Hürkuş ' un seri üretimi için imzalar atıldı
26 Aralık 2013
AA
Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, temel eğitim uçağı Hürkuş ' un tüm dünyanın ilgisini çekebileceğini ifade ederek, 'Dünyada bu kapsamda 4 tür uçak var. Bunların rakibi olarak pazara çıkacak. Bunlar, dünya hava kuvvetlerinde temel yeri olan uçaklar' dedi.
Yeni Nesil Temel Eğitim Uçağı Hürkuş-B Sözleşme İmza Töreni, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) tesislerinde gerçekleştirildi.
Bayar, Türkiye ' de havacılık çalışmalarının cumhuriyetin ilk yıllarında başladığına dikkati çekerek, 'Havacılıkta iyi bir başlangıç yaptık ama devamını getiremedik. Nuri Demirağ, Vecihi Hürkuş kendi sermayeleriyle bir şey yapmaya çalıştı ama ne yazık ki o tarihlerde ülkenin bulunduğu şartlar ve istenilen destekleri almadıkları için o çalışmalar devam etmedi' diye konuştu.
Silahlı kuvvetlerin ihtiyaçlarının yerli tasarımlarla karşılanmasının ana politikalarından biri olduğunu ifade eden Bayar, geçmiş dönemlerde çoğunlukla lisanslı üretim yaptıklarını ancak yerli üretim gerçekleştirebilmeleri için son 10 yıllık süreçte yoğun bir yatırım yaptıklarını belirtti.
Bayar, Hürkuş-B ' nin ardından silah da taşıyabilen Hürkuş-C ' nin üretilmesinin planlandığını belirterek, 'Dolayısıyla, Hürkuş-B ' yi teslim ederken Hürkuş-C ' nin de tasarımları yapılacak. Böylelikle hava aracına birkaç fonksiyon zenginliği daha yaratmış olacağız. Bu üretimler birçok ülkenin ilgisini çekecek. Dünyada bu kapsamda 4 uçak var. Bunların rakibi olarak pazara çıkacak. Bunlar, dünya hava kuvvetlerinde temel yeri olan uçaklar' değerlendirmesinde bulundu.
Türkiye ' de havacılık kültürünün geliştirilmesi gerektiğine işaret eden Bayar, söz konusu uçakların üretiminin Türkiye için bir başarı olduğunu ve uçakların 48 ayda teslim edilmesinin planlandığını söyledi.
İLK İNSANLI UÇAK
TUSAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Kaya da çağın gereksinimlerine uygun silah sistemlerinin milli sanayi tarafından karşılanmasından memnuniyet duyduklarını dile getirerek, 'Hürkuş-B uçaklarıyla verdiğimiz milli katkının artarak devam edeceğini değerlendirmekteyim' dedi.
TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı da projeyle birçok ilke imza atıldığını belirterek, 'İlk insanlı uçağımız. Bazı sıkıntıları yaşamamıza rağmen bu günlere eriştik. Ağustosun sonunda ilk uçuşumuzu yaptık. Hamdolsun başarılı bir uçuş oldu. Bugüne kadar 15 sorti uçuşunu tamamladı. SHGM sertifikasyonu tamamlana kadar uçuşlarımız devam edecek' diye konuştu.
Hürkuş ' un son derece önemli bir proje olduğunu ve aynı hassasiyet içinde uçağı üreteceklerine işaret eden Dörtkaşlı, 'ANKA, ATAK için ne kadar ihracat şansı varsa Hürkuş için de o kadar ihracat şansı var. Fazlası var, eksiği yok. Bütün bunları yaparken ASELSAN ' la beraber 30 ' a yakın yan sanayi şirketimizle birlikte çalışacağız. Bu projeyi zamanında gerçekleştirmeye çalışacağız' değerlendirmesinde bulundu.
Konuşmaların ardından Bayar, Dörtkaşlı ve Kaya yeni nesil temel eğitim uçağı Hürkuş-B ' nin sözleşmesini imzaladı.
Sözleşme kapsamında Türk Hava Kuvvetlerine 15 eğitim uçağı teslim edilecek. Teslimatta ilk uçak 2018 ' de, son uçak 2019 ' da gerçekleştirilecek. Projede ASELSAN ' ın da bulunduğu 25 yerli yan sanayi şirketi görev alacak. Uçağın yazılım ve aviyonik sistem entegrasyonunu ASELSAN yapacak.
Kanat açıklığı 10 metre, yüksekliği 2.16 metre olan Hürkuş ' un tasarımında 140 mühendis ve 70 teknisyen görev yapacak.
26 Aralık 2013
AA
Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, temel eğitim uçağı Hürkuş ' un tüm dünyanın ilgisini çekebileceğini ifade ederek, 'Dünyada bu kapsamda 4 tür uçak var. Bunların rakibi olarak pazara çıkacak. Bunlar, dünya hava kuvvetlerinde temel yeri olan uçaklar' dedi.
Yeni Nesil Temel Eğitim Uçağı Hürkuş-B Sözleşme İmza Töreni, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) tesislerinde gerçekleştirildi.
Bayar, Türkiye ' de havacılık çalışmalarının cumhuriyetin ilk yıllarında başladığına dikkati çekerek, 'Havacılıkta iyi bir başlangıç yaptık ama devamını getiremedik. Nuri Demirağ, Vecihi Hürkuş kendi sermayeleriyle bir şey yapmaya çalıştı ama ne yazık ki o tarihlerde ülkenin bulunduğu şartlar ve istenilen destekleri almadıkları için o çalışmalar devam etmedi' diye konuştu.
Silahlı kuvvetlerin ihtiyaçlarının yerli tasarımlarla karşılanmasının ana politikalarından biri olduğunu ifade eden Bayar, geçmiş dönemlerde çoğunlukla lisanslı üretim yaptıklarını ancak yerli üretim gerçekleştirebilmeleri için son 10 yıllık süreçte yoğun bir yatırım yaptıklarını belirtti.
Bayar, Hürkuş-B ' nin ardından silah da taşıyabilen Hürkuş-C ' nin üretilmesinin planlandığını belirterek, 'Dolayısıyla, Hürkuş-B ' yi teslim ederken Hürkuş-C ' nin de tasarımları yapılacak. Böylelikle hava aracına birkaç fonksiyon zenginliği daha yaratmış olacağız. Bu üretimler birçok ülkenin ilgisini çekecek. Dünyada bu kapsamda 4 uçak var. Bunların rakibi olarak pazara çıkacak. Bunlar, dünya hava kuvvetlerinde temel yeri olan uçaklar' değerlendirmesinde bulundu.
Türkiye ' de havacılık kültürünün geliştirilmesi gerektiğine işaret eden Bayar, söz konusu uçakların üretiminin Türkiye için bir başarı olduğunu ve uçakların 48 ayda teslim edilmesinin planlandığını söyledi.
İLK İNSANLI UÇAK
TUSAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Kaya da çağın gereksinimlerine uygun silah sistemlerinin milli sanayi tarafından karşılanmasından memnuniyet duyduklarını dile getirerek, 'Hürkuş-B uçaklarıyla verdiğimiz milli katkının artarak devam edeceğini değerlendirmekteyim' dedi.
TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı da projeyle birçok ilke imza atıldığını belirterek, 'İlk insanlı uçağımız. Bazı sıkıntıları yaşamamıza rağmen bu günlere eriştik. Ağustosun sonunda ilk uçuşumuzu yaptık. Hamdolsun başarılı bir uçuş oldu. Bugüne kadar 15 sorti uçuşunu tamamladı. SHGM sertifikasyonu tamamlana kadar uçuşlarımız devam edecek' diye konuştu.
Hürkuş ' un son derece önemli bir proje olduğunu ve aynı hassasiyet içinde uçağı üreteceklerine işaret eden Dörtkaşlı, 'ANKA, ATAK için ne kadar ihracat şansı varsa Hürkuş için de o kadar ihracat şansı var. Fazlası var, eksiği yok. Bütün bunları yaparken ASELSAN ' la beraber 30 ' a yakın yan sanayi şirketimizle birlikte çalışacağız. Bu projeyi zamanında gerçekleştirmeye çalışacağız' değerlendirmesinde bulundu.
Konuşmaların ardından Bayar, Dörtkaşlı ve Kaya yeni nesil temel eğitim uçağı Hürkuş-B ' nin sözleşmesini imzaladı.
Sözleşme kapsamında Türk Hava Kuvvetlerine 15 eğitim uçağı teslim edilecek. Teslimatta ilk uçak 2018 ' de, son uçak 2019 ' da gerçekleştirilecek. Projede ASELSAN ' ın da bulunduğu 25 yerli yan sanayi şirketi görev alacak. Uçağın yazılım ve aviyonik sistem entegrasyonunu ASELSAN yapacak.
Kanat açıklığı 10 metre, yüksekliği 2.16 metre olan Hürkuş ' un tasarımında 140 mühendis ve 70 teknisyen görev yapacak.