Aynen katılıyorum mf 5400 serisi bile 209 Gr/Kwh.
MF 5440 serisinin power mix ortalaması 305 gr.kw/h değerleri var.
Spesifik yakıt tüketimi ortalamalarına bakmamız gerekiyor.
Kubota'nın M40 serisinin spesifik yakıt tüketimi ortalaması %19 gibi daha iyi değerleri var,
Emsal modellerden %30 az yakan bir seri değildir, çeki demiri gücünde hafif traktör olduğundan iş gücü olarak fazla iş kaçıramaz , becerikli şoför arar.
Ayrıca çoğu motorun yazılım ihtiyaçları var , yazılım yapıldıktan sonra veriler değişkenlik gösterecektir.
Binaenaleyh , bunun için tarla şartlarına bakmamız daha yerinde olur.
Tam otomatik vitesle çalışacak motorun devir değiştirmeden, stabil çalışan motor olması gerekiyor.
Tork yedekleri genelde %40 gibi tercih edilir , ani yüklenmelerde motor devir değiştirme eğilimine girmez , hız kontrolü vitesle yapılır.
Tork yedekleri %20 seviyelerinde olduğu zaman uzun devir çalışmalı motor kullanılıyor , hız kontrolü devir değiştirerek yapılıyor.
Motor, max tork noktası ile max güç noktası arası devir değiştirerek kullanılır, yakıtı arttırmaz.
JD 5090R yi 1900 devire sabitleyip , vitesle hız tercihi yapmak var.
Case JX75C yi , takviye 4 ile kullanıp , 1500-2600 devir arasını kullanmak var.
Fiat 80-66 yı , 1500-2300 rpm arası kullanmak var.
MF 5400 seriyi 1400-1800 rpm arası, %38 tork yedeğiyle kullanmak var.
Kubota 135 GX2 yi 1600-2000 rpm arası kullanmak var.
Uzun devir çalışmalı motorun zamanlama kayıpları fazla , kısa devir çalışmalı motorunda tork yedeklerinin yüksek olması konfordan ziyade çalışma rahatlığı sağlıyor.
Operatörlük, traktör devir kullanım tercihleri değişiyor.
JD 5100 R, ( tork yedeği %40) ile MF 5450 (tork yedeği %38) yi denkleyebiliriz.
Motorlar, kademesiz şanzıman kullanımına müsaittir , güç kesintisi hissettirmezler.
Stabil çalışmalı motorla, stabil çalışan motor konusunu ayırmamız gerekiyor.
SDF , stabil çalışmalı motor tercih ediyor , motor torklarını fazla yüksek tutmayıp , %20 gibi tork yedekleri var.
JD , R serisinde, 1900 rpm motor devrinde ek güç üretimi açıp , yüksek torklu , %40 tork yedekli, stabil çalışan, devir değiştirmeyen motor tercih ediyor.
E ve M serilerinde ise uzun devirli stabil çalışmalı motor tercih etmiş , marka motor karakteristiği tercihinden farklı davranıyor.
Case İH , Steyr , Mercedes motor karakteristiğinde, eskiden beri uzun devir çalışmalı motor kullanır, marka motor karakteristiği tercihi eski nesil motorun bir tık üstüdür. Steyr sürücüsü JXC kullandığında sürüş özellikleri değişmez.
JD sürücüsü, uzun devir çalışmalı motora geçince , 1900 rpm üzeri devirleri yakıt artacak gerekçesiyle devir vermeye çekinecektir.
Motor max çalışma devri üzeri yakıtı katlar , %20 gibi genel kullanımda artabiliyor.
Motor yük dengeleme devrini veya anma gücü yerini bulamıyor , sonra da traktör yeterince çekmiyor , diyor.
R serisine hayran kalıp , %22 tork yedekli 5 E ve 5 M serisine hayran kalmıyorum.
Hayda gitsin be yahu.