HTC, GPS odaklı yeni akıllısı 'Touch Cruse' modelini tanıttı.
Piyasada çok uzun bir geçmişe sahip olmamasına karşın (1997) özellikle son yıllarda akıllı telefon pazarında yaptığı birbiri ardına ataklarla ciddi bir gelişim sürecine süren ve son açıklanan %171'lik büyüme rakamıyla da bu durumu tasdiklenen HTC, şimdi de GPS odaklı yeni akıllı telefonu HTC Touch Cruse'u tanıttı.
HTC'nin gelmiş geçmiş en popüler telefon modellerinden birisi olan Artemis kod adlı P3300'den ilham alınarak hazırlanan modelde bu bağlamda GPS ve a-GPS desteği mevcut. Yine bununla ilintili olarak 'footprints (ayak izi)' adı verilen -geotagging- yani coğrafi etiketleme tabanlı özellik sayesinde de telefon hafızasında yer alan müzik dosyaları, fotoğraf, mesaj metni gibi verileri birleştirip halihazırda bulunulan mevkiye dair kartposttal oluşturulabiliniyor. Şöyle ki: Örneğin ilk olarak Taksim meydanının resmini çekiyoruz, ardından Taksim Meydanı olarak belirttikten sonra altına eğer istersek konuyla alakalı bir not girip resme tutturuyoruz, ardından bulunduğumuz yerin açık bir tarifini yapıp son olarak da GPS aracılığıyla bulunduğumuz yere erişip koordinatlarını kaydediyoruz. Boyut açısından yeniden elden geçirilerek çok daha cep dostu bir ebata bürünen Touch Cruse'un alaşımı ise, yumuşak dokunumlu plastik ve yer yer de metaldan. Cihazın teknik detaylarına baktığımızdaysa karşımıza çıkan özellikler şunlar:
İşletim Sistemi: Windows Mobile 6.1 Professional, TouchFLO 2D kullanıcı arayüzü
İşlemci: 528 Mhz (Qualcomm MSM7225A platformu)
Ebat, Ağırlık: Size: 102 x 53.5 x 14.5mm , 103gr
QVGA(320×240 piksel) çözünürlüğünde 2.8' TFT-LCD Dokunmatik ekran, 65K renk desteği
Sabit odaklı 3.2 MP kamera
Dahili Hafıza: 512 MB flash ROM, 256 MB RAM (+harici hafıza kartı desteği)
Bluetooth: 2.0 (EDR), Wi-Fi, GPS/A-GPS
Kontrol paneli: HTC TouchFLO, Enter ve HTC Footprint düğmeleri olan 4-Yönlü navigasyon tekerleği
Batarya: 1100 mAh
400 dk. kadar konuşma ve 2 haftaya kadar bekleme süresi
500-600 Dolar arasında bir fiyatlandırma ile piyasaya sunulacak ürünün yurtdışı marketlere sunum tarihi ise 2009′un ikinci çeyreği olarak belirtilmiş
(Alıntı)
Piyasada çok uzun bir geçmişe sahip olmamasına karşın (1997) özellikle son yıllarda akıllı telefon pazarında yaptığı birbiri ardına ataklarla ciddi bir gelişim sürecine süren ve son açıklanan %171'lik büyüme rakamıyla da bu durumu tasdiklenen HTC, şimdi de GPS odaklı yeni akıllı telefonu HTC Touch Cruse'u tanıttı.
HTC'nin gelmiş geçmiş en popüler telefon modellerinden birisi olan Artemis kod adlı P3300'den ilham alınarak hazırlanan modelde bu bağlamda GPS ve a-GPS desteği mevcut. Yine bununla ilintili olarak 'footprints (ayak izi)' adı verilen -geotagging- yani coğrafi etiketleme tabanlı özellik sayesinde de telefon hafızasında yer alan müzik dosyaları, fotoğraf, mesaj metni gibi verileri birleştirip halihazırda bulunulan mevkiye dair kartposttal oluşturulabiliniyor. Şöyle ki: Örneğin ilk olarak Taksim meydanının resmini çekiyoruz, ardından Taksim Meydanı olarak belirttikten sonra altına eğer istersek konuyla alakalı bir not girip resme tutturuyoruz, ardından bulunduğumuz yerin açık bir tarifini yapıp son olarak da GPS aracılığıyla bulunduğumuz yere erişip koordinatlarını kaydediyoruz. Boyut açısından yeniden elden geçirilerek çok daha cep dostu bir ebata bürünen Touch Cruse'un alaşımı ise, yumuşak dokunumlu plastik ve yer yer de metaldan. Cihazın teknik detaylarına baktığımızdaysa karşımıza çıkan özellikler şunlar:
İşletim Sistemi: Windows Mobile 6.1 Professional, TouchFLO 2D kullanıcı arayüzü
İşlemci: 528 Mhz (Qualcomm MSM7225A platformu)
Ebat, Ağırlık: Size: 102 x 53.5 x 14.5mm , 103gr
QVGA(320×240 piksel) çözünürlüğünde 2.8' TFT-LCD Dokunmatik ekran, 65K renk desteği
Sabit odaklı 3.2 MP kamera
Dahili Hafıza: 512 MB flash ROM, 256 MB RAM (+harici hafıza kartı desteği)
Bluetooth: 2.0 (EDR), Wi-Fi, GPS/A-GPS
Kontrol paneli: HTC TouchFLO, Enter ve HTC Footprint düğmeleri olan 4-Yönlü navigasyon tekerleği
Batarya: 1100 mAh
400 dk. kadar konuşma ve 2 haftaya kadar bekleme süresi
500-600 Dolar arasında bir fiyatlandırma ile piyasaya sunulacak ürünün yurtdışı marketlere sunum tarihi ise 2009′un ikinci çeyreği olarak belirtilmiş
(Alıntı)