Kuru meyve sektörü Çin pazarına odaklandı


Kuru meyve sektörü Çin pazarına odaklandı
AA
5 Ekim 2014

Kuru Meyve Tanıtım Grubu, kuru meyve ihracatında Çin pazarına odaklandı. Sektör, Cumhuriyetin 100. yılı için belirlediği 4 milyar dolarlık ihracat hedefine Çin pazarında büyüyerek ulaşmayı hedefliyor.

Kuru Meyve Tanıtım Grubu ' ndan yapılan açıklamada, Türkiye ' nin geleneksel ihraç ürünleri çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve Antep fıstığı ihracatında Çin ' in hedef pazarlar arasında bulunduğu belirtildi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Kuru Meyve Tanıtım Grubu Başkanı Osman Öz, Çinlilerin Türk kuru meyvelerine ilgisinin her geçen gün arttığını belirtti. Geçtiğimiz süreçte Çin ' in Şanghay, Pekin ve Xiamen şehirlerinde yürüttükleri tanıtım çalışmalarında olumlu sonuçlar aldıklarını ifade eden Öz, önümüzdeki dönemde ülke geneline yeni tanıtım çalışmaları yapmayı planladıklarını kaydetti.

Çin ' i sadece bir ülke olarak değil, bir kıta olarak değerlendirmek gerektiğini bildiren Öz, bu ülkede yapacakları tanıtım çalışmalarını Çinli bir danışmanlık firması ile yürütmeyi planladıklarını vurguladı.

Çin ' e kuru incir ihracatı 4 yılda 32 ton ' dan, 2 bin 341 tona çıktı

Çin ' de özellikle Türk kuru incirine olan ilgilin her geçen gün arttığını belirten Osman Öz, 2010 yılında bu ülkeye 32 ton olan kuru incir ihracatının, 2013 yılı sonunda 2 bin 341 tona ulaştığını hatırlattı. Öz, kuru kayısı ihracatının da aynı dönemde 142 tondan, 340 tona çıktığını bildirdi.

 

Benzer Konular