mazotun ısınması motor için avantajmı yoksa dezavantajmı

Ynt: mazotun ısınması motor için avantajmı yoksa dezavantajmı

Soğuk havalarda mazot sıcaklığının yüksek oluşu; hem motor ömrü, hem de performansı açısından yararlıdır. Bu sebeple özellikle kamyonlarda soğuk havalarda motorun daha çabuk ısınabilmesi için egzoz gazından faydalanarak yakıtı ısıtan sistemler vardır.

Sıcak havalarda ise yakıt sıcaklığının yüksek oluşu motorda ciddi güç kaybına sebep olmaktadır. Öyle ki yüksek mazot sıcaklığı 75 beygirlik bir dizel motorda 5 beygir gücüne kadar kayıp yaratabilmektedir. Bu sebeple yakıt soğutucu sistemlere de ihtiyaç duyulmaktadır.
 
Ynt: mazotun ısınması motor için avantajmı yoksa dezavantajmı

ersanakyai link=topic=25163.msg206516#msg206516 date=1250880097' Alıntı:
Soğuk havalarda mazot sıcaklığının yüksek oluşu; hem motor ömrü, hem de performansı açısından yararlıdır. Bu sebeple özellikle kamyonlarda soğuk havalarda motorun daha çabuk ısınabilmesi için egzoz gazından faydalanarak yakıtı ısıtan sistemler vardır.

Sıcak havalarda ise yakıt sıcaklığının yüksek oluşu motorda ciddi güç kaybına sebep olmaktadır. Öyle ki yüksek mazot sıcaklığı 75 beygirlik bir dizel motorda 5 beygir gücüne kadar kayıp yaratabilmektedir. Bu sebeple yakıt soğutucu sistemlere de ihtiyaç duyulmaktadır.
kısacası; yazın soğuk kışın sıcak mı abi...
 
Ynt: mazotun ısınması motor için avantajmı yoksa dezavantajmı

ersanakyai link=topic=25163.msg206516#msg206516 date=1250880097' Alıntı:
Soğuk havalarda mazot sıcaklığının yüksek oluşu; hem motor ömrü, hem de performansı açısından yararlıdır. Bu sebeple özellikle kamyonlarda soğuk havalarda motorun daha çabuk ısınabilmesi için egzoz gazından faydalanarak yakıtı ısıtan sistemler vardır.

Sıcak havalarda ise yakıt sıcaklığının yüksek oluşu motorda ciddi güç kaybına sebep olmaktadır. Öyle ki yüksek mazot sıcaklığı 75 beygirlik bir dizel motorda 5 beygir gücüne kadar kayıp yaratabilmektedir. Bu sebeple yakıt soğutucu sistemlere de ihtiyaç duyulmaktadır.
bizi aydınlattığın için tşk ederim abi
 
Ynt: mazotun ısınması motor için avantajmı yoksa dezavantajmı

yüksek mazot sıcaklığında gücün azalmasının nedenini araştırmakta fayda var diye düşünüyorum..önemli...
 
Ynt: mazotun ısınması motor için avantajmı yoksa dezavantajmı

yakıt sıcaklığı comman-rail motorlarda gayet önem kazanmıştır ...


püskürtme tamamlandıktan sonra yanmaya iletilmeyen yakıt, alçak basınç beslemesinin geri dönüş kanalı tarafından tekrar geri taşınır. Yakıtın geri taşınması için, geri dönüş kanalında çeşitli elemanlara ihtiyaç vardır. Yakıt soğutma maddesi dolaşımına entegre edilmiştir. Yakıt yüksek basınçlı besleme esnasındaki sıkıştırmadan dolayı ısındığı için soğutulduktan sonra geri dönüş kanalına varması gerekir. Sulu yakıt soğutma dolaşımında bulunan parçalar, yakıt sıcaklığında gereken düşüşü sağlarlar. Dizel yakıtı ısı eşanjörü soğutma maddesi dolaşımının geri dönüş kanalına entegre edilmiştir. Yakıtın yükselmiş ısısı, dolaşan soğutma maddesine verilir Elektrikli soğutma maddesi ek pompası, ısınmış soğutma maddesini ek bir soğutucudan geçirerek ısı eşanjörüne geri götürür. Yakıt sıcaklığı 70 ºC’yi bulunca devreye girer. Soğutma süreci esnasında yakıt sıcaklığı 65 ºC’nin altına düşerse tekrar devreden çıkar. Yakıt soğutma dolaşımı, ana soğutma dolaşımının geri dönüş kanalına doldurma hortumu vasıtası ile bağlıdır.
 

Ynt: mazotun ısınması motor için avantajmı yoksa dezavantajmı

massylerin mazotu ateş gibi oluyor ,çünkü motorun üstünde depoları, sanki altta ateş yanıyor gibi ozaman masseyler 5 hp düşük
 
Ynt: mazotun ısınması motor için avantajmı yoksa dezavantajmı

samsunbafra link=topic=25163.msg206564#msg206564 date=1250887609' Alıntı:
massylerin mazotu ateş gibi oluyor ,çünkü motorun üstünde depoları, sanki altta ateş yanıyor gibi ozaman masseyler 5 hp düşük

deponun ve pompanın yeri de yakıt sıcaklığında çok önemlidir ... çünki dizel bir sistemde püskürtme çok hassas yarlarla yapılmakta ... bu nedenle bir akışkan olan mazotun rekorlar ve pompalar ve en önemlisi enjektçr içindeki hacmi çok önem kazanmakta ... bu nedenle mazot sıcaklığı aslında göz ardı edilmiş ince bir detaydır ....
 
Ynt: mazotun ısınması motor için avantajmı yoksa dezavantajmı

samsunbafra link=topic=25163.msg206564#msg206564 date=1250887609' Alıntı:
massylerin mazotu ateş gibi oluyor ,çünkü motorun üstünde depoları, sanki altta ateş yanıyor gibi ozaman masseyler 5 hp düşük
Bu konuda size katılıyorum..Küçük serilerde 135 ve 240 s gibi traktörlerde kış aylarında çabuk çalışmaları ve buna bağlı yolda yakıtının donmaması açısından avantaj gibi dursa da özellikle yüksek ısılarda çalıştıkları zaman performans düşüyor..ayrıca yanan yakıttan hariç bir kısmıda depoda buharlaşıyor...sonuç masseyler çok yakıyor..denemelerim sonucu gece çalışmalarında havanın serin olmasından dolayı motora giden hava miktarında da önemli bir artış oluyor ve buda intercooler etkisi yapıyor...dikkat ettiyseniz masseylerin bütün eski modelleri gece saat gibi çalışr..ama öğle sıcağında bu ses değişir..bir örnek daha; 203 serisi perkins motorlarda egzost solda emme manifoldu sağdadır..135 ve 240 lardaki AD.152 serileride dahil...ama 212 ve 236 serilerinde(165 lerin bir kısmı,168,265,275,285 v.b.) egzost manifoldu ile emme sağ tarafta ve üst üstedir..buradan geçen hava egzost manifoldundan dolayı emme manifoldunun da ısınmasına ve motora giren havanın ısınarak miktarının düşmesine neden olmaktadır..sonuç; sanki hava fitresi tıkalı gibi bol duman ve çok fazla yakıt..benim gözlemlerim..
 
Ynt: mazotun ısınması motor için avantajmı yoksa dezavantajmı

ısınmış mazot daha incelir buda daha fazla yakmasına neden olur düşüncesindeyim soğuk mazotunda akışkanlığı daha az olur bunun belli bi ısısı vardır heralde kullandığım traktörde plastik mazot deposu var sebebi ısınarak buharlaşmayı önlemek için diye duydum ve motora yakın olan tarafında aliminyum plaka var ısı izolasyonu için
 
Ynt: mazotun ısınması motor için avantajmı yoksa dezavantajmı

nailyetek link=topic=25163.msg206577#msg206577 date=1250892454' Alıntı:
Bu konuda size katılıyorum..Küçük serilerde 135 ve 240 s gibi traktörlerde kış aylarında çabuk çalışmaları ve buna bağlı yolda yakıtının donmaması açısından avantaj gibi dursa da özellikle yüksek ısılarda çalıştıkları zaman performans düşüyor..ayrıca yanan yakıttan hariç bir kısmıda depoda buharlaşıyor...sonuç masseyler çok yakıyor..denemelerim sonucu gece çalışmalarında havanın serin olmasından dolayı motora giden hava miktarında da önemli bir artış oluyor ve buda intercooler etkisi yapıyor...dikkat ettiyseniz masseylerin bütün eski modelleri gece saat gibi çalışr..ama öğle sıcağında bu ses değişir..bir örnek daha; 203 serisi perkins motorlarda egzost solda emme manifoldu sağdadır..135 ve 240 lardaki AD.152 serileride dahil...ama 212 ve 236 serilerinde(165 lerin bir kısmı,168,265,275,285 v.b.) egzost manifoldu ile emme sağ tarafta ve üst üstedir..buradan geçen hava egzost manifoldundan dolayı emme manifoldunun da ısınmasına ve motora giren havanın ısınarak miktarının düşmesine neden olmaktadır..sonuç; sanki hava fitresi tıkalı gibi bol duman ve çok fazla yakıt..benim gözlemlerim..
ewet gece bn buna şahit oldum geceliğin hava serin idi,ayçiçeği makinesi takıla durduğu yerde tam 9 saat hiç durmadan çalıştı 265 1987 idi galba,motoru istop edicem motoro dedim bi 2 gaz werem dedim uln bi bastım gaza bi başladı kıvılcım çıkmaya gazı werdikçe kıvılcım çıkmaya başladı buunun nedeni bu konu ile alakası olabilirmi acaba?
 
Ynt: mazotun ısınması motor için avantajmı yoksa dezavantajmı

Evet abiler hakkınız var bende 255 ep kullanıyordum memeleket soğuk 3-4 derecede hafif kar yağışı var müthiş bir performans vardı aynı performansı hiç bir zaman alamadım..
 

Benzer Konular