Kiraz, Uzakdoğu ' ya yelken açtı
3 Haziran 2013
Kiraz, Uzakdoğu ' ya yelken açtı
Türkiye ' nin dış satımında önemi bir yer tutan ve 2013 yılında 170 milyon dolar gelir beklenen kiraz ihracatında, Rusya, Ortadoğu ve AB ülkelerinden sonra Uzakdoğu ülkeleri ön plana çıktı.
Ege İhracatçı Birlikleri Başkanı Mustafa Türkmenoğlu, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, kirazda esas üretim bölgesinin Afyonkarahisar ve Konya çevresinin olduğunu belirterek, 'Kıyı Ege, kirazların en erken olgunlaştığı bölge. Ege Bölgesi kiraz ihracatında erkenci kirazı ile büyük avantaj yakaladı' dedi.
Ege ' de kiraz üretimin yaygınlaştığını ifade eden Türkmenoğlu, yeni çeşitlerin ve bodur ağaçların büyük çiftliklerde yetiştirilmeye başlanmasıyla ihracat cazibesinin arttığını söyledi.
'Kiraz ihracatında rakipsiziz'
İhracatta bir malın miktar yönünden fazlalığının ve sürekliliğinin dış pazarda her zaman üstünlük sağladığını hatırlatan Türkmenoğlu, 'Türkiye son 3-5 sene içinde yeni ekim alanlarının oluşturulmasıyla bunu yavaş yavaş yakaladı. Miktarın fazla olması Türkiye ' nin en büyük avantajı. Çünkü kiraz ihracatında rakipsiziz. Avrupada sadece belli alanlarda ve belli zamanlarda kiraz üretimi var. Ayrıca, Avrupa ' nın kirazı, bizim kirazımız kadar kaliteli değil' ifadelerini kullandı.
Hasat takvimi uzatılmak isteniyor-
Türkmenoğlu, üretim süreci ile talebin doğru orantılı olduğunu anımsatarak, 'Üretim süreci ne kadar uzunsa talep fazla ve sürekli olur. Çünkü belli zamanda ve belli miktarda ürününüz olursa yurt dışına ve iç piyasaya bunun satışını gerçekleştirmek zor. Türkiye olarak kiraz üretiminde birinciyiz. En büyük avantajımız da 45-50 günlük bir sezonumuz var. Üretici bunu 65-70 güne çıkarmanın hesabını yapıyor' dedi.
Alternatif pazar Uzakdoğu
Ege Bölgesi ' nin Türkiyede toplam kiraz üretiminin yüzde 25ini karşıladığını aktaran, Mustafa Türkmenoğlu, 'Kirazda alternatif pazar Uzakdoğu, özellikle Japonya ve Hong Kong ön plana çıktı. Pahalı meyve olduğu için uçaklarla gönderiyoruz. Uzakdoğu pazarını zorlamaya başladık çünkü orası arz, talep ve değer yönünden artısı olan bir yer. Uzakdoğu ' ya ihraç edilen kirazla Rusya ' ya satılan kiraz arasında değer olarak da fark var' diye konuştu.
3 Haziran 2013
Kiraz, Uzakdoğu ' ya yelken açtı
Türkiye ' nin dış satımında önemi bir yer tutan ve 2013 yılında 170 milyon dolar gelir beklenen kiraz ihracatında, Rusya, Ortadoğu ve AB ülkelerinden sonra Uzakdoğu ülkeleri ön plana çıktı.
Ege İhracatçı Birlikleri Başkanı Mustafa Türkmenoğlu, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, kirazda esas üretim bölgesinin Afyonkarahisar ve Konya çevresinin olduğunu belirterek, 'Kıyı Ege, kirazların en erken olgunlaştığı bölge. Ege Bölgesi kiraz ihracatında erkenci kirazı ile büyük avantaj yakaladı' dedi.
Ege ' de kiraz üretimin yaygınlaştığını ifade eden Türkmenoğlu, yeni çeşitlerin ve bodur ağaçların büyük çiftliklerde yetiştirilmeye başlanmasıyla ihracat cazibesinin arttığını söyledi.
'Kiraz ihracatında rakipsiziz'
İhracatta bir malın miktar yönünden fazlalığının ve sürekliliğinin dış pazarda her zaman üstünlük sağladığını hatırlatan Türkmenoğlu, 'Türkiye son 3-5 sene içinde yeni ekim alanlarının oluşturulmasıyla bunu yavaş yavaş yakaladı. Miktarın fazla olması Türkiye ' nin en büyük avantajı. Çünkü kiraz ihracatında rakipsiziz. Avrupada sadece belli alanlarda ve belli zamanlarda kiraz üretimi var. Ayrıca, Avrupa ' nın kirazı, bizim kirazımız kadar kaliteli değil' ifadelerini kullandı.
Hasat takvimi uzatılmak isteniyor-
Türkmenoğlu, üretim süreci ile talebin doğru orantılı olduğunu anımsatarak, 'Üretim süreci ne kadar uzunsa talep fazla ve sürekli olur. Çünkü belli zamanda ve belli miktarda ürününüz olursa yurt dışına ve iç piyasaya bunun satışını gerçekleştirmek zor. Türkiye olarak kiraz üretiminde birinciyiz. En büyük avantajımız da 45-50 günlük bir sezonumuz var. Üretici bunu 65-70 güne çıkarmanın hesabını yapıyor' dedi.
Alternatif pazar Uzakdoğu
Ege Bölgesi ' nin Türkiyede toplam kiraz üretiminin yüzde 25ini karşıladığını aktaran, Mustafa Türkmenoğlu, 'Kirazda alternatif pazar Uzakdoğu, özellikle Japonya ve Hong Kong ön plana çıktı. Pahalı meyve olduğu için uçaklarla gönderiyoruz. Uzakdoğu pazarını zorlamaya başladık çünkü orası arz, talep ve değer yönünden artısı olan bir yer. Uzakdoğu ' ya ihraç edilen kirazla Rusya ' ya satılan kiraz arasında değer olarak da fark var' diye konuştu.