Ynt: İntercoollaer Taktıracagım Taktırmalımıyım traktörüm Fıat 70-56 (turbolu)
bu konuda netten edindiğim bilgilere dayanarak yorum yapıyorum.intercooler turbonun pervanlereninin hızlı dönmesi sonucu hava pervane sürtünmesinden dolayı turbodan motora giden hava ısınır.ısınan herşey (hava dahil.fizik kuralı)genleşir.birim alandaki oksijen miktarı azalır.böyle olunca pistonlardaki patlama az oksijenden dolayı (turbosuzlara göre fazla bu oksijen tabi)az olur.böyle olunca turbo yüzde yüz deil de yüzde 70 randıman verir.
intercooler turbodan çıkan ısınmış havayı sogutarak (dış mekan hava sıcaklığına indirerek) yoğunluğunu arttırır.ve birim alandaki oksijen otomatikmen artar.turbon basıncından bişey kaybetmezken birim olanda daha fazla oksijen olur.böylelikle soğuk ve basınçlı hava motora girer.optimum patlama sağlanır.
ayrıca intercooler turboyu da rahatlatacaktır.
ancak fazla patlamadan dolayı güç daha da artacaktır.motorun gücü belki 87 90 hp ye çıkacaktır.bu güce şanzıman dayanırmı bilmem.ama normal kullanırsan neden olmasın.bende düşünüyorum aynı şeyi.bizim de van 70 56.şanzımanı zayıf diyolar.ama bilmiyorum.