Massey Ferguson Yeni 5 Sınıfı Traktörünü Tanıtmaya Hazırlanıyor


24 Temmuzda 205-285 HP aralığındaki 8S serisinin lansmanını gerçekleştiren Massey Ferguson, 21 Aralıkta 105-145HP aralığında yeni 5 sınıfı traktörünün canlı lansmanını yapmaya hazırlanıyor! 8S serisi ile aynı "MF Akıllı Tarım Teknolojisine" sahip olacağı, ön yükleyicinin verimli çalışabilmesi tasarlanan kaput ve yeni nesil kabin dizaynı firmanın 21 Aralık öncesi bizlere bildirdikleri arasında.

8S serisi ile birlikte gelen Dyna-7, Dyna-E, panoramik Protect-U kabin, yenilenen ve konsolla bütünleşik kullanılabilecek Datatronic 5 ekranı acaba yeni traktöründe de olacak mı?

Siz değerli üyelerimizin yorumlarını bekliyoruz.

129166209_1729493783891307_5885843539999894334_n.jpg
131153700_1740965922744093_3366265021062225779_o.jpg
130453301_1735304436643575_3991743710167044391_o.jpg
131025792_1737805006393518_3737675006477223031_o.jpg

Yeni mobil versiyon ve masaüstü versiyon ile aşağıdaki önizlemeleri görüntüleyebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
5400 serisinden sonra çıkan 5600-5700 serileri dikiş tutmadı bir türlü.Özellikle 130 hp olan 5713 s i alan yakın tanıdıklarım çok pişmanlar. Keşke 6700 serisi alsaydık bu hiç çekmiyor diyor geneli. Hatta 5450 yi satıp 5712 alan birisi hiç tadı yok diyerek beni şaşırtmıştı. Yeni serinin bu olumsuz eleştirileri sileceğini söylüyorlar. Umarım öyle olur.
Not:5700 serisi kullananların motorunu kötülemek gibi bir amacım yok. Eş dost ne diyorsa onu yazdım. Bu seride dyna-5 olabilir dediler ama bakacağız pazartesi.
 
5400 serisinden sonra çıkan 5600-5700 serileri dikiş tutmadı bir türlü.Özellikle 130 hp olan 5713 s i alan yakın tanıdıklarım çok pişmanlar. Keşke 6700 serisi alsaydık bu hiç çekmiyor diyor geneli. Hatta 5450 yi satıp 5712 alan birisi hiç tadı yok diyerek beni şaşırtmıştı. Yeni serinin bu olumsuz eleştirileri sileceğini söylüyorlar. Umarım öyle olur.
Not:5700 serisi kullananların motorunu kötülemek gibi bir amacım yok. Eş dost ne diyorsa onu yazdım. Bu seride dyna-5 olabilir dediler ama bakacağız pazartesi.

5713 s alan neden pişman 5450 ve 5712 s dyna4 ikisinide kullanan birine sordum 5712 s hem iyi çekiyor hem az yakıyor dedi
 
  • Beğen
Tepkiler: cmylmzzzz
5713 s alan neden pişman 5450 ve 5712 s dyna4 ikisinide kullanan birine sordum 5712 s hem iyi çekiyor hem az yakıyor dedi
130 hp performansı göremediğini iddia ediyor 500 saatte turbo yakması da cabası. 5450-5712 değişiminde de umduğunu bulamadı demek ki. Yoksa herkes motorunu pofpoflarken neden böyle bir yorum yapsın.
6600 6700 kullananlardan bir tane kötü yorum duymadım. Ben de hastayım 6714 e.
 

130 hp performansı göremediğini iddia ediyor 500 saatte turbo yakması da cabası. 5450-5712 değişiminde de umduğunu bulamadı demek ki. Yoksa herkes motorunu pof poflarken neden böyle bir yorum yapsın.
6600 6700 kullananlardan bir tane kötü yorum duymadım. Ben de hastayım 6714 e.
MF 5400 serinin tork yedekleri %38 dir ,
MF 5600-5700 serinin tork yedekleri %30-32 civarıdır.
Türkçesi , atiklik biraz azaltılmış , konfora yönelik tasarım var.
Traktörü sürerken elimizdeki çay bardağı dökülmesin , hostes koltuğundaki bardaklıktaki su şişesi devrilmesin. :)
Tork yedeklerini biraz yüksek tutsalar bu seferde sekme ve zıplama problemleri ortaya çıkar , doğal rezonans , dalgaların üst üste binmesinden dolayı sıçrama titreşimleri , zıplamalar meydana gelebilir, kuru tarımda sıkıntı olmaz , ivmelenme ( hızlanma ) biraz yavaş kalır.
Yaş sürümde %35-40 tork yedekli motorun patinaj ortalaması %10 olur , TD110 tekerlere lüle gibi çamur çevirir.
TR6 , yaş sürüm için on numara motor gücü verileri var, zor arazide de öttürür.
Maxxum ise çeki gücünde TR6 dan bir tık üst değerlere sahiptir.
TR6 , tam otomatik vites geçişleri var.
JD 6R serisi de benzer nitelikler taşıyor.
Sürümde anladığımız kadarıyla beklentiler yüksek tutuluyor.
Lastik havalarını 1 bara düşürüp , geniş tabanlı lastikle çizi dışı 3 lü döner pullukta , 1800 rpm motor devriyle 5713S ile patinaj ortalamasını %10 olacak şekilde ayarlayıp optimum yakıtla pulluk sürümü yapabiliriz. Aga moturu.
Çeki gücü, çeki demiri kuvveti, 5455 ten bir tık fazladır. Traktör genel ağırlığı biraz arttırılmıştır.
Tarla zorsa 5 14" çizi içi pullukta motor aşırı yüklemeye kalabilir.
MF 6460 , 585 n.m. torka sahipti, 600 n.m. tork zor arazi şartlarında gerekli , motor fazla aşırı yüklemeye kalmıyor, 5 li pullukta daha ideal yakıt tüketebilir.
Kumsal arazide ise 130 hp , 545 n.m. torktaki motorun motor yükü aşırı yüklemeye pek kalmaz.
Binaenaleyh bunun için tarla denemesi önemli olur, kumda 500 n.m. , kepirde 650 n.m. torklu modele ihtiyaç olabilir.
Maxxum 145 , 175hp max , 130kw, 650-700 n.m. tork , traktör genel ağırlığı da yüksek , çeki demiri kuvvetinde bariz fark açar.
6716S, 160-180 hp , 133 kw ,
Çeki demiri kuvvetini , motor gücü verilerine bakarak tahmin edemeyiz.
Steyr 768 , esnek motorla daha iyi tutunup , MF 285 ten daha tonajlı yüke asılabiliyor.
Yaş sürümde yere güç aktarımı iyi olan model bize cazip duruyor, bu yüzden Maxxum bizim gözümüzde bir tık öndedir.
 
MF 5400 serinin tork yedekleri %38 dir ,
MF 5600-5700 serinin tork yedekleri %30-32 civarıdır.
Türkçesi , atiklik biraz azaltılmış , konfora yönelik tasarım var.
Traktörü sürerken elimizdeki çay bardağı dökülmesin , hostes koltuğundaki bardaklıktaki su şişesi devrilmesin. :)
Tork yedeklerini biraz yüksek tutsalar bu seferde sekme ve zıplama problemleri ortaya çıkar , doğal rezonans , dalgaların üst üste binmesinden dolayı sıçrama titreşimleri , zıplamalar meydana gelebilir, kuru tarımda sıkıntı olmaz , ivmelenme ( hızlanma ) biraz yavaş kalır.
Yaş sürümde %35-40 tork yedekli motorun patinaj ortalaması %10 olur , TD110 tekerlere lüle gibi çamur çevirir.
TR6 , yaş sürüm için on numara motor gücü verileri var, zor arazide de öttürür.
Maxxum ise çeki gücünde TR6 dan bir tık üst değerlere sahiptir.
TR6 , tam otomatik vites geçişleri var.
JD 6R serisi de benzer nitelikler taşıyor.
Sürümde anladığımız kadarıyla beklentiler yüksek tutuluyor.
Lastik havalarını 1 bara düşürüp , geniş tabanlı lastikle çizi dışı 3 lü döner pullukta , 1800 rpm motor devriyle 5713S ile patinaj ortalamasını %10 olacak şekilde ayarlayıp optimum yakıtla pulluk sürümü yapabiliriz. Aga moturu.
Çeki gücü, çeki demiri kuvveti, 5455 ten bir tık fazladır. Traktör genel ağırlığı biraz arttırılmıştır.
Tarla zorsa 5 14" çizi içi pullukta motor aşırı yüklemeye kalabilir.
MF 6460 , 585 n.m. torka sahipti, 600 n.m. tork zor arazi şartlarında gerekli , motor fazla aşırı yüklemeye kalmıyor, 5 li pullukta daha ideal yakıt tüketebilir.
Kumsal arazide ise 130 hp , 545 n.m. torktaki motorun motor yükü aşırı yüklemeye pek kalmaz.
Binaenaleyh bunun için tarla denemesi önemli olur, kumda 500 n.m. , kepirde 650 n.m. torklu modele ihtiyaç olabilir.
Maxxum 145 , 175hp max , 130kw, 650-700 n.m. tork , traktör genel ağırlığı da yüksek , çeki demiri kuvvetinde bariz fark açar.
6716S, 160-180 hp , 133 kw ,
Çeki demiri kuvvetini , motor gücü verilerine bakarak tahmin edemeyiz.
Steyr 768 , esnek motorla daha iyi tutunup , MF 285 ten daha tonajlı yüke asılabiliyor.
Yaş sürümde yere güç aktarımı iyi olan model bize cazip duruyor, bu yüzden Maxxum bizim gözümüzde bir tık öndedir.

Bugün gördüm 5713s 5-14 yaylı 5455 5-14 klasik pullukla aynı tarlada hemen hemen aynı gidiyorlardı üyelerimizden 6470 ve tr6-120 kullanan arkadaşımıza 6470 den yakıt ve konfor ve güç olarak daha memnun olduğunu söyledi aynı kişi 200 saatteki tr6-140 ile 2000 saat üstü tr6-120 aynı tarlada 9 çizel ile tr6-120 nin 7. Vitesle tr6-140 ın 6. Vitesle gittiğini söyledi
 
Bugün gördüm 5713s 5-14 yaylı 5455 5-14 klasik pullukla aynı tarlada hemen hemen aynı gidiyorlardı üyelerimizden 6470 ve tr6-120 kullanan arkadaşımıza 6470 den yakıt ve konfor ve güç olarak daha memnun olduğunu söyledi aynı kişi 200 saatteki tr6-140 ile 2000 saat üstü tr6-120 aynı tarlada 9 çizel ile tr6-120 nin 7. Vitesle tr6-140 ın 6. Vitesle gittiğini söyledi
Yeni traktör daha açılmamış olabilir.
 
MF 5400 serinin tork yedekleri %38 dir ,
MF 5600-5700 serinin tork yedekleri %30-32 civarıdır.
Türkçesi , atiklik biraz azaltılmış , konfora yönelik tasarım var.
Traktörü sürerken elimizdeki çay bardağı dökülmesin , hostes koltuğundaki bardaklıktaki su şişesi devrilmesin. :)
Tork yedeklerini biraz yüksek tutsalar bu seferde sekme ve zıplama problemleri ortaya çıkar , doğal rezonans , dalgaların üst üste binmesinden dolayı sıçrama titreşimleri , zıplamalar meydana gelebilir, kuru tarımda sıkıntı olmaz , ivmelenme ( hızlanma ) biraz yavaş kalır.
Yaş sürümde %35-40 tork yedekli motorun patinaj ortalaması %10 olur , TD110 tekerlere lüle gibi çamur çevirir.
TR6 , yaş sürüm için on numara motor gücü verileri var, zor arazide de öttürür.
Maxxum ise çeki gücünde TR6 dan bir tık üst değerlere sahiptir.
TR6 , tam otomatik vites geçişleri var.
JD 6R serisi de benzer nitelikler taşıyor.
Sürümde anladığımız kadarıyla beklentiler yüksek tutuluyor.
Lastik havalarını 1 bara düşürüp , geniş tabanlı lastikle çizi dışı 3 lü döner pullukta , 1800 rpm motor devriyle 5713S ile patinaj ortalamasını %10 olacak şekilde ayarlayıp optimum yakıtla pulluk sürümü yapabiliriz. Aga moturu.
Çeki gücü, çeki demiri kuvveti, 5455 ten bir tık fazladır. Traktör genel ağırlığı biraz arttırılmıştır.
Tarla zorsa 5 14" çizi içi pullukta motor aşırı yüklemeye kalabilir.
MF 6460 , 585 n.m. torka sahipti, 600 n.m. tork zor arazi şartlarında gerekli , motor fazla aşırı yüklemeye kalmıyor, 5 li pullukta daha ideal yakıt tüketebilir.
Kumsal arazide ise 130 hp , 545 n.m. torktaki motorun motor yükü aşırı yüklemeye pek kalmaz.
Binaenaleyh bunun için tarla denemesi önemli olur, kumda 500 n.m. , kepirde 650 n.m. torklu modele ihtiyaç olabilir.
Maxxum 145 , 175hp max , 130kw, 650-700 n.m. tork , traktör genel ağırlığı da yüksek , çeki demiri kuvvetinde bariz fark açar.
6716S, 160-180 hp , 133 kw ,
Çeki demiri kuvvetini , motor gücü verilerine bakarak tahmin edemeyiz.
Steyr 768 , esnek motorla daha iyi tutunup , MF 285 ten daha tonajlı yüke asılabiliyor.
Yaş sürümde yere güç aktarımı iyi olan model bize cazip duruyor, bu yüzden Maxxum bizim gözümüzde bir tık öndedir.
Elimizde tr5 110 var td100 var akrabimizdada t5 115 ve 5430 vardi dördunude sürdum.5430 beygirine göre gucunu en iyi hissettirendi(kuru toprak sivas).
Arkamizda 20 li şakalak marka cekiye takilan mibzer en ufak bir tarlada td100 ve t5 115 zipliyor ama ssiz ziplamayi sekme olarak algilamayin resmen kafamiz kabinin catisina değiyor sonra yerimize otoruyoruz 1m metre yer gitmiyor vites biraz dusurup deviri 10 11 e düşürünce tek ceker cift ceker degistirerek surekli bir şekilde cikiyoruz rampayi fakat böyle olmamasi gerekir biz 3085 mf tek ceker her yerden cikarken bunlarin böyle yapmasi bizi soğuttu nh dan tr5 110 ise zipliyor fakat daha az tahamül edilebilir seviyede kontrol edebiliyorsun.ayni rampada 5430 arkasinda birde silindir var mibzerin arkasina taktik kombine olarak traktör resmen yere yapişiyor ne bir sekme ziplama 6 ile 8 km arasi herturlu taşli dik rampalari cikiyor.
Yani bana kalirsa yok tork yedegiymis şuymuş buymuş tabikide onemli tabikide belli tork yedegi altindaki traktorler traktor bile degil fakat herseyi belirleyen yörelere gore traktorun durumu kuru toprakta önu uzaltilmiş t5 td serisi vs. Hepsi deli gibi zipliyor buna bir cozum bulamadik.
Mf 5700s 5400 eski 5400 serisi eski uzel 3000 serisinde en ufak ziplama yok o yüzden bence kuru toprağin en iyi traktöru mf dir. Belkide tork yedegi dediginiz gibi 30 32 bandi da olduğu icin böyle ama sonuc bu suanda 3 tane nh var ailemizde uygun oldugu icin fakat alabilsem mf alirdim hherkezede soran herkesede söyluyorum alabiliyorsan mf alamiyorsan nh mecbur :)
 
Elimizde tr5 110 var td100 var akrabimizdada t5 115 ve 5430 vardi dördunude sürdum.5430 beygirine göre gucunu en iyi hissettirendi(kuru toprak sivas).
Arkamizda 20 li şakalak marka cekiye takilan mibzer en ufak bir tarlada td100 ve t5 115 zipliyor ama ssiz ziplamayi sekme olarak algilamayin resmen kafamiz kabinin catisina değiyor sonra yerimize otoruyoruz 1m metre yer gitmiyor vites biraz dusurup deviri 10 11 e düşürünce tek ceker cift ceker degistirerek surekli bir şekilde cikiyoruz rampayi fakat böyle olmamasi gerekir biz 3085 mf tek ceker her yerden cikarken bunlarin böyle yapmasi bizi soğuttu nh dan tr5 110 ise zipliyor fakat daha az tahamül edilebilir seviyede kontrol edebiliyorsun.ayni rampada 5430 arkasinda birde silindir var mibzerin arkasina taktik kombine olarak traktör resmen yere yapişiyor ne bir sekme ziplama 6 ile 8 km arasi herturlu taşli dik rampalari cikiyor.
Yani bana kalirsa yok tork yedegiymis şuymuş buymuş tabikide onemli tabikide belli tork yedegi altindaki traktorler traktor bile degil fakat herseyi belirleyen yörelere gore traktorun durumu kuru toprakta önu uzaltilmiş t5 td serisi vs. Hepsi deli gibi zipliyor buna bir cozum bulamadik.
Mf 5700s 5400 eski 5400 serisi eski uzel 3000 serisinde en ufak ziplama yok o yüzden bence kuru toprağin en iyi traktöru mf dir. Belkide tork yedegi dediginiz gibi 30 32 bandi da olduğu icin böyle ama sonuc bu suanda 3 tane nh var ailemizde uygun oldugu icin fakat alabilsem mf alirdim hherkezede soran herkesede söyluyorum alabiliyorsan mf alamiyorsan nh mecbur :)
MF 5612 de yaş sürümde yürümüyor.
Bizde yaş sürüme göre tavsiye verebiliyoruz.
İklimimiz yağışlı, aynı Avrupa iklimi gibi olur.
 
MF 5612 de yaş sürümde yürümüyor.
Bizde yaş sürüme göre tavsiye verebiliyoruz.
İklimimiz yağışlı, aynı Avrupa iklimi gibi olur.
Bir kez 2 gun yari yaş toprakta ekim yaptik yapmak zorunda kaldik. Daha az ziplamişiti td100d aslinda yani tork yedeği yuzunden yurumuyor traktor belki sizin orda onun yerine kullandiniz tr6 120 veya tr5 veya t5 de burada kuruda sorun yaşiyoruz 5712s ise boş bir şekilde gidip geliyor ve ayni zamanda konforununda keyfini yaşiyorsun :)
 
MF 5400 serinin tork yedekleri %38 dir ,
MF 5600-5700 serinin tork yedekleri %30-32 civarıdır.
Türkçesi , atiklik biraz azaltılmış , konfora yönelik tasarım var.
Traktörü sürerken elimizdeki çay bardağı dökülmesin , hostes koltuğundaki bardaklıktaki su şişesi devrilmesin. :)
Tork yedeklerini biraz yüksek tutsalar bu seferde sekme ve zıplama problemleri ortaya çıkar , doğal rezonans , dalgaların üst üste binmesinden dolayı sıçrama titreşimleri , zıplamalar meydana gelebilir, kuru tarımda sıkıntı olmaz , ivmelenme ( hızlanma ) biraz yavaş kalır.
Yaş sürümde %35-40 tork yedekli motorun patinaj ortalaması %10 olur , TD110 tekerlere lüle gibi çamur çevirir.
TR6 , yaş sürüm için on numara motor gücü verileri var, zor arazide de öttürür.
Maxxum ise çeki gücünde TR6 dan bir tık üst değerlere sahiptir.
TR6 , tam otomatik vites geçişleri var.
JD 6R serisi de benzer nitelikler taşıyor.
Sürümde anladığımız kadarıyla beklentiler yüksek tutuluyor.
Lastik havalarını 1 bara düşürüp , geniş tabanlı lastikle çizi dışı 3 lü döner pullukta , 1800 rpm motor devriyle 5713S ile patinaj ortalamasını %10 olacak şekilde ayarlayıp optimum yakıtla pulluk sürümü yapabiliriz. Aga moturu.
Çeki gücü, çeki demiri kuvveti, 5455 ten bir tık fazladır. Traktör genel ağırlığı biraz arttırılmıştır.
Tarla zorsa 5 14" çizi içi pullukta motor aşırı yüklemeye kalabilir.
MF 6460 , 585 n.m. torka sahipti, 600 n.m. tork zor arazi şartlarında gerekli , motor fazla aşırı yüklemeye kalmıyor, 5 li pullukta daha ideal yakıt tüketebilir.
Kumsal arazide ise 130 hp , 545 n.m. torktaki motorun motor yükü aşırı yüklemeye pek kalmaz.
Binaenaleyh bunun için tarla denemesi önemli olur, kumda 500 n.m. , kepirde 650 n.m. torklu modele ihtiyaç olabilir.
Maxxum 145 , 175hp max , 130kw, 650-700 n.m. tork , traktör genel ağırlığı da yüksek , çeki demiri kuvvetinde bariz fark açar.
6716S, 160-180 hp , 133 kw ,
Çeki demiri kuvvetini , motor gücü verilerine bakarak tahmin edemeyiz.
Steyr 768 , esnek motorla daha iyi tutunup , MF 285 ten daha tonajlı yüke asılabiliyor.
Yaş sürümde yere güç aktarımı iyi olan model bize cazip duruyor, bu yüzden Maxxum bizim gözümüzde bir tık öndedir.
Benim için de Maxxum 1 tık önde 😁👍
 
Bir kez 2 gun yari yaş toprakta ekim yaptik yapmak zorunda kaldik. Daha az ziplamişiti td100d aslinda yani tork yedeği yuzunden yurumuyor traktor belki sizin orda onun yerine kullandiniz tr6 120 veya tr5 veya t5 de burada kuruda sorun yaşiyoruz 5712s ise boş bir şekilde gidip geliyor ve ayni zamanda konforununda keyfini yaşiyorsun :)
Ön aks süspansiyonu [emoji6]
 
  • Beğen
Tepkiler: huseyin5450

Biraz kuruyken sürsek daha avantajlı olmaz mı hem olan tavı kaçırmayız üste çevirip hem daha az taban yaparız kuruda doğrusu nedir
Kara toprak alanda tavı kaçırdık mı, tarla hep tavsız gider zor düzelir, kafa gibi kesek koparır.
Anızları Temmuz sonunda gölge tavında süreriz veya tarlanın otlanmasına müsade edip Kasım başları gibi yağmurlar yağıp tavlanınca süreriz , ikileme için sabit kaz ayağı kullanılır.
Yonca yeri bozumu , Kasım'da yapılıp buğday ekilir veya Mayıs'ta yapılıp mısır ekilir.
Kuruda kara toprak tarlalara pulluk işlemez.
Kayran tarlalar ise yağışa göre Ekim ayı sonları gibi sürülüyor.
 
Kara toprak alanda tavı kaçırdık mı, tarla hep tavsız gider zor düzelir, kafa gibi kesek koparır.
Anızları Temmuz sonunda gölge tavında süreriz veya tarlanın otlanmasına müsade edip Kasım başları gibi yağmurlar yağıp tavlanınca süreriz , ikileme için sabit kaz ayağı kullanılır.
Yonca yeri bozumu , Kasım'da yapılıp buğday ekilir veya Mayıs'ta yapılıp mısır ekilir.
Kuruda kara toprak tarlalara pulluk işlemez.
Kayran tarlalar ise yağışa göre Ekim ayı sonları gibi sürülüyor.

Yaş sürümde sağlam yürüyüş için lastik basıncı kaç Psi olmalı
 

Benzer Konular