Kıbrıs Gazisi ' nin fendi bankaları yendi
KONYA (AA) -Metin BOLAT
13 Ocak 2014
Konya ' da Kıbrıs Gazisi Mehmet Besler, 4 bankanın, çektiği krediye istinaden ve yıllık kart aidatı gibi çeşitli gerekçelerle yaptığı kesintileri, 5 ayrı şikayetle geri almayı başardı. Dijital televizyon hizmeti aboneliğini kesmeyen bir firma için yaptığı itiraz da haklı bulunan Besler, bir kısmı icra yoluyla olmak üzere parasını geri aldı.
Kıbrıs Gazisi Mehmet Besler (60), bugüne kadar haksızlığa uğradığına inandığı her konuda Meram Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti ' nin kapısını çaldı. Heyet de bilinçli tüketici Besler ' in tüm itirazlarını yerinde buldu.
Dört banka ve bir firmaya yaptığı itirazları haklı bulunan Besler, her seferinde yapılan kesintileri kuruşu kuruşuna geri aldı. Besler ' e, şikayeti haklı bulunarak, kredi kart aidatı ve ekstre güvence bedeli kesintisi olan 802 lira, yıllık kart aidatı adı altında alınan 90 lira, kredi kartı aidatı adı altında kesilen 70 lira, kredi tahsis ücreti adı altında alınan 315 lira ve tüketici kredisine istinaden istihbarat ücreti adı altında alınan 230 lira iade edildi.
Bir firmadan aboneliğini kesmediği için 38 lirayı almaya hak kazanan Besler, paraların bir kısmını icra yoluyla aldı.
Hakkını sonuna kadar aradı
'Hayatta en tahammül edemediğim şey haksızlık' diyerek sözlerine başlayan Mehmet Besler, hak mücadelesini anlattı.
Hakkını bugüne kadar kimsede bırakmadığını vurgulayan Besler, bankalardan paraları iade etmelerini istemeden önce araştırma yaptığını söyledi.
Sonrasında yaptığı itirazlara, ilgili kurumların çeşitli gerekçelerle olumsuz yanıt verdiğini dile getiren Besler, şunları kaydetti:
'Bir avukat gibi çalıştım. Her şeyi sorup soruşturdum. Sonrasında Meram Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurdum. Her seferinde de haklı bulundum. Herkes bana ' boşuna uğraşıyorsun, boşa koşuşturma, banka ile uğraşılmaz ' dedi. Hatta alacağım parayı küçümseyerek, ' şu kadar parayı alıp, zengin mi olacaksın ' diyenler bile oldu. Ama ben yılmayarak başardım. Herkesi yanılttığım için çok mutluyum. Herkes hakkını sonuna kadar arasın. Benim amacım insanlara örnek olmaktı.'
Bilinçli tüketici parasını geri alır
Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Dinç de bilinçli tüketicinin her zaman hakkını sonuna kadar aradığını ifade etti.
Haksız kesintiler karşısında tüketicilerin ilgili yerlere başvurması gerektiğine işaret eden Dinç, 'Tatlı karlarından vazgeçmeyen kurumlardan, ancak bilinçli tüketici parasını geri alabilir. Kişinin hakkını araması vatandaşlık görevi. Tüketici, ' Zaten alacağım para az, elime geçse ne olur ' dememeli. Çünkü her bir tüketici böyle derse, ilgili kurumun elinde tahmin edemeyeceğiniz miktarda para birikir' diye konuştu.
KONYA (AA) -Metin BOLAT
13 Ocak 2014
Konya ' da Kıbrıs Gazisi Mehmet Besler, 4 bankanın, çektiği krediye istinaden ve yıllık kart aidatı gibi çeşitli gerekçelerle yaptığı kesintileri, 5 ayrı şikayetle geri almayı başardı. Dijital televizyon hizmeti aboneliğini kesmeyen bir firma için yaptığı itiraz da haklı bulunan Besler, bir kısmı icra yoluyla olmak üzere parasını geri aldı.
Kıbrıs Gazisi Mehmet Besler (60), bugüne kadar haksızlığa uğradığına inandığı her konuda Meram Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti ' nin kapısını çaldı. Heyet de bilinçli tüketici Besler ' in tüm itirazlarını yerinde buldu.
Dört banka ve bir firmaya yaptığı itirazları haklı bulunan Besler, her seferinde yapılan kesintileri kuruşu kuruşuna geri aldı. Besler ' e, şikayeti haklı bulunarak, kredi kart aidatı ve ekstre güvence bedeli kesintisi olan 802 lira, yıllık kart aidatı adı altında alınan 90 lira, kredi kartı aidatı adı altında kesilen 70 lira, kredi tahsis ücreti adı altında alınan 315 lira ve tüketici kredisine istinaden istihbarat ücreti adı altında alınan 230 lira iade edildi.
Bir firmadan aboneliğini kesmediği için 38 lirayı almaya hak kazanan Besler, paraların bir kısmını icra yoluyla aldı.
Hakkını sonuna kadar aradı
'Hayatta en tahammül edemediğim şey haksızlık' diyerek sözlerine başlayan Mehmet Besler, hak mücadelesini anlattı.
Hakkını bugüne kadar kimsede bırakmadığını vurgulayan Besler, bankalardan paraları iade etmelerini istemeden önce araştırma yaptığını söyledi.
Sonrasında yaptığı itirazlara, ilgili kurumların çeşitli gerekçelerle olumsuz yanıt verdiğini dile getiren Besler, şunları kaydetti:
'Bir avukat gibi çalıştım. Her şeyi sorup soruşturdum. Sonrasında Meram Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurdum. Her seferinde de haklı bulundum. Herkes bana ' boşuna uğraşıyorsun, boşa koşuşturma, banka ile uğraşılmaz ' dedi. Hatta alacağım parayı küçümseyerek, ' şu kadar parayı alıp, zengin mi olacaksın ' diyenler bile oldu. Ama ben yılmayarak başardım. Herkesi yanılttığım için çok mutluyum. Herkes hakkını sonuna kadar arasın. Benim amacım insanlara örnek olmaktı.'
Bilinçli tüketici parasını geri alır
Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Dinç de bilinçli tüketicinin her zaman hakkını sonuna kadar aradığını ifade etti.
Haksız kesintiler karşısında tüketicilerin ilgili yerlere başvurması gerektiğine işaret eden Dinç, 'Tatlı karlarından vazgeçmeyen kurumlardan, ancak bilinçli tüketici parasını geri alabilir. Kişinin hakkını araması vatandaşlık görevi. Tüketici, ' Zaten alacağım para az, elime geçse ne olur ' dememeli. Çünkü her bir tüketici böyle derse, ilgili kurumun elinde tahmin edemeyeceğiniz miktarda para birikir' diye konuştu.