginc geldi zira aks mili eğri olsa keçeyi hemen bozar yağ atardi bence ama jant degisip aksamanin devam etmesi de ilginc bi durum gecmiş olsun buna sükür diyeceksiniz eger servis durumu kabullenmediyse kesinlikle hakkinizi arayin erkunta gelince eski bi erkunt kullanicisi olarak iyi ceker az yakar motordan arıza vermez elektrik klima hortum gibi ufak sorunlar da eksik olmaz hayirli olsun

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Hoşbulduk abi aksin eğri olabileceği benim de aklıma geldi ama bir türlü sorunu çözemedik.malatya daki yetkili servis yüzde 6 ya kadar olan aksamanın normal olduğunu ve bunun tamir gerektirmediğini söyledi bunun üzerine yapacak fazla birşey de kalmadı açıkçası korktum özellikle şaft kesme olayından sonra.garantisi bitmeden traktörü elden çıkarmak zorunda kaldım
 
Bende malatyada kayısıyla uğraşmaktayım. Malesef masseyin, john deerenin ülkemize verdiği değer sonucu (!) sattığı bir modelden kurtulmuşsun. Ancak büyük konuşmak istemiyorum ama günümüzde 26 serisinin nesini beğenipte almıştınız çok merak ettim.
 
Kardeşim eskilerinde ne kalitesi vardı? Bağımsız kuyruk mili, ayrı damper kolu, lift o-matic, kuru tip hava filtresi, hidrolik hassasiyet bırak bunları hidrolik direksiyonu bile çok gördü senin o Masseyin bize. En son cezalarını çektiler birbirlerine düştülerde kurtulduk UZEL den. Şu an aynısını yapmaya devam ediyor Massey Türk çiftçisine. Ha eski 212 gövde 165 ler dönemine göre çok iyiydi. Ama çıkalım artık o kafadan. Onun dışında alayı beş para etmez bence.
Yanlış anlama hem Massey, hem New Holland, hemde Same kullanmaktayım. Üçüde var elimizde.

Umarım Erkunt pişman etmez ama bana göre yine yanlış bir seçim yapmışsın.
 
Valla abi başta da söyledim ya senede ortalama 180-200saat traktör kullanıyoruz 25 dekar arazimiz var kayısı üzerine o yüzden fazla yıpranmıyo traktör ama fabrika kaynaklı arıza çıkarmamıştı hiç önceki MF,ondan dolayı aldanmış oldum biraz.
Neden yanlış seçim yaptım ya da nelerden problem yaşarım açıklayabilirmisin abi?
 

Valla abi başta da söyledim ya senede ortalama 180-200saat traktör kullanıyoruz 25 dekar arazimiz var kayısı üzerine o yüzden fazla yıpranmıyo traktör ama fabrika kaynaklı arıza çıkarmamıştı hiç önceki MF,ondan dolayı aldanmış oldum biraz.
Neden yanlış seçim yaptım ya da nelerden problem yaşarım açıklayabilirmisin abi?

Hayırlı olsun diyelim, öncelikle 25 dekar için 4 silindir sana fazla yakıt olarak geri döner,keşke almadan önce forumda konu açıp sorsaydın mutlaka yardımcı olan arkadaşlarımız olurdu. Almış olduğun 80.4m traktörü 2 yıldır kullanıyorum,mükemmel bir iş kapsitesine sahip,pişman olmazsın kesinlikle,öncelikle tavsiyem olacak,tekerleri hemen açtır,yoksa tam manevrada engebeli yerde ön teker kaputunu ısırır, :) Massey gibi iş yaparken dışardakş koldan ayarlama yapma,iç koldan hassasiyeti ayarla, dış kolu ise tam indirme geri işlemini lift ile yap.Sormak istediğin konu olursa buradan yardımcı olurum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kenantrkz
Çok teşekkür ederim Mart ayının ortalarına kadar yatacak traktör büyük ihtimalle servisten bilgi alıp tekerlek işini çözerim kaput sıyırabileceğini ilk kez duydum o yüzden tekrar teşekkür ederim.Kafama takılan bir konu da traktörü çalıştırmak için soldaki sarı kolun kalkık olması lazımmış düğme ve debriyaja basmakla birlikte ama servisteki usta bana kolu iptal ettirmemin iyi olacağını söyledi sanırım ileride arıza çıkartıyormuş bununla ilgili bir önerisi olan ya da daha önce bundan dolayı arıza yaşayan belirtirse çok mutlu olurum.
 

Benzer Konular