kırsal alanlardan çalışanlar için daha güvenli tarim


merhaba arkadaşlar;
konuyu açma sebebim; Her Bin Kişiden 20'si Traktör Kazalarında Ölüyor. bunu nasıl önleriz. tabi ki eğitimle. önce kendimizi sonra kullanmakta olduğumuz tarım makinelerini tanımakla geçiyor.

uykusuz, yorgun, hasta, kafası dağınık, yaşlı ve çocukların tarım makinelerini kullanmaları kazaya davet çıkarmaktadır.

traktör kazalarının %48'i yana ve arkaya devrilme sonucu ölümle sonuçlanmıştır. kaza yapan traktörlerde kabin ya da rops (emniyet çerçevesi) yoktur. traktörünüzün kabini varsa kabinin karkası devrilmeye karşı güvenli mi? kabinsiz ise rops var mı? bunlar sizi traktör altında kalmaktan kurtarır.
Sparta-Engineering-Roll-Over-Protective-Structures-ha2009-21_tractor.jpgtrac_18.giffig1-2.gif
DEVRILMELERI ÖNLEMEK İÇİN
yüksek hız kazaya davet çıkartır.
EĞİMLİ ve DIK arazilerde toprak işleri yapmak için;
Ağırlık merkezi düşük traktörleri tercih ediniz. elinizdeki traktörünüzün ağırlık merkezini hesaplamaya çalışın. ağırlık merkezini düşürmek için; lastik basıncınızı düşürün, iz genişliğinizi maksimun seviyeye çıkartın, lastiklerinize ek ağırlık takın, çift lastik takma imkanınız varsa takın.


YANA DEVRILME

yana devrilme en sık görülen kaza tipidir. Eğimli araziye paralel boyu sürüş esnasında yoldaki tümsek ve çukurlar devrilme için tehlike yaratacaktır. traktörünüzün ağırlık merkezi değişeği için yapacağınız her hareket devrilme riskini arttıracaktır.
b0215009.gif
Bir hendek, menfez veya dereye çok yakın Sürüş traktörün devrilmesine yol açabilir. Dikkat etmeniz gereken bir kural hendek derin olduğu kadar kıyısına uzak kalmaktır. hendeğin kenarlarında gevşek ve çok az toprak tuttuğu için traktör ağırlığı size hendeğe kaymaya neden olabilir.
ARKAYA DEVRILME
dik yamaç yukarı çıkarken (30dereceden fazla) ağırlık merkezi değişeceğinden traktör arkaya doğru devrilir.
b0215010.gif
traktör bildiğiniz gibi çekicidir. çektiği yük, ekipmanı zemine paralel bağlarsanız arkaya devrilme riskini minuma indirirsiniz. çekme noktası yüksekte olursa devrilme artar.
as113f5.gifas113f7.gifas113f4.gif

tarladan çıkarken fren pedallarınızı mutlaka kontrol ediniz. yüksek hız kaza riskini arttırır.
emniyetli sürüşler dilerim.
 
traktör ağırlık merkezini hesaplama

traktör ağırlık merkezini hesaplamak zordur. her parçayı ayrı ayrı hesaplamak gerekir. ya da en basiti 4 noktadan iple traktörü bağlayıp, vinç ile asmaktır:cool:
ağırlık merkezi resimde de görüldüğü gibi %70 arka, %30 öndür. belden kırma traktörlerde ön %60, arka %40'tır.
arka lastik merkezinden 10 inch=25.4cm yukarı, öne doğru 2 feet=60,96cm ilerdedir.
Vehi015.gif
daha fazla bilgi için
http://ecoursesonline.iasri.res.in/mod/page/view.php?id=126218
 

Resimler ve ekler

  • tractor_stability.jpg
    tractor_stability.jpg
    41.9 KB · Görüntüleme: 253
  • Suspension Method II.jpg
    Suspension Method II.jpg
    10.6 KB · Görüntüleme: 228
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ercan AYKUŞ
Ozellikle tek çeker traktörlerde ön dingil genişliği ayarlanabilir olmasina karşın genişleteni görmedim. %90 tek çeker ön lastikler arka lastiklerin iç kısmına hizalidir yani dar pozisyondadir. Bi tık genişlese arka lastiklerin dış tarafına hizalansa hem eğimli arazide dengeye faydasi olacak hem pullukta direksiyonu az bükerek sürüm yapabilecek.
 
Remork baglanti noktasi iyi bir cekiş icin,traktorun hangi noktasi bilen varmi?ayarli cekiler icin
Bunun %100 tarifi yok. Genel olarak tek ceker ve ciftceker olarak ikiye ayirabiliriz. Ciftcekerde duz arazide cekinin yüksekliği, arka tekerlegin merkezi ile ayni seviyeye veya bi asagi ayarlamakta fayda var, daha yukari takinca traktorun önü hafifler ve öncekerler iyi basmaz. Tek çekerlerde ise düz arazide, kuru ve sert yerde arka jant merkezinin ayni seviyeye, çamurda ise bi tık üste veya daha fazla üste alinabilir.
 

Benzer Konular