John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?


[size=14pt]Arkadaşlar geçmiş yıllarda 20 30 sene ve üzeri civarı yıllarda gibi John Deere ülkemizde hatrı sayılır ölçüde biçerdöver barındırırken şuanda biçerdöver satamıyor senelik satışı iki elin parmaklarını geçmiyor ve Amerikan üst modellerinide getirmiyor bunun genel olarak kaynağı nedir biz çifçtçilere göre?[/size]
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

Sebebi çıtayı yükseltmiş olması.955 ' ler Çukurova üretimi.O yüzden çok satıldı.Herkes yeşil görmeye alıştı tarlalarda.Türkiye ' deki üretiminin bitmesiyle JD ' nin satışı azalmaya başladı.Son yıllarda da piyasayı NH ele geçirdi.Şu anda 1470 var düşük modeli olarak onu da Türkiye pek sevmedi.Aslında iyi makina.TC ' yi bozuyor.Daha çok Güney Amerika ' ya hitap eden bir makina.W , T serisi de biraz kalın geliyor herkes alamıyor.Alternatifte çok o kadar paraya bütün markaların iyi makinası var.Gibi sebepler daha da çoğaltılabilir :)
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

Anıl Tiraki link=topic=69896.msg797319#msg797319 date=1384905434' Alıntı:
Sebebi çıtayı yükseltmiş olması.955 ' ler Çukurova üretimi.O yüzden çok satıldı.Herkes yeşil görmeye alıştı tarlalarda.Türkiye ' deki üretiminin bitmesiyle JD ' nin satışı azalmaya başladı.Son yıllarda da piyasayı NH ele geçirdi.Şu anda 1470 var düşük modeli olarak onu da Türkiye pek sevmedi.Aslında iyi makina.TC ' yi bozuyor.Daha çok Güney Amerika ' ya hitap eden bir makina.W , T serisi de biraz kalın geliyor herkes alamıyor.Alternatifte çok o kadar paraya bütün markaların iyi makinası var.Gibi sebepler daha da çoğaltılabilir :)

Neye göre kime göre nereye çıtayı yükseltti? Son yıllarda derken zaten 60 yıllık biçerdöver tarihinin 40 yılında piyasa NH de ülkemizde. sadece 955 değilki 630lar 1174ler hepsi kayboldu gitti ardı gelmedi. W serisi dediğin CS 540 ayarındaki makinamı kalın geliyor civar köyün birinde 2 tane var bu yaz aldılar. bu işte çok ayrı birşey var JD cilere sormak lazım acaba bide illa Michael Jackson ' ı John Deere şapkasıyladamı yollamarı lazım ecnebilerin
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

dustero link=topic=69896.msg797321#msg797321 date=1384907216' Alıntı:
Neye göre kime göre nereye çıtayı yükseltti? Son yıllarda derken zaten 60 yıllık biçerdöver tarihinin 40 yılında piyasa NH de ülkemizde. sadece 955 değilki 630lar 1174ler hepsi kayboldu gitti ardı gelmedi. W serisi dediğin CS 540 ayarındaki makinamı kalın geliyor civar köyün birinde 2 tane var bu yaz aldılar. bu işte çok ayrı birşey var JD cilere sormak lazım acaba bide illa Michael Jackson ' ı John Deere şapkasıyladamı yollamarı lazım ecnebilerin
Abi sen bi W540 ile CS540 ' ı karşılaştıramazsın.Ayrıca 630 ve 955 ' lerin üretildiği dönemde 1530 ' lar mı fazlaydı yoksa 955 ' ler mi?Buna bir bakalım.Kişisel görüşlerle piyasa ondaydı bundaydı demeyelim.Ayrıca ben 955 ' lerin üretildiği dönemden sonra piyasa JD ' de demedim.955 ' lerden sonra Türkiye ' de John Deere yok zaten.Evet W540 kalın geliyor aynı zamanda o segmentteki tüm markalar kalın geliyor.Niye herkes W540 CX8070 almıyor herkes TC alıyor.Nh ' nin piyasayı elinde tutmasındaki en büyük koz TC ' dir.Üst sınıflara çıktığında aynı oranda Nh göremezsin JD Claas görürsün.
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

Anıl Tiraki link=topic=69896.msg797323#msg797323 date=1384909139' Alıntı:
Abi sen bi W540 ile CS540 ' ı karşılaştıramazsın.Ayrıca 630 ve 955 ' lerin üretildiği dönemde 1530 ' lar mı fazlaydı yoksa 955 ' ler mi?Buna bir bakalım.Kişisel görüşlerle piyasa ondaydı bundaydı demeyelim.Ayrıca ben 955 ' lerin üretildiği dönemden sonra piyasa JD ' de demedim.955 ' lerden sonra Türkiye ' de John Deere yok zaten.Evet W540 kalın geliyor aynı zamanda o segmentteki tüm markalar kalın geliyor.Niye herkes W540 CX8070 almıyor herkes TC alıyor.Nh ' nin piyasayı elinde tutmasındaki en büyük koz TC ' dir.Üst sınıflara çıktığında aynı oranda Nh göremezsin JD Claas görürsün.

Güzelim benim makinayı aldığım sene sadece 1 ayda 6tane CX 740 satıldı Babaeski Mega Tarım sattı bu sadece benim bildiğim rakam Türk Traktörün diğer bayilerde sattıklarını yada Harman ticaretin sattıklarını saymıyorum... Trakya ' nın göbeğindesin Hayrabolu ' lusun çeltiğe giden CX 840 ları CX 8070leri görmüyor olamazsın. Kaldıki CR 9080 gibi bir makina bile ülkeye giriş yaptığında 3 tane birden sattı. W540 dediğin T serisi dahi olmayan orta altı segment makina millete nasıl kalın geliyor bunu anlamış değilim??? TC dediğin makina kırsal motorinlede çalışıyor sen kalkıpta Nahçivan mazotunu yada İran mazotunu bir CX te CS de yada bir Amerikan John Deere sinde Claas ' ta yakamazsın. TC olmasada bu ülkede çok sayıda clayson lar TX ler geldi geçti TC New Holland ' ın elindeki makinalardan sadece bir tanesi Clayson ' un yenisi. Sadece Mega Tarım ' ın bahçesinde 100 taneden fazla 2.el clayson makina vardı Kırşehir Konya iç anadolu bölgesindeki ege bölgesindeki clayson ' cuları saymıyorum veya milletin elinde tutup satmadıklarını saymıyorum. satılık piyasasına bakalım piyasaya en çok clayson ' larmı yoksa 955 veya 630 larmı sahip. ben seninle bunuda tartışmıyorum onca JD makina nereye gitti diyorum hayrı sayılır bir JD hayranı ve kullanıcısı varı nereye gitti diyorum bu arkadaşlar abiler makina severler bu soruyu JD cilere iletiyorum nereye kayboldular veya nereye transfer oldular diyorum. Ayrıca w540 ile CS 540 ı niye karşılaştıramıyorum anlamadım w540ın ne gibi CS 540 tan çıta üstü farkları var
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

Biz bu işe başladığımızda JD ile başladık. 955 ile bu işe başladık. O zamanlar piyasada rağbet gören bir makinaydı. Çevremizde de genelde 630 ve 955 ' ler vardı. Daha sonra bu makinayı 1174 ile değiştirdik. O zamanlar baya iddalı bir makinaydı. Onunlada baya çalıştık. O zamanlar parçasını Çukurova temin ediyordu. Lâzım olduğunda atlayıp arabaya gidip fabrikalarından alıyorduk. Fakat daha sonra Çukurova distribütörlüğü bıraktı. Bir, iki sene gene parça problemi çekmedik. Çünkü Çukurova parça desteği vermeyi sürdürüyordu. Hâla o bölüm faaliyetteydi. Fakat daha sonra artık gittiğimizde parça bulmaya zorlanmaya başladık. Zaten JD ' nin piyasada en büyük pazar payı kaybetmesindeki etkende budur. O ara çok büyük bir bocalama dönemi yaşandı. JD kullanıcıları parça bulamaz oldular. Bizde bu durumdaydık. Baktık olacak gibi değil. Makinada belli bir yaşa gelmişti. Öbür 955 ' ler gibide sağdan soldan yan sanayi gibi parçalarda uydurmakta zorluk çekiyorduk. En sonunda değiştirmeye karar verdik. O ara piyasada bir tek NH ' de TC56 modeli vardı. O makinada bizim hoşumuza gitmeyen bir makinaydı. Hep aynı makina ve herhangi bir yenilik ve konfor unsuru yoktu. Daha sonra bölgemizde CLAAS ' ın distribütörü olan Mega Ziraat ' a gidip CLAAS hakkında bilgi aldık. O zamanlar CLAAS ' ta bölgemizde yeni yeni yayılmaya başlamıştı. Sağda solda Dominatör ' leri görüyorduk. Tabi nasıl makina olduklarını birçok insan gibi bizde bilmiyorduk. Gidip detaylarını firma ile görüştük. Aslında makinaların ne kadar donanımlı ve teknolojik olarak farklı olduğunu gördük. O zamanlar böyle internet veya televizyon kanalları gibi unsurlarda pek yoktu. Yani değişik bir marka hakkında pek fazla bilgi edinilemiyordu. Daha sonra kağıt üzerinden yeni Medion serisini görüp, beğendik ve aldık. Daha makina Türkiye ' de yoktu. 2001 yılında ilk Medion ' lar ülkemize geldi. Hâla okuldan gelirken yoldan geçtikleri o anı unutmuyorum. Ben daha ortaokula falan gidiyordum. Makinanın hiç resmini falan görmemiştim. Köye gelirken yoldan konvoy hâlinde gidiyorlardı. İlk o an makinayı gördüm. Gerçekten makinaya hayran kaldım. Hatta babamlarda o zaman il dışındaydılar. Hemen eve gittiğimde arayıp geldiklerini haber vermiştim. Yani Türkiye ' de ilk Medion sahibi olanlardan biriyiz. İyikide almışız. Şuan ikinci Medion ' a sahibiz. Bir dahaki değişimde de bu renkten şaşmayız. Sağlamlık, yakıt ve konfor bakımından memnun kaldık. Parçada da şuana kadar büyük bir problem yaşamadık. Yani bizimde JD ' den vazgeçme sebebimiz kısacası bu. O devirdeki parça bulunmaması, pazarda boşluk olması ve anlayan pek ustanın bulunmamasıydı. Şimdilerde kaybettikleri pazar payını almak için baya yoğun çaba gösteriyorlar. Hatta bildiğim kadarıyla bu sene hasattan önce Çorlu ve Tekirdağ civarında belirgin satış yaptılar. Hatta bizim burayada bir adet W serisi makina sattılar. Ama bunu yapmakta çok geç kaldılar. İlk etapta traktöre verdikleri ağırlığı biçerdöverede vermiş olsaydılar. Belki o zaman kaçırdıkları payı yakalayabilirlerdi. Şuan için traktörde pazar payları bölgemiz için konuşuyorum gayet iyi. Fakat biçerdöverde ağırlık vermedikleri için bunu yapamadılar. Bundan sonrada biraz zor olur diye düşünüyorum. Çünkü NH belli bir paya sahip, o boşlukta Laverda ' da baya piyasaya topladı, CLAAS ' ında gözle görülür bir yükselişi var. Özellikle JD ve Laverda ' nın bazı çeltik bölgelerinde pazar paylarını almaya başladı. Büyük makinada işin içine girince reklam daha çok oluyor. O yüzden bu sebeplerden biraz JD geride kaldı diyebilirim. Toparlaması için çok büyük indirim ve sağlam satış sonrası destek vermeleri lâzım....
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

alipasalierkan link=topic=69896.msg797358#msg797358 date=1384943132' Alıntı:
Biz bu işe başladığımızda JD ile başladık. 955 ile bu işe başladık. O zamanlar piyasada rağbet gören bir makinaydı. Çevremizde de genelde 630 ve 955 ' ler vardı. Daha sonra bu makinayı 1174 ile değiştirdik. O zamanlar baya iddalı bir makinaydı. Onunlada baya çalıştık. O zamanlar parçasını Çukurova temin ediyordu. Lâzım olduğunda atlayıp arabaya gidip fabrikalarından alıyorduk. Fakat daha sonra Çukurova distribütörlüğü bıraktı. Bir, iki sene gene parça problemi çekmedik. Çünkü Çukurova parça desteği vermeyi sürdürüyordu. Hâla o bölüm faaliyetteydi. Fakat daha sonra artık gittiğimizde parça bulmaya zorlanmaya başladık. Zaten JD ' nin piyasada en büyük pazar payı kaybetmesindeki etkende budur. O ara çok büyük bir bocalama dönemi yaşandı. JD kullanıcıları parça bulamaz oldular. Bizde bu durumdaydık. Baktık olacak gibi değil. Makinada belli bir yaşa gelmişti. Öbür 955 ' ler gibide sağdan soldan yan sanayi gibi parçalarda uydurmakta zorluk çekiyorduk. En sonunda değiştirmeye karar verdik. O ara piyasada bir tek NH ' de TC56 modeli vardı. O makinada bizim hoşumuza gitmeyen bir makinaydı. Hep aynı makina ve herhangi bir yenilik ve konfor unsuru yoktu. Daha sonra bölgemizde CLAAS ' ın distribütörü olan Mega Ziraat ' a gidip CLAAS hakkında bilgi aldık. O zamanlar CLAAS ' ta bölgemizde yeni yeni yayılmaya başlamıştı. Sağda solda Dominatör ' leri görüyorduk. Tabi nasıl makina olduklarını birçok insan gibi bizde bilmiyorduk. Gidip detaylarını firma ile görüştük. Aslında makinaların ne kadar donanımlı ve teknolojik olarak farklı olduğunu gördük. O zamanlar böyle internet veya televizyon kanalları gibi unsurlarda pek yoktu. Yani değişik bir marka hakkında pek fazla bilgi edinilemiyordu. Daha sonra kağıt üzerinden yeni Medion serisini görüp, beğendik ve aldık. Daha makina Türkiye ' de yoktu. 2001 yılında ilk Medion ' lar ülkemize geldi. Hâla okuldan gelirken yoldan geçtikleri o anı unutmuyorum. Ben daha ortaokula falan gidiyordum. Makinanın hiç resmini falan görmemiştim. Köye gelirken yoldan konvoy hâlinde gidiyorlardı. İlk o an makinayı gördüm. Gerçekten makinaya hayran kaldım. Hatta babamlarda o zaman il dışındaydılar. Hemen eve gittiğimde arayıp geldiklerini haber vermiştim. Yani Türkiye ' de ilk Medion sahibi olanlardan biriyiz. İyikide almışız. Şuan ikinci Medion ' a sahibiz. Bir dahaki değişimde de bu renkten şaşmayız. Sağlamlık, yakıt ve konfor bakımından memnun kaldık. Parçada da şuana kadar büyük bir problem yaşamadık. Yani bizimde JD ' den vazgeçme sebebimiz kısacası bu. O devirdeki parça bulunmaması, pazarda boşluk olması ve anlayan pek ustanın bulunmamasıydı. Şimdilerde kaybettikleri pazar payını almak için baya yoğun çaba gösteriyorlar. Hatta bildiğim kadarıyla bu sene hasattan önce Çorlu ve Tekirdağ civarında belirgin satış yaptılar. Hatta bizim burayada bir adet W serisi makina sattılar. Ama bunu yapmakta çok geç kaldılar. İlk etapta traktöre verdikleri ağırlığı biçerdöverede vermiş olsaydılar. Belki o zaman kaçırdıkları payı yakalayabilirlerdi. Şuan için traktörde pazar payları bölgemiz için konuşuyorum gayet iyi. Fakat biçerdöverde ağırlık vermedikleri için bunu yapamadılar. Bundan sonrada biraz zor olur diye düşünüyorum. Çünkü NH belli bir paya sahip, o boşlukta Laverda ' da baya piyasaya topladı, CLAAS ' ında gözle görülür bir yükselişi var. Özellikle JD ve Laverda ' nın bazı çeltik bölgelerinde pazar paylarını almaya başladı. Büyük makinada işin içine girince reklam daha çok oluyor. O yüzden bu sebeplerden biraz JD geride kaldı diyebilirim. Toparlaması için çok büyük indirim ve sağlam satış sonrası destek vermeleri lâzım....

yorum için teşekkürler deyim yerindeyse gerçekten çok açık ve harika bir anlatım, çok makul bir özet
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

dustero link=topic=69896.msg797353#msg797353 date=1384941585' Alıntı:
Güzelim benim makinayı aldığım sene sadece 1 ayda 6tane CX 740 satıldı Babaeski Mega Tarım sattı bu sadece benim bildiğim rakam Türk Traktörün diğer bayilerde sattıklarını yada Harman ticaretin sattıklarını saymıyorum... Trakya ' nın göbeğindesin Hayrabolu ' lusun çeltiğe giden CX 840 ları CX 8070leri görmüyor olamazsın. Kaldıki CR 9080 gibi bir makina bile ülkeye giriş yaptığında 3 tane birden sattı. W540 dediğin T serisi dahi olmayan orta altı segment makina millete nasıl kalın geliyor bunu anlamış değilim??? TC dediğin makina kırsal motorinlede çalışıyor sen kalkıpta Nahçivan mazotunu yada İran mazotunu bir CX te CS de yada bir Amerikan John Deere sinde Claas ' ta yakamazsın. TC olmasada bu ülkede çok sayıda clayson lar TX ler geldi geçti TC New Holland ' ın elindeki makinalardan sadece bir tanesi Clayson ' un yenisi. Sadece Mega Tarım ' ın bahçesinde 100 taneden fazla 2.el clayson makina vardı Kırşehir Konya iç anadolu bölgesindeki ege bölgesindeki clayson ' cuları saymıyorum veya milletin elinde tutup satmadıklarını saymıyorum. satılık piyasasına bakalım piyasaya en çok clayson ' larmı yoksa 955 veya 630 larmı sahip. ben seninle bunuda tartışmıyorum onca JD makina nereye gitti diyorum hayrı sayılır bir JD hayranı ve kullanıcısı varı nereye gitti diyorum bu arkadaşlar abiler makina severler bu soruyu JD cilere iletiyorum nereye kayboldular veya nereye transfer oldular diyorum. Ayrıca w540 ile CS 540 ı niye karşılaştıramıyorum anlamadım w540ın ne gibi CS 540 tan çıta üstü farkları var
Süleyman abi babam 2005 ' ten 2009 ' a kadar TC56 kullandı.Çok sade makina.Dışarı biçmek için harikulade ne arıza ne bir şey.Üfle yağla tam gaz devam.2009 ' da makina değişti 1470 oldu.Çok dengeli bir makina.TC56 ' nın çıkarken hop hop hopladığı yamaçta 1470 düz yolda gider gibi gidiyordu.Ayrıca çok daha kapasiteliydi.Ben bu farkı gördükten sonra bir Cs540 ' a bir W540 ' a bakıyorum ama karşılaştıramıyorum.W540 ' ın kalın gelmesinden kastettiğim fiyat.Şu an bir TC5070 110000€ W540 150000€.Fiyatı da geçtim TC ' lerin sadeliği en büyük etmen.Çıtayı yükseltmekten kastettiğimi de şöyle açıklayayım.NH 2006 ' ya kadar mekanik makina üretti JD ' nin ise 2000 ' den sonra mekanik makinası yok.Bu NH için kötü bir şey değil hele ki ülkemizdeki makinaların hala çoğunlukla mekanik olduğunu düşünürsek.Asıl konuya dönersekte Erkan abi çok güzel özetlemiş.Bende bunu söylemeye çalışıyorum.Neyse soru çözüldü galiba :)
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

Anıl Tiraki link=topic=69896.msg797861#msg797861 date=1384993725' Alıntı:
Süleyman abi babam 2005 ' ten 2009 ' a kadar TC56 kullandı.Çok sade makina.Dışarı biçmek için harikulade ne arıza ne bir şey.Üfle yağla tam gaz devam.2009 ' da makina değişti 1470 oldu.Çok dengeli bir makina.TC56 ' nın çıkarken hop hop hopladığı yamaçta 1470 düz yolda gider gibi gidiyordu.Ayrıca çok daha kapasiteliydi.Ben bu farkı gördükten sonra bir Cs540 ' a bir W540 ' a bakıyorum ama karşılaştıramıyorum.W540 ' ın kalın gelmesinden kastettiğim fiyat.Şu an bir TC5070 110000€ W540 150000€.Fiyatı da geçtim TC ' lerin sadeliği en büyük etmen.Çıtayı yükseltmekten kastettiğimi de şöyle açıklayayım.NH 2006 ' ya kadar mekanik makina üretti JD ' nin ise 2000 ' den sonra mekanik makinası yok.Bu NH için kötü bir şey değil hele ki ülkemizdeki makinaların hala çoğunlukla mekanik olduğunu düşünürsek.Asıl konuya dönersekte Erkan abi çok güzel özetlemiş.Bende bunu söylemeye çalışıyorum.Neyse soru çözüldü galiba :)

:) yeğenim TC5070 le W540 ı kıyaslayamazsın duman eder geçer JD :) ama bence aradaki farkı ödeyip JD almaya değer. TC 5070le 230 dekar biçtiğin yerde W540 aynı şartlarda 330 dekar yer biçer TC 5070 alt sınıf bir makine w540 orta altı bir makine. Fiyatını CS6050 ile kıyaslamak lazım ama kaporta değiştirdikten sonra yine isim değiştirdi CS540 oldu CX5080-90 :) şuan fiyatını bilmiyorum ama sınıf olarak W540 la aynı sınıftalar yani oda orta altı bir makina. kapasitesine gelirsek çakma CX yani CS :) 300 dekar biçtiği yerde W540 330dekar yer biçer. bu çıta üstü bir fark değildir olması gereken rekabet farkıdır yani arada uçurum olmaz olabilcek ' ' maksimum ' ' fark bu olur oyüzdende kıyaslama yapılmaz diye bir kaide yok kıyaslanması gereken makina budur CX5080in fiyatı 160.000euro da olsa tercih edilen CX5080 olur zatende öyle oluyor Erkan ' ın da bahsettiği durumdan ötürü. Zaten JD rekabet edebilcek gücü olsa NH bu fiyatlara makine satamaz kısacası milleti düdükleyemez rekabet ortamı olmadığı için borusunu o öttürüyor JD nin de afedersin servisi adamı düzeltiyor hemde sağlam bi şekilde. Mekanik makine konusuda anlamadım yanlız bundan kastettiğin nedir?
 

Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

dustero link=topic=69896.msg798141#msg798141 date=1385058015' Alıntı:
:) yeğenim TC5070 le W540 ı kıyaslayamazsın duman eder geçer JD :) ama bence aradaki farkı ödeyip JD almaya değer. TC 5070le 230 dekar biçtiğin yerde W540 aynı şartlarda 330 dekar yer biçer TC 5070 alt sınıf bir makine w540 orta altı bir makine. Fiyatını CS6050 ile kıyaslamak lazım ama kaporta değiştirdikten sonra yine isim değiştirdi CS540 oldu CX5080-90 :) şuan fiyatını bilmiyorum ama sınıf olarak W540 la aynı sınıftalar yani oda orta altı bir makina. kapasitesine gelirsek çakma CX yani CS :) 300 dekar biçtiği yerde W540 330dekar yer biçer. bu çıta üstü bir fark değildir olması gereken rekabet farkıdır yani arada uçurum olmaz olabilcek ' ' maksimum ' ' fark bu olur oyüzdende kıyaslama yapılmaz diye bir kaide yok kıyaslanması gereken makina budur CX5080in fiyatı 160.000euro da olsa tercih edilen CX5080 olur zatende öyle oluyor Erkan ' ın da bahsettiği durumdan ötürü. Zaten JD rekabet edebilcek gücü olsa NH bu fiyatlara makine satamaz kısacası milleti düdükleyemez rekabet ortamı olmadığı için borusunu o öttürüyor JD nin de afedersin servisi adamı düzeltiyor hemde sağlam bi şekilde. Mekanik makine konusuda anlamadım yanlız bundan kastettiğin nedir?
Abi TC5070 ile W540 ' ı karşılaştırmıyorum.Sınıfları farklı iki makinanın arasındaki fiyat farkını dile getirdim.W540 ile CS ya da CX ' e gelirsek.Kendinde söylemişsin CX5080-90 300 dönüm W540 330 dönüm yer biçer diye.NH ' nin W540 ' ın sınıfına eşdeğer başka makinası olmadığına göre bu makina W540 ile yarışamıyorsa ne anladım ben bu işten.Ayrıca W540 ' ın şanzıman powershift.Bunlar aynı sınıf makinalar için çok büyük farklar.Bu yüzden kıyaslayamıyorum diyorum.Mekanikten kastettiğim de şu.TC56 ' lar 2006 ' ya kadar mekanik yani kolluydu.JD ' nin ise 2000 yılından sonraki tüm makinaları elektronik.Bu çıta yükseltme değil midir sence de.Yedek parça olayına gelirsek evet NH her türlü önde zaten piyasada üstün olmasının sebebi de bu.Bugün bir 8070 ' in TC56 ' nın parçalarını Uzunköprü ' den rahatça bulunabilmesi bunun göstergesidir.
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

Anıl Tiraki link=topic=69896.msg798888#msg798888 date=1385160466' Alıntı:
Abi TC5070 ile W540 ' ı karşılaştırmıyorum.Sınıfları farklı iki makinanın arasındaki fiyat farkını dile getirdim.W540 ile CS ya da CX ' e gelirsek.Kendinde söylemişsin CX5080-90 300 dönüm W540 330 dönüm yer biçer diye.NH ' nin W540 ' ın sınıfına eşdeğer başka makinası olmadığına göre bu makina W540 ile yarışamıyorsa ne anladım ben bu işten.Ayrıca W540 ' ın şanzıman powershift.Bunlar aynı sınıf makinalar için çok büyük farklar.Bu yüzden kıyaslayamıyorum diyorum.Mekanikten kastettiğim de şu.TC56 ' lar 2006 ' ya kadar mekanik yani kolluydu.JD ' nin ise 2000 yılından sonraki tüm makinaları elektronik.Bu çıta yükseltme değil midir sence de.Yedek parça olayına gelirsek evet NH her türlü önde zaten piyasada üstün olmasının sebebi de bu.Bugün bir 8070 ' in TC56 ' nın parçalarını Uzunköprü ' den rahatça bulunabilmesi bunun göstergesidir.

Anıl ' cım fifty fifty hiçbir farklı makine biçemez 300e 300 yada 300e 305 gibi bi rakam çok tesadüfi olur. aynı sınıftaki modeller arasında elbetteki bir fark olacaktır buda minimum%1 maksimum %10 dur elek alanı sarsak alanı kontra alanındaki farklara göre bu aralıkta değişir. yani W540 CS540 ı ezdi geçti 30dönüm fark attı CS onun sınıfı değil gibi bir değerlendirme olamaz bu farkı 18saat çalışma sonunda yakalıyosun toplu arazide, eğer parçalı olsa 30 dönüm farkıda yakalayamazsın. W540 ile CS540 tipi makinanın genel özellikleri tek batör ve 5 sarsak olmaları. eğer kontra alanı ,sarsak alanı , ve elek alanına bakaran birbine çok yakındır %10 dilimin içinde olduğunu görürsün. ayrıca JD deki sistem (sağır elek olayı) NH ile birebir aynı. bana göre ortada teknoloji hırsızlığı var sadece batörü 10 santim daha geniş tutmuş.. neyse konuyu dağıtmadan devam edeyim o makinenin powershift şanzıman olmasıda biçerdöverin eleme kapasitesini etkilemiyor sonuçta ikiside hidrostatik powershift olması sadece bir donanım donanım olduğu içinde fark yaratmaz daha çok keyiftir. kısacası 2 side aynı snıf makinedir iki farklı marka otomobilin 1.6 motor olması ve birinin diğerinden daha hızlı olması gibi. T550-560, CX740-8040 vede Lexion 620-630 gibi modellerde her nekadar 5 sarsaklı olsada orta sınıf bir makinedir fabrikadan çift batördür. ve elekleri düz model 6 sarsaklardan (W650-660, CS640-6080-CX6080-90) azıcıkta olsa daha büyüktür. düz 6 sarsakla 5 sarsaklı bu modeller orta sınıf makinelerdir ve düz 6 sarsaklılardan birazcık daha iyidirler her nekadar sarsak alanları 6 sarsaklı modellerden küçük olsada çift batörleri sayesinde sarsaklara pek iş yükü düşmüyor. benim bahsettiğim bu ibareyi JD nin T550 kataloğundada görebilirsin. T660-670, CX840-8070, lexion 640-50-60-70 gibi 6 sarsaklı bu modeller ve dar batör rotorlular orta üstü sınıf makinelerdir. Rotorlu geniş makinelerde üst sınıftır biçerdöverler sınıf sınıf bu şekilde ayrılır. TC ninde mekanik olmasını pek takıntı yapmıyorum açıkçası kullananlar için sade teferruatsız makina bakımı kolay parçası ucuz bu tamamen üreticinin satış politikasıyla alakalı müşterinin beklentilerine göre cevap vermekle alakalı. Mesela NH aynı zamanda T6000 traktör serisinin 140 beygire kadar mekanik olanlarınıda getirdi şöförüne traktör veriyosun nasıl kullanıcağını bilemezsinki bu gibi durumlar için mekanik getiriyosa bu elekronik üretmiyor yada elektroniği zayıf demek değilki üretim herzaman talebe göre olur JD bunu önemsemediği için bu pazarda kendine yer bulamıyor malesef ve rekabet ortamıda oluşmuyor.
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

dustero link=topic=69896.msg798896#msg798896 date=1385169306' Alıntı:
Anıl ' cım fifty fifty hiçbir farklı makine biçemez 300e 300 yada 300e 305 gibi bi rakam çok tesadüfi olur. aynı sınıftaki modeller arasında elbetteki bir fark olacaktır buda minimum%1 maksimum %10 dur elek alanı sarsak alanı kontra alanındaki farklara göre bu aralıkta değişir. yani W540 CS540 ı ezdi geçti 30dönüm fark attı CS onun sınıfı değil gibi bir değerlendirme olamaz bu farkı 18saat çalışma sonunda yakalıyosun toplu arazide, eğer parçalı olsa 30 dönüm farkıda yakalayamazsın. W540 ile CS540 tipi makinanın genel özellikleri tek batör ve 5 sarsak olmaları. eğer kontra alanı ,sarsak alanı , ve elek alanına bakaran birbine çok yakındır %10 dilimin içinde olduğunu görürsün. ayrıca JD deki sistem (sağır elek olayı) NH ile birebir aynı. bana göre ortada teknoloji hırsızlığı var sadece batörü 10 santim daha geniş tutmuş.. neyse konuyu dağıtmadan devam edeyim o makinenin powershift şanzıman olmasıda biçerdöverin eleme kapasitesini etkilemiyor sonuçta ikiside hidrostatik powershift olması sadece bir donanım donanım olduğu içinde fark yaratmaz daha çok keyiftir. kısacası 2 side aynı snıf makinedir iki farklı marka otomobilin 1.6 motor olması ve birinin diğerinden daha hızlı olması gibi. T550-560, CX740-8040 vede Lexion 620-630 gibi modellerde her nekadar 5 sarsaklı olsada orta sınıf bir makinedir fabrikadan çift batördür. ve elekleri düz model 6 sarsaklardan (W650-660, CS640-6080-CX6080-90) azıcıkta olsa daha büyüktür. düz 6 sarsakla 5 sarsaklı bu modeller orta sınıf makinelerdir ve düz 6 sarsaklılardan birazcık daha iyidirler her nekadar sarsak alanları 6 sarsaklı modellerden küçük olsada çift batörleri sayesinde sarsaklara pek iş yükü düşmüyor. benim bahsettiğim bu ibareyi JD nin T550 kataloğundada görebilirsin. T660-670, CX840-8070, lexion 640-50-60-70 gibi 6 sarsaklı bu modeller ve dar batör rotorlular orta üstü sınıf makinelerdir. Rotorlu geniş makinelerde üst sınıftır biçerdöverler sınıf sınıf bu şekilde ayrılır. TC ninde mekanik olmasını pek takıntı yapmıyorum açıkçası kullananlar için sade teferruatsız makina bakımı kolay parçası ucuz bu tamamen üreticinin satış politikasıyla alakalı müşterinin beklentilerine göre cevap vermekle alakalı. Mesela NH aynı zamanda T6000 traktör serisinin 140 beygire kadar mekanik olanlarınıda getirdi şöförüne traktör veriyosun nasıl kullanıcağını bilemezsinki bu gibi durumlar için mekanik getiriyosa bu elekronik üretmiyor yada elektroniği zayıf demek değilki üretim herzaman talebe göre olur JD bunu önemsemediği için bu pazarda kendine yer bulamıyor malesef ve rekabet ortamıda oluşmuyor.
Mekanik konusunda şu an ülkemizde mekanikmiş elektronikmiş pek tartışılacak bir konu değil aslında hele ki ülkemizde hala kullanılan makinalara bakarsak.İşimizi görsün yeter deniliyor.TC56 ' da bu hususta üretilmiş bir makina.Müşteriye hitap etmiş olması iyi bir şey.JD ' de hitap etmeliydi.Ucuz yedek parça sağlamalıydı.Zaten sağlamadığı için piyasada en üstte değil.Bunları en kısa zamanda sağlamalı senin de dediğin gibi rekabet ortamını sağlamalı.
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

JD de turkiye icin yeni bir uretme cabasina girmez herhalde o kadar buyuk bir pazar yok suanda turkiyede. Bu arada dunyadaki hasadin %45 ini JD yapiyor.
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

erdal600 link=topic=69896.msg799373#msg799373 date=1385251880' Alıntı:
JD de turkiye icin yeni bir uretme cabasina girmez herhalde o kadar buyuk bir pazar yok suanda turkiyede. Bu arada dunyadaki hasadin %45 ini JD yapiyor.
JD ' nin Türkiye üretimi yıllarını özlüyor çoğu kimse , şu an bildiğim kadarıyla yerli birkaç ufak tefeke teşebbüs dışında ülkemizde üretim yok , dövizin yüksekliği , ithalat vergileri gibi sebeplerle biçerdöver fiyatları epeyce yüksek. En uygun fiyatları makinalar 100.000 Euro üzerinde fiyatlardan bize mal oluyor. Bu makinalarda temel seviyede makinalar , sizlerinde yazdığı gibi mekanik seviyede makinalar , en azından ülkemizde monte edilse , bir şekilde yerli aktörler ile işbirliği olsa veya yerli traktör firmalarından sonra yerli bir biçerdöver firmamız olsa , en azından kendi biçerini almak isteyen işletmeler için uygun bir çözüm oluşturabilir.
JD 630 , JD 955 , NH 1545 seviyesinde full mekanik makinalar çıksa , motorları günün şartlarına göre uygulanmış tabiki , 50-60 bin euro fiyatlarından arz edilse çok çiftçi bunları alır , kendi işini görür çeker kenara makinasını işine bakar.
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

ufukk link=topic=69896.msg799374#msg799374 date=1385253107' Alıntı:
JD ' nin Türkiye üretimi yıllarını özlüyor çoğu kimse , şu an bildiğim kadarıyla yerli birkaç ufak tefeke teşebbüs dışında ülkemizde üretim yok , dövizin yüksekliği , ithalat vergileri gibi sebeplerle biçerdöver fiyatları epeyce yüksek. En uygun fiyatları makinalar 100.000 Euro üzerinde fiyatlardan bize mal oluyor. Bu makinalarda temel seviyede makinalar , sizlerinde yazdığı gibi mekanik seviyede makinalar , en azından ülkemizde monte edilse , bir şekilde yerli aktörler ile işbirliği olsa veya yerli traktör firmalarından sonra yerli bir biçerdöver firmamız olsa , en azından kendi biçerini almak isteyen işletmeler için uygun bir çözüm oluşturabilir.
JD 630 , JD 955 , NH 1545 seviyesinde full mekanik makinalar çıksa , motorları günün şartlarına göre uygulanmış tabiki , 50-60 bin euro fiyatlarından arz edilse çok çiftçi bunları alır , kendi işini görür çeker kenara makinasını işine bakar.

ilk 5 sene satar bidaha 25 sene distribütor avucunu yalar. oyüzden kendi ölüm fermanlarını yazmaya müsade etmezler. 16 sene evvel Türkiye ' de bor ile çalışan araba motoru icat edildi petrol devleri sana o motoru yürütürmü o motora patent alabilirmisin tabiki alamazsın bu Dünyanın petrolü bitmedikçe ve bor madenleri tamamıyla elden çıkmadıkça. düzen böyle para kimdeyse güç kimdeyse onunla gerdeğe girersin..
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

dustero link=topic=69896.msg799377#msg799377 date=1385253657' Alıntı:
ilk 5 sene satar bidaha 25 sene distribütor avucunu yalar. oyüzden kendi ölüm fermanlarını yazmaya müsade etmezler. 16 sene evvel Türkiye ' de bor ile çalışan araba motoru icat edildi petrol devleri sana o motoru yürütürmü o motora patent alabilirmisin tabiki alamazsın bu Dünyanın petrolü bitmedikçe ve bor madenleri tamamıyla elden çıkmadıkça. düzen böyle para kimdeyse güç kimdeyse onunla gerdeğe girersin..
NH bir ara 4 sarsak makina getiriyordu , sonra vazgeçtiler galiba , TC serisinin giriş modeliydi , o seviyede bir makina burda rahatça üretilirdi.
Ama dediğin gibi yedirmezler , öyle bir makinan olacak kendi işini yapacaksın , en fazla birkaç komşunun , öekicen kenara iş bitince , kafan rahat , parasını birkaç senede çıkartır , büyük mütahitlerin ihtiyacına cevap vermez elbette.
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

ufukk link=topic=69896.msg799374#msg799374 date=1385253107' Alıntı:
JD ' nin Türkiye üretimi yıllarını özlüyor çoğu kimse , şu an bildiğim kadarıyla yerli birkaç ufak tefeke teşebbüs dışında ülkemizde üretim yok , dövizin yüksekliği , ithalat vergileri gibi sebeplerle biçerdöver fiyatları epeyce yüksek. En uygun fiyatları makinalar 100.000 Euro üzerinde fiyatlardan bize mal oluyor. Bu makinalarda temel seviyede makinalar , sizlerinde yazdığı gibi mekanik seviyede makinalar , en azından ülkemizde monte edilse , bir şekilde yerli aktörler ile işbirliği olsa veya yerli traktör firmalarından sonra yerli bir biçerdöver firmamız olsa , en azından kendi biçerini almak isteyen işletmeler için uygun bir çözüm oluşturabilir.
JD 630 , JD 955 , NH 1545 seviyesinde full mekanik makinalar çıksa , motorları günün şartlarına göre uygulanmış tabiki , 50-60 bin euro fiyatlarından arz edilse çok çiftçi bunları alır , kendi işini görür çeker kenara makinasını işine bakar.
Ufuk abi o işi kimse yapamaz.Neden dersen Türkiye ' de aman aman 0 biçerdöver piyasası yok buna karşın müthiş bir 2. el piyasası var.Bizim köyde 2007 ' ye kadar 955 5000 dönüm yer biçiyordu.Şu anda Türkiye ' de 955 olmasa bile ne makinalar çatır çatır yer biçiyor.Adam 1530 ' da aynı işi yapıyor diyor lexion 510 ' da.Yapıyor 3-5 bin bakım biçiyor.Ne taksit ödeyeceğim diyor.Zaten buğday 65 kuruş gündendi 1 lira diyor.Nitekimde haklı.Bunların aşılması için şartların iyileştirilmesi gerek.Gerisi zaten gelir.
 
Ynt: John Deere biçerdöverlere neden eskisi gibi rağbet yok ?

tümosan erkunt gibi yerli firmalar biçerdöver işine girse güzel olur alsında özellikle tümosan hem kendi motorunu üretiyor hemde fabrikası kapasitenin altında çalışıyor bu kapasitenin bir kısmını bu tarafa kaydırabilir....
 

Benzer Konular