Kuru tip hava filitreleri ne aralıkla değiştirilmeli?

Tozlu işlerde çalışıyorsa günde iki kez temizlenmeli , bunun düşmanı toz , kompresör yoksa da elle vurarak günlük temizliği yapılmalı , tozsuz işlerde çalışıyorsa süreyi artırabilirsinşz değiştirme aralığı ise, kullanmaya göre değişir, yıpranmış , yırtılmaya yüz tutmuşsa değiştirilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Bizim traktörümüz de kuru tip oval filitre var ama ne aralıkla değiştirilecek bilmiyoruz araştırdım forumlarda yazan yok bilgisi olanlar yazarsa teşekkür ederim şimdiden
Ek olarak saat mi yılık mı belirtirseniz iyi olur
Çok önemli bi konu açmışsınız. Bunu konuda bende bilgi arıyorum.Ayrıca içteki filtrenin temizliği nasıl olmalı. Bilgisi olan arkadaşlar bizi aydınlatırsa sevinirim. Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkürler.

Filtre değişimi kişinin kullanımına ve arazinin durumuna göre değişir. Zira kimi traktörü az kullanır, kiminin arazisi de çok tozlu olabilir. Değişim vakti geldiğinde inanın filtrenin durumu beni değiştir diyecektir.
Ama filtre temizliğini düzenli olarak yapmalısınız. Kullanım durumunuza göre günlük olarak temizlemelisiniz. Örneğin ben bunun için kompresör kullanıyorum ve çok güzel temizliyor.
 
Bizim traktörümüz de kuru tip oval filitre var ama ne aralıkla değiştirilecek bilmiyoruz araştırdım forumlarda yazan yok bilgisi olanlar yazarsa teşekkür ederim şimdiden
Ek olarak saat mi yılık mı belirtirseniz iyi olur
Değiştirmeden uzun yıllar kullanılabilir ama temizlemek cok önemli balya veya buna benzer tozlu işlerde çalışıldığı zaman en az günde bir kez temizlenmeli .
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Benim jd de sarı bir ışık yanmıştı motor çekmiyordu ama ışığı şimdi hatırlamıyorum nasıl bişeydi servis hava filtresini temizle dedi o zaman değiştirdim Bi daha değişmedi daha ama arada çıkarıp hava tutarım. Arkadaşın tt65 daha yeni almıştı hararet yaptı servis filtre den demiş
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Size tavsiyem: bişey olmaz ya da ben tozlu ortamlarda fazla çalışmıyorum diye değişim aralığını uzatmayın. Çünkü motorun içine kaçan bir toz zerreciği büyük aşınmalar yapabilir. Bu yüzden ben 1000 saat aralıklarla hem iç hem de dış elemanı değiştiriyorum. Bunun dışında her 300 saatte bir motor yağı, motor yağı filtresi, şanzıman yağı filtresi, yakıt filtresi ve mini yakıt filtresini orjinal olanlarla değiştiriyorum. Ayrıca şanzıman yağı değişimi, traktörüm mekanik olduğu için 2000 saatte bir değiştiriyorum. Eğer şanzıman yağını aşırı şekilde ağır ekipmanlarda kullanıyorsanız, bu değişim aralığını 1500-1000 civarına düşürebilirsiniz.
 
Çok önemli bir hususta mutlaka içten dışa temizleme yapılmalı. Filtrenin dışından basınçlı hava tutmak filtreyi iyice tıkar. Ben Filtrenin içinden havayı tuttuğumda filtrenin dışında elime hava gelirse temizler devam ederim,,, Taa ki içten hava dışarı gelmeyene kadar, o zaman filtreyi değiştiririm.
 
kullanılan işe göre değişir ama tozlu işlerde günde 1-2 kez temizlenmeli
belli zamandan sonra da filtre değiştirilmeli çünkü özelligini kaybediyormus
komsu filtreyi temizledigi halde motora toz kaçmış usta filtrenin toz tutma özelligi bitmiş dedi
 

rötavatör çekerken bazen ters esiyor günde 4 kez değiştirdiğim oluyor ama halen de yetmiyor.Benim motorum 600 saatde 3 tane var 1ini eskidi diye ayırdım.Eskidiğini nasıl anladın dersen filtre kanallları düznsizleşir arası açıldığında görevini tam yapmıyor demek.bu yaz iç filtreyi de değiştireceğim ha birde dandik marka alıp takmayın yoksa gözenekleri geniş oluyor çabuk yıpranıp deforme oluyor sizi yanıltır.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci01

Benzer Konular