Kubota 135 - Yakıt Tüketim: 340 grkW/h

255 gr/kwh hiç de normal değil kusura bakmayın. fendt 300 serisinin 199 gr/kwh olduğunu düşünürsek

Boş motor yakıtları ve yük altındaki yakıtlar farklılık gösterir.Testleri iyi incelemelisiniz.Hepsi aynı mazotu yakıyor.Yanma odası tasarımı, motor sıkıştırma oranı,turbo(değişken geometrili ve çift turbo,elektronik kontrollü turbo),CRD(comman rail basınçları),4 valf,enjektör tipi ve püskürtme delik sayısı,değişken geometrili sübap açma kapama,motor sıcaklığı,motor yükü yakıtları etkiler.Test sonucu ortalama yük altındaki yakıt değeridir.Arz ederim.
 
Kuboto kullanici olarak 4 yil 130 slaj bictim 1550 devirle yakit tuketimi 6 7 ton veren slaj da ortalama 3 4 litre yakit tuketiyodu arti motorda Allah rızası için yag lekesi yoktu arızayı sorarsaniz hic bir sikinti vermedi kubotayla beraber valtir6850 bictim onun yakit tuketimi 5 litreydi kilometre olarak 1.5 km daha agirdi kubotoya gore .kubotodan oncede moccormic 115lik vardi siyah govde 124 beygir onun
 
Boş motor yakıtları ve yük altındaki yakıtlar farklılık gösterir.Testleri iyi incelemelisiniz.Hepsi aynı mazotu yakıyor.Yanma odası tasarımı, motor sıkıştırma oranı,turbo(değişken geometrili ve çift turbo,elektronik kontrollü turbo),CRD(comman rail basınçları),4 valf,enjektör tipi ve püskürtme delik sayısı,değişken geometrili sübap açma kapama,motor sıcaklığı,motor yükü yakıtları etkiler.Test sonucu ortalama yük altındaki yakıt değeridir.Arz ederim.

DLG testinde 340 gr/kwh olarak sonuç çıkmış boşta 255 gr/kwh bile çok ona değinmek istedim.Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Husam1919
Kuboto kullanici olarak 4 yil 130 slaj bictim 1550 devirle yakit tuketimi 6 7 ton veren slaj da ortalama 3 4 litre yakit tuketiyodu arti motorda Allah rızası için yag lekesi yoktu arızayı sorarsaniz hic bir sikinti vermedi kubotayla beraber valtir6850 bictim onun yakit tuketimi 5 litreydi kilometre olarak 1.5 km daha agirdi kubotoya gore .kubotodan oncede moccormic 115lik vardi siyah govde 124 beygir onun

Motorda CRD 4 valf var.Comman rail basıncını bilmiyorum ama 2000 bardan azda değildir.EGR var.%30 azot oksit gazı temizler.Egzoz temizleyen donatısı az.Olmaması da iyi.Yakıt azaltmak için gereken yapılmış zaten.Daha profesyonel motorda çift turbo eklenebilirdi sadece,arazim çok olsa ben bile düşünürüm yani.:)
 
255 gr.kw/h yük altındaki ortalama değerdir.

bu bilgiye nereden ulaştığınızı sorabilir miyim? Maden yük altında bu traktör 255 gr/kwh yakıyor karma testte neden 340 gr/kwh yakmış?bir de ek güç ile 590 nm oluıyor demişsiniz testte ise maksimum 488 nm tork vermiş.Demek istediğim bu motor hem çok yakıyor hem de kalıbının hakkını veremiyor.En azından test bu yönde
 
bu bilgiye nereden ulaştığınızı sorabilir miyim? Maden yük altında bu traktör 255 gr/kwh yakıyor karma testte neden 340 gr/kwh yakmış?bir de ek güç ile 590 nm oluıyor demişsiniz testte ise maksimum 488 nm tork vermiş.Demek istediğim bu motor hem çok yakıyor hem de kalıbının hakkını veremiyor.En azından test bu yönde

Testte sol alt tarafta yakıt grafiği var, ilk grafik tork güç, ikincisi yakıt grafiği 250-260 arası seyrediyor.Powermix sonucu 340 çıkıyor.Gayet açık gözüküyor.
 

Aynen katılıyorum mf 5400 serisi bile 209 Gr/Kwh.
MF 5440 serisinin power mix ortalaması 305 gr.kw/h değerleri var.
Spesifik yakıt tüketimi ortalamalarına bakmamız gerekiyor.
Kubota'nın M40 serisinin spesifik yakıt tüketimi ortalaması %19 gibi daha iyi değerleri var,
Emsal modellerden %30 az yakan bir seri değildir, çeki demiri gücünde hafif traktör olduğundan iş gücü olarak fazla iş kaçıramaz , becerikli şoför arar.
Ayrıca çoğu motorun yazılım ihtiyaçları var , yazılım yapıldıktan sonra veriler değişkenlik gösterecektir.
Binaenaleyh , bunun için tarla şartlarına bakmamız daha yerinde olur.
Tam otomatik vitesle çalışacak motorun devir değiştirmeden, stabil çalışan motor olması gerekiyor.
Tork yedekleri genelde %40 gibi tercih edilir , ani yüklenmelerde motor devir değiştirme eğilimine girmez , hız kontrolü vitesle yapılır.
Tork yedekleri %20 seviyelerinde olduğu zaman uzun devir çalışmalı motor kullanılıyor , hız kontrolü devir değiştirerek yapılıyor.
Motor, max tork noktası ile max güç noktası arası devir değiştirerek kullanılır, yakıtı arttırmaz.
JD 5090R yi 1900 devire sabitleyip , vitesle hız tercihi yapmak var.
Case JX75C yi , takviye 4 ile kullanıp , 1500-2600 devir arasını kullanmak var.
Fiat 80-66 yı , 1500-2300 rpm arası kullanmak var.
MF 5400 seriyi 1400-1800 rpm arası, %38 tork yedeğiyle kullanmak var.
Kubota 135 GX2 yi 1600-2000 rpm arası kullanmak var.
Uzun devir çalışmalı motorun zamanlama kayıpları fazla , kısa devir çalışmalı motorunda tork yedeklerinin yüksek olması konfordan ziyade çalışma rahatlığı sağlıyor.
Operatörlük, traktör devir kullanım tercihleri değişiyor.
JD 5100 R, ( tork yedeği %40) ile MF 5450 (tork yedeği %38) yi denkleyebiliriz.
Motorlar, kademesiz şanzıman kullanımına müsaittir , güç kesintisi hissettirmezler.
Stabil çalışmalı motorla, stabil çalışan motor konusunu ayırmamız gerekiyor.
SDF , stabil çalışmalı motor tercih ediyor , motor torklarını fazla yüksek tutmayıp , %20 gibi tork yedekleri var.
JD , R serisinde, 1900 rpm motor devrinde ek güç üretimi açıp , yüksek torklu , %40 tork yedekli, stabil çalışan, devir değiştirmeyen motor tercih ediyor.
E ve M serilerinde ise uzun devirli stabil çalışmalı motor tercih etmiş , marka motor karakteristiği tercihinden farklı davranıyor.
Case İH , Steyr , Mercedes motor karakteristiğinde, eskiden beri uzun devir çalışmalı motor kullanır, marka motor karakteristiği tercihi eski nesil motorun bir tık üstüdür. Steyr sürücüsü JXC kullandığında sürüş özellikleri değişmez.
JD sürücüsü, uzun devir çalışmalı motora geçince , 1900 rpm üzeri devirleri yakıt artacak gerekçesiyle devir vermeye çekinecektir.
Motor max çalışma devri üzeri yakıtı katlar , %20 gibi genel kullanımda artabiliyor.
Motor yük dengeleme devrini veya anma gücü yerini bulamıyor , sonra da traktör yeterince çekmiyor , diyor.
R serisine hayran kalıp , %22 tork yedekli 5 E ve 5 M serisine hayran kalmıyorum.
Hayda gitsin be yahu. :D
 
Son düzenleme:

Benzer Konular