DİZEL MOTOR
1892 ' de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuştur. Bulunan bu sistem için gerekli olan yakıtı yer fıstığı yağından yapmış ve bunun adını da ilk defa BİODİZEL olarak kendi adını vermiştir.
Bu gün bile dünyada bütün petroller bitse, dizel motorlar için sorun olmaz. Çünkü biodizel yakıtlar pek çok kaynaklardan elde edilebilir.
Diesel Motoru, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha özel bir tanımla, diesel motor oksijen içeren bir gazın (genellikle bu atmosferik havadır) sıkıştırılarak yüksek basınç ve sıcaklığa ulaşması ve silindir içine püskürtülen yakıtın bu sayede alev alması ve patlaması prensibi ile çalışan bir motordur. Bu yüzden benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme için bujiye ve yakıt oksijen karışımını oluşturmak için karbüratöre ihtiyaç yoktur.
1892 ' de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuş ve daha sonra 23 Şubat 1893 ' te patenti alınmış bu süreç diesel çevrimi olarak bilinir. Motorun mucidi, geniş kömür yataklarına sahip olan Almanya ' nın petrole bağımlılığını azaltmak için kömürle çalışan bir motor yapmayı hedeflemiştir. Ancak kömür tozunun yanmasından dolayı ortaya çıkan kül büyük sorunlar doğurmuş, daha sonraları ise motorda farklı yakıtların kullanılması tasarlanmıştır. Nitekim Rudolf Diesel, motorun sunumunu 1900deki Dünya Fuarı ' nda, yakıt olarak yer fıstığı yağı (Biodizel) kullanarak yapmıştır.
1892 ' de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuştur. Bulunan bu sistem için gerekli olan yakıtı yer fıstığı yağından yapmış ve bunun adını da ilk defa BİODİZEL olarak kendi adını vermiştir.
Bu gün bile dünyada bütün petroller bitse, dizel motorlar için sorun olmaz. Çünkü biodizel yakıtlar pek çok kaynaklardan elde edilebilir.
Diesel Motoru, içten yanmalı bir motor tipidir. Daha özel bir tanımla, diesel motor oksijen içeren bir gazın (genellikle bu atmosferik havadır) sıkıştırılarak yüksek basınç ve sıcaklığa ulaşması ve silindir içine püskürtülen yakıtın bu sayede alev alması ve patlaması prensibi ile çalışan bir motordur. Bu yüzden benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme için bujiye ve yakıt oksijen karışımını oluşturmak için karbüratöre ihtiyaç yoktur.
1892 ' de Alman Mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuş ve daha sonra 23 Şubat 1893 ' te patenti alınmış bu süreç diesel çevrimi olarak bilinir. Motorun mucidi, geniş kömür yataklarına sahip olan Almanya ' nın petrole bağımlılığını azaltmak için kömürle çalışan bir motor yapmayı hedeflemiştir. Ancak kömür tozunun yanmasından dolayı ortaya çıkan kül büyük sorunlar doğurmuş, daha sonraları ise motorda farklı yakıtların kullanılması tasarlanmıştır. Nitekim Rudolf Diesel, motorun sunumunu 1900deki Dünya Fuarı ' nda, yakıt olarak yer fıstığı yağı (Biodizel) kullanarak yapmıştır.