mazotu aldığımızda zatem mazot sıcak oluyo...bunuda göz önünde bulanduralım....yani benzinlikten alınca..samsunbafra link=topic=25163.msg206477#msg206477 date=1250874853' Alıntı:mazot ısınınca motorun performansı nasıl olur
kısacası; yazın soğuk kışın sıcak mı abi...ersanakyai link=topic=25163.msg206516#msg206516 date=1250880097' Alıntı:Soğuk havalarda mazot sıcaklığının yüksek oluşu; hem motor ömrü, hem de performansı açısından yararlıdır. Bu sebeple özellikle kamyonlarda soğuk havalarda motorun daha çabuk ısınabilmesi için egzoz gazından faydalanarak yakıtı ısıtan sistemler vardır.
Sıcak havalarda ise yakıt sıcaklığının yüksek oluşu motorda ciddi güç kaybına sebep olmaktadır. Öyle ki yüksek mazot sıcaklığı 75 beygirlik bir dizel motorda 5 beygir gücüne kadar kayıp yaratabilmektedir. Bu sebeple yakıt soğutucu sistemlere de ihtiyaç duyulmaktadır.
bizi aydınlattığın için tşk ederim abiersanakyai link=topic=25163.msg206516#msg206516 date=1250880097' Alıntı:Soğuk havalarda mazot sıcaklığının yüksek oluşu; hem motor ömrü, hem de performansı açısından yararlıdır. Bu sebeple özellikle kamyonlarda soğuk havalarda motorun daha çabuk ısınabilmesi için egzoz gazından faydalanarak yakıtı ısıtan sistemler vardır.
Sıcak havalarda ise yakıt sıcaklığının yüksek oluşu motorda ciddi güç kaybına sebep olmaktadır. Öyle ki yüksek mazot sıcaklığı 75 beygirlik bir dizel motorda 5 beygir gücüne kadar kayıp yaratabilmektedir. Bu sebeple yakıt soğutucu sistemlere de ihtiyaç duyulmaktadır.
samsunbafra link=topic=25163.msg206564#msg206564 date=1250887609' Alıntı:massylerin mazotu ateş gibi oluyor ,çünkü motorun üstünde depoları, sanki altta ateş yanıyor gibi ozaman masseyler 5 hp düşük
Bu konuda size katılıyorum..Küçük serilerde 135 ve 240 s gibi traktörlerde kış aylarında çabuk çalışmaları ve buna bağlı yolda yakıtının donmaması açısından avantaj gibi dursa da özellikle yüksek ısılarda çalıştıkları zaman performans düşüyor..ayrıca yanan yakıttan hariç bir kısmıda depoda buharlaşıyor...sonuç masseyler çok yakıyor..denemelerim sonucu gece çalışmalarında havanın serin olmasından dolayı motora giden hava miktarında da önemli bir artış oluyor ve buda intercooler etkisi yapıyor...dikkat ettiyseniz masseylerin bütün eski modelleri gece saat gibi çalışr..ama öğle sıcağında bu ses değişir..bir örnek daha; 203 serisi perkins motorlarda egzost solda emme manifoldu sağdadır..135 ve 240 lardaki AD.152 serileride dahil...ama 212 ve 236 serilerinde(165 lerin bir kısmı,168,265,275,285 v.b.) egzost manifoldu ile emme sağ tarafta ve üst üstedir..buradan geçen hava egzost manifoldundan dolayı emme manifoldunun da ısınmasına ve motora giren havanın ısınarak miktarının düşmesine neden olmaktadır..sonuç; sanki hava fitresi tıkalı gibi bol duman ve çok fazla yakıt..benim gözlemlerim..samsunbafra link=topic=25163.msg206564#msg206564 date=1250887609' Alıntı:massylerin mazotu ateş gibi oluyor ,çünkü motorun üstünde depoları, sanki altta ateş yanıyor gibi ozaman masseyler 5 hp düşük
ewet gece bn buna şahit oldum geceliğin hava serin idi,ayçiçeği makinesi takıla durduğu yerde tam 9 saat hiç durmadan çalıştı 265 1987 idi galba,motoru istop edicem motoro dedim bi 2 gaz werem dedim uln bi bastım gaza bi başladı kıvılcım çıkmaya gazı werdikçe kıvılcım çıkmaya başladı buunun nedeni bu konu ile alakası olabilirmi acaba?nailyetek link=topic=25163.msg206577#msg206577 date=1250892454' Alıntı:Bu konuda size katılıyorum..Küçük serilerde 135 ve 240 s gibi traktörlerde kış aylarında çabuk çalışmaları ve buna bağlı yolda yakıtının donmaması açısından avantaj gibi dursa da özellikle yüksek ısılarda çalıştıkları zaman performans düşüyor..ayrıca yanan yakıttan hariç bir kısmıda depoda buharlaşıyor...sonuç masseyler çok yakıyor..denemelerim sonucu gece çalışmalarında havanın serin olmasından dolayı motora giden hava miktarında da önemli bir artış oluyor ve buda intercooler etkisi yapıyor...dikkat ettiyseniz masseylerin bütün eski modelleri gece saat gibi çalışr..ama öğle sıcağında bu ses değişir..bir örnek daha; 203 serisi perkins motorlarda egzost solda emme manifoldu sağdadır..135 ve 240 lardaki AD.152 serileride dahil...ama 212 ve 236 serilerinde(165 lerin bir kısmı,168,265,275,285 v.b.) egzost manifoldu ile emme sağ tarafta ve üst üstedir..buradan geçen hava egzost manifoldundan dolayı emme manifoldunun da ısınmasına ve motora giren havanın ısınarak miktarının düşmesine neden olmaktadır..sonuç; sanki hava fitresi tıkalı gibi bol duman ve çok fazla yakıt..benim gözlemlerim..