PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Massey Ferguson
Videolar (Çekimler)
MF 265 hararet sorunu
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="The_Hoca" data-source="post: 1455894" data-attributes="member: 76199"><p>Aleyküm selam,</p><p>Traktörünüzün orijinal antifrizi , açık yeşil renkte , uzun ömürlü ve değişmeyen cinsten bir antifrizdir,</p><p>Bomesi -24 C derecedir. Kaynama sıcaklığı 108 C dir.</p><p>Radyatör üzerinden 5-6 cm boşluk bırakmak gerekir.</p><p>Termostat ,şamandıralı tip , 82 C dir. Gösterge, Endiksan markadır.</p><p>60 C veya 74 C termostatlar piyasada mevcuttur.</p><p>Boş termostat traktörün motoru sıkıştırarak çalışırsanız, 75 C de motor ısınır.</p><p>Soğuk yerlerde 70C altında çalışmalarda segmanlar verimli çalışmaz.</p><p>Bunun için 74 C termostat tercih ediliyor.</p><p>Orijinal 82 C termostatla yaz sıcağında balye bağlarken ibre kırmızıya girebiliyor.</p><p>Bunun için yaz çalışmalarında boş termostat ile çalışılabilir.</p><p>Sıcak zamanlarda motorun hararet kaldırma meyili vardır, kroniktir.</p><p>Hararet kaldırdığı zaman motor devri 1000 rpm ile 10 dakika boşta çalışarak motor dinlendirme yapılır.</p><p>Radyatör gözlerinde tıkanma varsa iki farklı antifriz karışırsa çamurlaşma ve çökelme yapabiliyor.</p><p>Farklı antifrizler birbirine uymaz.</p><p>Orijinal antifrizinde motor hararet kaldırabilir, görülen bir durumdur.</p><p>Antifriz kullanmadan sadece suyla soğutma olsa da 82 C lik termostatta yine hararet kaldırabilir.</p><p>35 C üstü sıcakta görülebilen bir durumdur, motorun huyudur, böyle kabullenmek gerekiyor.</p><p>Motorun yağ kanalları dar olduğundan yağ köpürtme huyu vardır.</p><p>Su kanalları dar sayılmaz ama devir daim hızı yavaş geliyor, olabilir.</p><p>Devir daim markası Erdengiller ' dir. Gresörlük takmayı hep unutuyorlar, çabuk bozuluyor.</p><p>Contanın yanması için ;</p><p>Sıcaklığın 108 C olup , kırmızı çizginin içine 1 cm kadar ibrenin girip , suyun çoğunun buhar haline gelip devir daimin bitmesi durumunda sıcaklığın 110 C üstünü gördüğü durumlarda conta yanabilir.</p><p>Termostat , Made in England olması lazım.</p><p>Traktöre 22-23 gaz yüklenmeye gerek yok ki, motor 1800 rpm devirde verimli ve en az yakıtlı çalışıyor.</p><p></p><p>Mazotun ideal yanma sıcaklığı 80 C dir.</p><p>Hararetin ise 75-100 C de gezmesi, soğuk iklimde tolere edilebilir durumdur, normaldir.</p><p>Steyr traktörlerde hararet kaldırır, motor dinlendirme yaparız.</p><p>Yeni rektefiyeli Steyr , kayış kopmuştu , 2. ye rektefiye yaptık.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The_Hoca, post: 1455894, member: 76199"] Aleyküm selam, Traktörünüzün orijinal antifrizi , açık yeşil renkte , uzun ömürlü ve değişmeyen cinsten bir antifrizdir, Bomesi -24 C derecedir. Kaynama sıcaklığı 108 C dir. Radyatör üzerinden 5-6 cm boşluk bırakmak gerekir. Termostat ,şamandıralı tip , 82 C dir. Gösterge, Endiksan markadır. 60 C veya 74 C termostatlar piyasada mevcuttur. Boş termostat traktörün motoru sıkıştırarak çalışırsanız, 75 C de motor ısınır. Soğuk yerlerde 70C altında çalışmalarda segmanlar verimli çalışmaz. Bunun için 74 C termostat tercih ediliyor. Orijinal 82 C termostatla yaz sıcağında balye bağlarken ibre kırmızıya girebiliyor. Bunun için yaz çalışmalarında boş termostat ile çalışılabilir. Sıcak zamanlarda motorun hararet kaldırma meyili vardır, kroniktir. Hararet kaldırdığı zaman motor devri 1000 rpm ile 10 dakika boşta çalışarak motor dinlendirme yapılır. Radyatör gözlerinde tıkanma varsa iki farklı antifriz karışırsa çamurlaşma ve çökelme yapabiliyor. Farklı antifrizler birbirine uymaz. Orijinal antifrizinde motor hararet kaldırabilir, görülen bir durumdur. Antifriz kullanmadan sadece suyla soğutma olsa da 82 C lik termostatta yine hararet kaldırabilir. 35 C üstü sıcakta görülebilen bir durumdur, motorun huyudur, böyle kabullenmek gerekiyor. Motorun yağ kanalları dar olduğundan yağ köpürtme huyu vardır. Su kanalları dar sayılmaz ama devir daim hızı yavaş geliyor, olabilir. Devir daim markası Erdengiller ' dir. Gresörlük takmayı hep unutuyorlar, çabuk bozuluyor. Contanın yanması için ; Sıcaklığın 108 C olup , kırmızı çizginin içine 1 cm kadar ibrenin girip , suyun çoğunun buhar haline gelip devir daimin bitmesi durumunda sıcaklığın 110 C üstünü gördüğü durumlarda conta yanabilir. Termostat , Made in England olması lazım. Traktöre 22-23 gaz yüklenmeye gerek yok ki, motor 1800 rpm devirde verimli ve en az yakıtlı çalışıyor. Mazotun ideal yanma sıcaklığı 80 C dir. Hararetin ise 75-100 C de gezmesi, soğuk iklimde tolere edilebilir durumdur, normaldir. Steyr traktörlerde hararet kaldırır, motor dinlendirme yaparız. Yeni rektefiyeli Steyr , kayış kopmuştu , 2. ye rektefiye yaptık. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Massey Ferguson
Videolar (Çekimler)
MF 265 hararet sorunu
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt