Kuyruk millerinden hangisi daha güçlü Neden?

Ynt: Kuyruk millerinden hangisi daha güçlü Neden?

Ön kuyruk milleri genelde tek kademeli oldukları için kayıplar daha düşüktür. Tahriği ya doğrudan motoru önündeki krank kasnağından ya da hidrolik pompaların motor üzerinden tahrik aldıkları çıkışa benzer bir çıkıştan alırlar. Araya sadece bir kavrama ve bir de istenilen kuyruk mili devrini elde etmek için eş çalışan bir dişli çifti girebilir. Arka kuyruk millerinde ise hareket motordan arkaya gidene kadar birden fazla dişli çifti üzerinden geçer, bu da verimi düşürür. Çift devirli arka kuyruk milinde en az 3 dişli çifti olmak zorundadır. Bir dişli çiftinde verimin %95 olduğunu varsayarsak ön kuyruk millerinde verim %95 iken arka kuyruk millerinde çift kademe ise %85e kadar düşer (0,95 x 0,95 x 0,95 = 0,85). Dolayısıyla 100 beygirlik bir traktörün ön kuyruk mili gücü 95 bg iken arka kuyruk mili gücü 85 beygir olur.

Yusuf link=topic=25909.msg214228#msg214228 date=1252845331' Alıntı:
Arkadaşlar.Traktörlerin ön ve arkalarındaki kuyruk millerinden hangisi daha güçlüdür.
Bilgilendirirseniz memnun olurum.
 
Ynt: Kuyruk millerinden hangisi daha güçlü Neden?

ersanakyai link=topic=25909.msg214255#msg214255 date=1252855545' Alıntı:
Ön kuyruk milleri genelde tek kademeli oldukları için kayıplar daha düşüktür. Tahriği ya doğrudan motoru önündeki krank kasnağından ya da hidrolik pompaların motor üzerinden tahrik aldıkları çıkışa benzer bir çıkıştan alırlar. Araya sadece bir kavrama ve bir de istenilen kuyruk mili devrini elde etmek için eş çalışan bir dişli çifti girebilir. Arka kuyruk millerinde ise hareket motordan arkaya gidene kadar birden fazla dişli çifti üzerinden geçer, bu da verimi düşürür. Çift devirli arka kuyruk milinde en az 3 dişli çifti olmak zorundadır. Bir dişli çiftinde verimin %95 olduğunu varsayarsak ön kuyruk millerinde verim %95 iken arka kuyruk millerinde çift kademe ise %85e kadar düşer (0,95 x 0,95 x 0,95 = 0,85). Dolayısıyla 100 beygirlik bir traktörün ön kuyruk mili gücü 95 bg iken arka kuyruk mili gücü 85 beygir olur.
aynen katılıyorum ersan benım jd 55 hp ve kuyruk mılı guçu 47hp gelıyo
 
Ynt: Kuyruk millerinden hangisi daha güçlü Neden?

öyleyse bütün dişliler %95 verimle çalışıyor diyebilirmiyiz.motordan gelen gönme hareketi.arka lastiklere varasıya kaç dişliden geçer.ve 100 bg lik bir motor gücünün kaçta kaçını kullana biliyoruz.
 
Ynt: Kuyruk millerinden hangisi daha güçlü Neden?

Eş çalışan iki dişli arasındaki verimini etkileyen faktörlerden birkaçını yazacak olursak:

1-Dişlinin tipi(düz dişli, helisel dişli, konik dişli, salyangoz dişli vs.)
2-Dişlilerin imalat yöntemleri, yüzey kaliteleri, taşlanmış olup olmadıkları, malzemeleri
3-Sistemdeki yağlama şekli ve kullanılan yağın durumu,
4-Rulmanların kalitesi vb...

Bu etkenlere bağlı olarak 2 dişli arasındaki verimde değişiklikler olabilir.

%95lik verimi, fabrikada yapılan kuyruk mili güç ölçümlerini baz alarak yazmıştım ama ortalama bir değer olarak kabul edilebilir.

Traktörün motordan tekerleklere verebileceği güç değeri, o anki vitese göre değişiklik gösterir, çünkü bazı viteslerde bazı dişliler boşa çıkmakta, dolayısıyla toplam verim artmaktadır. Vites sayısı da verimi oldukça etkilemekte, vites saysı arttıkça verim düşmekte. 8 ileri 2 geri vitesli bir traktör ile 40 ileri 40 geri vitesli bir traktörün verimi çok farklıdır.

Hatta kuyruk mili gücü bile o anki hız seçeneğine (kuyruk mili vitesine) göre değişmektedir. Örneğin 540D/d kuyruk mili hızındayken 100 beygirlik bir motorun kuyruk mili gücü 85 beygir iken, 750 d/d kuyruk mili hızı seçildiğinde bu güç 90 beygire çıkabilir. Çünkü aradaki bir dişli çifti boşa çıkmaktadır.

ali_kockaya link=topic=25909.msg214310#msg214310 date=1252863129' Alıntı:
öyleyse bütün dişliler %95 verimle çalışıyor diyebilirmiyiz.motordan gelen gönme hareketi.arka lastiklere varasıya kaç dişliden geçer.ve 100 bg lik bir motor gücünün kaçta kaçını kullana biliyoruz.
 
Ynt: Kuyruk millerinden hangisi daha güçlü Neden?

ersanakyai link=topic=25909.msg214255#msg214255 date=1252855545' Alıntı:
Ön kuyruk milleri genelde tek kademeli oldukları için kayıplar daha düşüktür. Tahriği ya doğrudan motoru önündeki krank kasnağından ya da hidrolik pompaların motor üzerinden tahrik aldıkları çıkışa benzer bir çıkıştan alırlar. Araya sadece bir kavrama ve bir de istenilen kuyruk mili devrini elde etmek için eş çalışan bir dişli çifti girebilir. Arka kuyruk millerinde ise hareket motordan arkaya gidene kadar birden fazla dişli çifti üzerinden geçer, bu da verimi düşürür. Çift devirli arka kuyruk milinde en az 3 dişli çifti olmak zorundadır. Bir dişli çiftinde verimin %95 olduğunu varsayarsak ön kuyruk millerinde verim %95 iken arka kuyruk millerinde çift kademe ise %85e kadar düşer (0,95 x 0,95 x 0,95 = 0,85). Dolayısıyla 100 beygirlik bir traktörün ön kuyruk mili gücü 95 bg iken arka kuyruk mili gücü 85 beygir olur.
ersanakyai link=topic=25909.msg214326#msg214326 date=1252864437' Alıntı:
Eş çalışan iki dişli arasındaki verimini etkileyen faktörlerden birkaçını yazacak olursak:

1-Dişlinin tipi(düz dişli, helisel dişli, konik dişli, salyangoz dişli vs.)
2-Dişlilerin imalat yöntemleri, yüzey kaliteleri, taşlanmış olup olmadıkları, malzemeleri
3-Sistemdeki yağlama şekli ve kullanılan yağın durumu,
4-Rulmanların kalitesi vb...

Bu etkenlere bağlı olarak 2 dişli arasındaki verimde değişiklikler olabilir.

%95lik verimi, fabrikada yapılan kuyruk mili güç ölçümlerini baz alarak yazmıştım ama ortalama bir değer olarak kabul edilebilir.

Traktörün motordan tekerleklere verebileceği güç değeri, o anki vitese göre değişiklik gösterir, çünkü bazı viteslerde bazı dişliler boşa çıkmakta, dolayısıyla toplam verim artmaktadır. Vites sayısı da verimi oldukça etkilemekte, vites saysı arttıkça verim düşmekte. 8 ileri 2 geri vitesli bir traktör ile 40 ileri 40 geri vitesli bir traktörün verimi çok farklıdır.

Hatta kuyruk mili gücü bile o anki hız seçeneğine (kuyruk mili vitesine) göre değişmektedir. Örneğin 540D/d kuyruk mili hızındayken 100 beygirlik bir motorun kuyruk mili gücü 85 beygir iken, 750 d/d kuyruk mili hızı seçildiğinde bu güç 90 beygire çıkabilir. Çünkü aradaki bir dişli çifti boşa çıkmaktadır.
Verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkür ederim. Bu arada ayrıca güç aktarımını etkileyen bazı etkenleride öğrendik.
 
Ynt: Kuyruk millerinden hangisi daha güçlü Neden?

biz traktörleri incelerken genelde motorlarına bakıyoruz.traktörü traktör yapan birazda şanzıman sanırım.günümüzde çin malları bile perkins motor takıp gönderiyorlar traktörlere.peki ya şanzıman ne olacak?verimli çalışıyor mu.galiba kendini kanıtlamış bir motor,bir şanzıman ve bir markanın traktörlerini satın almak en akıllıcası.eklemeden geçmiyeyim.fizikte bir enerji asla kaybolmaz başka şekle döner bilirsiniz.100 hp lik bir traktörün 20 hp şanzımanda kayboluyorsa bu ya ısı enerjisine yada şanzımandaki dişlilerin aşınmasına sarf olacak.yani daha sakat bir durum anlıyacağınız....
 

Benzer Konular