295 yada 4100 var aklımda. Klasik serilerin eksoz ortada olması görüşü bozuyor. Klasik seriler mekanik ve her zaman ilerleyen zamanda arıza için avantaj. Lakin 398 oda eksoz ortada ama 2200 devirde sınırlandırılmış ve neden öyle akılda şüphe
Devir sınırlandırması rodajdaki traktörler için yapılır.
Perkins 1104d-44ta ;
1100-1200-1500 rpm sabit tork aralığı ,
2000-2300 rpm stabile yakın, düz çizgi sabit güç aralığı ,
2200 - 2300 rpm tam düz çizgi sabit güç aralığı ,
2500 rpm max çalışma devri vardır.
En az yakıt bölgesi devirleri 1400-1800 rpm aralığında olur.
Rodaj bitiminde motor devri 2500 rpm kullanılabilir.
Asfalt rampayı kaptırma yaparak çıkma konusunda vitesler uyumsuz olur.
Motorun zamanlama kayıpları 2300-1500 : 800 rpm 'dir .
Hattat 295 , 2500 rpm motor devrinde 36 km/h hız yapıyor.
Dip gaz rampaya sardık, sırayla vites düşecez ,
Buçuk vites atsak , motor toplamayabilir , tam vites düşsek traktör yığdırma yapıp küsebilir.
Akışkan bir sürüş için 600 rpm aralıklı vites kullanmak gerekebilir.
2200 rpm den 1500 rpm devire sıkışmada motor daha dengeli toparlar.
6 ileri 2 geri şanzımana buçuk eklendi 12 ileri 4 geri şanzıman oldu.
geri 1. vites, 2. vites hızına alındı, yenilik oldu.
24 ileri 12 geri şanzıman geldi , yine yenilik oldu , olmasına da.
Şanzıman hızlandırıldı, buçuk vites araları 500 rpm oldu.
Motorların torkları yükseltildi.
2300 rpm den 1200 rpm devire vites düşmelerde motor yine iyi toparlar oldu.
1800 rpm den 1300 rpm devire vites düşmelerde motor yine iyi toplar.
Gel nemi lazım , kuyruk mili işlerine girince ,
Motor , şanzıman uyumu olarak Fiat 80 66S veya Same Explorer 85T gibi uyum göremeyiz.
Kuyruk mili 540 devri motor devri 2100 rpm devire konumlasak , balye ve silaj makinesinde normal 540 rpm devir kullansak , en az yakıt bölgesi devirleri içinde olmuyor.
Kuyruk mili 540E devri motor devri 1500 rpm devire konumlasak , sıra başı dönüşlerde yürüyen uyumu zayıflıyor.
Hem sırada hem de sıra başı dönüşünde aynı vites kullanılırsa günlük çalışmada %10 balye bağlama da kayıp olur.
Kuyruk mili kapatmadan yarım vites yükselerek yeni sıraya girilir.