Traktörlere intercoleer ilave etmek ğüç kazancı sağlarmı.
yakıtla ilgisi yoksa neyle ilgisi varintercoll ün görewi turbodaki hawayı soğutmaktır.turbo intercool lü bi motoru incelerseniz intercool radyatöründan boruların turboda birleştiğini görürsünüz..motora direk olarak hava wermez...ustalardan duyduğum kadarıyla intercoolün yakıtla çok ilgisi yok. buyrun resmi ;
turbonun içindeki hawa soğutuyor....yakıtla ne alakası war anlamış değilim...içinden yakıt geçmio...yalan mı sölicez..kanıtıda aşağıda...ramazanpullu link=topic=21949.msg184509#msg184509 date=1244232760' Alıntı:yakıtla ilgisi yoksa neyle ilgisi var
rençberçiftci link=topic=21949.msg186742#msg186742 date=1244838935' Alıntı:arkadaşlar konu hakkında bilgim yok baaşlayın çıkardığım sonuç turbo olmadan interkol da mı olmuyor?.
yakıtla ilgisi yok gibi bir şey ...türboda bence inter cooler uygulaması şart gibi...okkan kangal meslektaşım ... beni tamamlasın diye düşünüyorum...kral39 link=topic=21949.msg184503#msg184503 date=1244231184' Alıntı:
katılıyorum kardeşim ... biraz daha gayret doğruyu bulacağını düşünüyorum...rençberçiftci link=topic=21949.msg186742#msg186742 date=1244838935' Alıntı:arkadaşlar konu hakkında bilgim yok baaşlayın çıkardığım sonuç turbo olmadan interkol da mı olmuyor?.
atilla link=topic=21949.msg186747#msg186747 date=1244839247' Alıntı:yakıtla ilgisi yok gibi bir şey ...türboda bence inter cooler uygulaması şart gibi...okkan kangal meslektaşım ... beni tamamlasın diye düşünüyorum...
meslektaşlarım artık görevde ...teşekkürler...okkangal link=topic=21949.msg186752#msg186752 date=1244839443' Alıntı:abicim nacizane fikrim yakıta etkisini dolaylı yoldan yakıtı daha verimli kullanma olarak açıklayalım ... daha çok hava daha kaliteli yanma diyelim ... daha çok hava için hacmi az ani soğuk hava diyelim ... turbonun çalışma prensibine görede havanın biraz ısınacağını düşünüyorum ... birde rakım yüksekse yani hava basıncı azsa ... bu nednelerle intercool artık vazgeçilmez oluyor...
bildiğim kadarıyla turbo için forged yani dövme piston olması gerekiyor ki o basıncı karşılayabilsin.etrafımdan gördüğüm kadarıyla normal motora sanayii işii turbo takımı sonunda hüsran oluyor :Snailyetek link=topic=21949.msg188354#msg188354 date=1245273326' Alıntı:Evet arkadaşlar; bende bu konuda araştırma yapıyorum. Bende MF 265 s var. yeni farkettim intercollerin gerekli olduğunu.emme manifoldu ile ekzost manifoldu üst üste. aralarında 2 cm. kadar boşluk var ekzost manifoldu çok ısındığında emme manifolduda hemen hemen aynı sıcaklığa erişiyor. böylece motora giden hava miktarında ısınmadan dolayı düşme oluyor. bu yüzden de motorun sesinde ve çekişinde eksi yönde değişmeler oluyor. zaten masseylerin sağdan ekzost lu olan bu modelllerinde yakıt fazladır. nedeni bu olsa gerek. ayrıca ben motor yaptırırken silindirleri 398 e çevirdik gömlek yuvaları oval çıktığı için. şu an silindir hacmi mf 398 le aynı oldu acaba turbo koysam 398 in bg gücüne ulaşabilirmiyim?