Tekerlekli Zırhlı Araç:
Hema Savunma Sanayi, çözüm ortakları ile birlikte 4x4, 6x6 ve 8x8 araçlarını Çerkezköy’deki tesislerinde üretmek için çalışmalara başlamıştır.
Çözüm ortakları ile Hema’nın en son teknoloji ile donatılmış Çerkezköy tesislerinde üretilecek olan araç, TSK’nın yetkili birimlerinin incelemesine sunulmuş, aracın arazi yeteneklerini sergilemek üzere, komutanlarımıza Ankara’da bir gösteri gerçekleştirilmiştir.
Tank Motoru
Milli İmkânlarla Tank Üretme Projesi (MİTUP):
Hema AVDS–1790 motor ailesini kendi tesislerinde, yerli imkânlarla üretmek için çözüm ortakları ile işbirliği yapmaktadır. AVDS 1790 Motor ailesi dünya çapında Ana Muharebe Tanklarında kullanılan 750, 950, 1050, 1200 ve 1500 BG hava soğutmalı motorlardan oluşmaktadır. AVDS 1790 serisinin kullanıcıları tarafından büyük takdir görmesinin başlıca sebebi motorların kullanıcı dostu, savaş koşullarında güvenilirliği ispatlanmış, uzun bir ekonomik ömrü olan, az bakım gerektiren motorlar olmasıdır.
ACDS–1790 /750 BG motorları Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesindeki M48 ve M60 Ana Muharebe Tanklarında (AMT) 30 yıldan beri kullanılmaktadır. 750 BG motorların bakımı, onarımı TSK’nın kendisi tarafından Arifiye ve Kayseri’de konuşlanmış 1. ve 2. Ana Bakım Merkez Komutanlıklarınca yürütülmektedir.
Hema Endüstri, 1050, 1200 ve 1500 BG serisi motorları, Yeni Ana Muharebe Tank Projesi, Fırına Cephane Destek Aracı, M88 Kurtarma aracı projelerinde kullanılmak üzere Milli Savunma Sanayi’nin diğer projelerinde kullanılmak üzere hizmete sunulmuştur.
Motorlarda diğer sistemlere göre birçok üstünlüğü bulunan hava soğutma sistemi kullanılmaktadır.
Tank motorları için hava soğutmanın su soğutmaya karşı birçok avantajı vardır:
1- Sadelik: Hava soğutmada, su ve antifriz karışımı yoktur. Radyatör, su pompası, hortumlar veya özel hidrolik fan mekanizması yoktur.
2- Hava soğutmalı sistemler, paslanmayı ve tıkanmayı önlemek için periyodik olarak yakınması gerekirken su soğutmalı sistemler gibi zamanla nicelik bozulmasına uğramazlar.
3- Hava soğutmalı sistemler daha sağlamdır. Radyatörler soğutucu kaybına ve motor aksamalarına neden olur.
4- Verimlilik- Belirli miktardaki bir hava akışı için soğutma miktarı, maksimum soğutucu sıcaklığıyla gelen havanın arasındaki farkla indirekt orantılıdır. Su soğutmalı sistemdeki soğutucu suyun kaynama derecesiyle sınırlıyken (100º C) , hava soğutmalı silindirler 238º C’ye kadar çalışabilirler.
5- Hava soğutmalı sistemler daha küçük ve hafiftir. Karşılaştırma için AVDS 1500 (AVDS–1790 1500 bg) ve MTU 883aşağıda verilmiştir.
AVDS–1500, su soğutma sistemli MTU 883’den daha küçük hava soğutma paketi sebebiyle 250 kg. daha hafiftir.
6- Su soğutmalı sistemi mümkün olduğunca küçük tutmak için MTU yüksek ortam sıcaklıklarında motorun gücünü düşürürken AVDS–1500 tüm çalışma koşullarında tam güç sağlar.
7- AVDS–1500 motorunun modüler tasarımı vardır. Her silindir ayrı bir ünitedir. Bir silindirde bir hasar oluşursa, su soğutmalı motorlardaki tüm bloğu değiştirmek yerine tek bir silindir değiştirilebilir.
Su soğutmalı motorların tek bir avantajı daha az gürültü ve emisyon üreten ticari bazlı tasarımıdır. Bu avantajlardan hiçbiri tank uygulamaları için kayda değer bir önem arz etmemektedir.
Hema Endüstri, 1050, 1200 ve 1500 BG serisi motorları M60 AMT Modernizasyon projesi, Yeni Ana Muharebe Tank Projesi, Fırına Cephane Destek Aracı, M88 Kurtarma aracı projelerinde kullanılmak üzere Türk Silahlı Kuvvetlerine sunmuştur.
Tank Transmisyonu
Transmisyon:
Hema Endüstri, çözüm ortakları ile TN54e ve TN1500 transmisyonlarını Türkiye’de üretmek için işbirliği yapmaktadır. TN54ET transmisyonu M60 tanklarının modernleştirme programı için ideal bir adaydır.
Bu transmisyon yapı itibarıyla, Bosna’da Kosova’da, Afganistan’da ve Irak’ta son derece güç çevre sıcaklıklarında mükemmel çalışan ve kendini savaş koşullarında kanıtlamış, İngiltere’nin Challenger II MBT tanklarında kullanılan transmisyonla benzerlik taşımaktadır. Yeni yapı, M60 tanklarının gövdesine tam uygunluk sağlaması ve gövde modifikasyon maliyetini önlemek için yeni bir transmisyon kutusu ihtiva edecektir.
TN54ET, 1200bg ve 1500bg lik AVDS1790 motoru ile entegrasyonunda tam uyum göstermektedir.
Tank Süspansiyon
Süspansiyon:
Hema Savunma Sanayi, Hydrogas ve Hydrostrut süspansiyon sistemlerinin yerli üretimini gerçekleştirmek ve TSK’nin hizmetine sunmak için çözüm ortakları ile işbirliği içerisindedir. Hydrogas ve Hydrostrut süspansiyonları dünya çapında Ana Muharebe Tanklarında ve Zırhlı Tekerlekli Araçlarda kullanılan hidropnömatik süspansiyon sistemleridir.
Hema Savunma Sanayi, Hydrogas ve Hydrostrut süspansiyon sistemlerinin yerli üretimini gerçekleştirmek ve TSK’nin hizmetine sunmak için çözüm ortakları ile işbirliği içerisindedir. Hydrogas ve Hydrostrut süspansiyonları dünya çapında Ana Muharebe Tanklarında ve Zırhlı Tekerlekli Araçlarda kullanılan hidropnömatik süspansiyon sistemleridir.
Hema Savunma Sanayi, çözüm ortakları ile birlikte 4x4, 6x6 ve 8x8 araçlarını Çerkezköy’deki tesislerinde üretmek için çalışmalara başlamıştır.
Çözüm ortakları ile Hema’nın en son teknoloji ile donatılmış Çerkezköy tesislerinde üretilecek olan araç, TSK’nın yetkili birimlerinin incelemesine sunulmuş, aracın arazi yeteneklerini sergilemek üzere, komutanlarımıza Ankara’da bir gösteri gerçekleştirilmiştir.
Tank Motoru
Milli İmkânlarla Tank Üretme Projesi (MİTUP):
Hema AVDS–1790 motor ailesini kendi tesislerinde, yerli imkânlarla üretmek için çözüm ortakları ile işbirliği yapmaktadır. AVDS 1790 Motor ailesi dünya çapında Ana Muharebe Tanklarında kullanılan 750, 950, 1050, 1200 ve 1500 BG hava soğutmalı motorlardan oluşmaktadır. AVDS 1790 serisinin kullanıcıları tarafından büyük takdir görmesinin başlıca sebebi motorların kullanıcı dostu, savaş koşullarında güvenilirliği ispatlanmış, uzun bir ekonomik ömrü olan, az bakım gerektiren motorlar olmasıdır.
ACDS–1790 /750 BG motorları Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesindeki M48 ve M60 Ana Muharebe Tanklarında (AMT) 30 yıldan beri kullanılmaktadır. 750 BG motorların bakımı, onarımı TSK’nın kendisi tarafından Arifiye ve Kayseri’de konuşlanmış 1. ve 2. Ana Bakım Merkez Komutanlıklarınca yürütülmektedir.
Hema Endüstri, 1050, 1200 ve 1500 BG serisi motorları, Yeni Ana Muharebe Tank Projesi, Fırına Cephane Destek Aracı, M88 Kurtarma aracı projelerinde kullanılmak üzere Milli Savunma Sanayi’nin diğer projelerinde kullanılmak üzere hizmete sunulmuştur.
Motorlarda diğer sistemlere göre birçok üstünlüğü bulunan hava soğutma sistemi kullanılmaktadır.
Tank motorları için hava soğutmanın su soğutmaya karşı birçok avantajı vardır:
1- Sadelik: Hava soğutmada, su ve antifriz karışımı yoktur. Radyatör, su pompası, hortumlar veya özel hidrolik fan mekanizması yoktur.
2- Hava soğutmalı sistemler, paslanmayı ve tıkanmayı önlemek için periyodik olarak yakınması gerekirken su soğutmalı sistemler gibi zamanla nicelik bozulmasına uğramazlar.
3- Hava soğutmalı sistemler daha sağlamdır. Radyatörler soğutucu kaybına ve motor aksamalarına neden olur.
4- Verimlilik- Belirli miktardaki bir hava akışı için soğutma miktarı, maksimum soğutucu sıcaklığıyla gelen havanın arasındaki farkla indirekt orantılıdır. Su soğutmalı sistemdeki soğutucu suyun kaynama derecesiyle sınırlıyken (100º C) , hava soğutmalı silindirler 238º C’ye kadar çalışabilirler.
5- Hava soğutmalı sistemler daha küçük ve hafiftir. Karşılaştırma için AVDS 1500 (AVDS–1790 1500 bg) ve MTU 883aşağıda verilmiştir.
AVDS–1500, su soğutma sistemli MTU 883’den daha küçük hava soğutma paketi sebebiyle 250 kg. daha hafiftir.
6- Su soğutmalı sistemi mümkün olduğunca küçük tutmak için MTU yüksek ortam sıcaklıklarında motorun gücünü düşürürken AVDS–1500 tüm çalışma koşullarında tam güç sağlar.
7- AVDS–1500 motorunun modüler tasarımı vardır. Her silindir ayrı bir ünitedir. Bir silindirde bir hasar oluşursa, su soğutmalı motorlardaki tüm bloğu değiştirmek yerine tek bir silindir değiştirilebilir.
Su soğutmalı motorların tek bir avantajı daha az gürültü ve emisyon üreten ticari bazlı tasarımıdır. Bu avantajlardan hiçbiri tank uygulamaları için kayda değer bir önem arz etmemektedir.
Hema Endüstri, 1050, 1200 ve 1500 BG serisi motorları M60 AMT Modernizasyon projesi, Yeni Ana Muharebe Tank Projesi, Fırına Cephane Destek Aracı, M88 Kurtarma aracı projelerinde kullanılmak üzere Türk Silahlı Kuvvetlerine sunmuştur.
Tank Transmisyonu
Transmisyon:
Hema Endüstri, çözüm ortakları ile TN54e ve TN1500 transmisyonlarını Türkiye’de üretmek için işbirliği yapmaktadır. TN54ET transmisyonu M60 tanklarının modernleştirme programı için ideal bir adaydır.
Bu transmisyon yapı itibarıyla, Bosna’da Kosova’da, Afganistan’da ve Irak’ta son derece güç çevre sıcaklıklarında mükemmel çalışan ve kendini savaş koşullarında kanıtlamış, İngiltere’nin Challenger II MBT tanklarında kullanılan transmisyonla benzerlik taşımaktadır. Yeni yapı, M60 tanklarının gövdesine tam uygunluk sağlaması ve gövde modifikasyon maliyetini önlemek için yeni bir transmisyon kutusu ihtiva edecektir.
TN54ET, 1200bg ve 1500bg lik AVDS1790 motoru ile entegrasyonunda tam uyum göstermektedir.
Tank Süspansiyon
Süspansiyon:
Hema Savunma Sanayi, Hydrogas ve Hydrostrut süspansiyon sistemlerinin yerli üretimini gerçekleştirmek ve TSK’nin hizmetine sunmak için çözüm ortakları ile işbirliği içerisindedir. Hydrogas ve Hydrostrut süspansiyonları dünya çapında Ana Muharebe Tanklarında ve Zırhlı Tekerlekli Araçlarda kullanılan hidropnömatik süspansiyon sistemleridir.
Hema Savunma Sanayi, Hydrogas ve Hydrostrut süspansiyon sistemlerinin yerli üretimini gerçekleştirmek ve TSK’nin hizmetine sunmak için çözüm ortakları ile işbirliği içerisindedir. Hydrogas ve Hydrostrut süspansiyonları dünya çapında Ana Muharebe Tanklarında ve Zırhlı Tekerlekli Araçlarda kullanılan hidropnömatik süspansiyon sistemleridir.