Hattat Periyodik Bakım Cetveli

Firmanın internet sitesinden tek tip de olsa bir cetvel paylaşılmış.
Ürettiği tüm traktörlerde perkins motor ve yöneticilerinin belirttiğine göre kendi aktarma organlarını kullandığını düşünürsek, bu cetvelin tüm modellerde kullanılma gibi bir ihtimali var.
1611770414085.png


Günlük bakımları ise akrostiş olarak kodlamışlar.

Hava kontrolleri
Akaryakıt ikmali
Yağ seviye kontrolleri
Radyatör temizliği ve su kontrolü
Elektrik aksamı kontrolü ( yola çıkmadan tüm aydınlatma ve stopların kontrolü)
Tedbir almak (Frenleme öncesi ayak uyucuyla fren testi ve tekerlek somunları kontrolü)
 
Firmanın internet sitesinden tek tip de olsa bir cetvel paylaşılmış.
Ürettiği tüm traktörlerde perkins motor ve yöneticilerinin belirttiğine göre kendi aktarma organlarını kullandığını düşünürsek, bu cetvelin tüm modellerde kullanılma gibi bir ihtimali var.
Ekli dosyayı görüntüle 57441

Günlük bakımları ise akrostiş olarak kodlamışlar.

Hava kontrolleri
Akaryakıt ikmali
Yağ seviye kontrolleri
Radyatör temizliği ve su kontrolü
Elektrik aksamı kontrolü ( yola çıkmadan tüm aydınlatma ve stopların kontrolü)
Tedbir almak (Frenleme öncesi ayak uyucuyla fren testi ve tekerlek somunları kontrolü)
Teşekkürler faydalı bir paylaşım olmuş. Keşke yağ numara ve kapasiteleri gibi de bir paylaşım olsa. (örneğin ön aks yağı X numara, Y litre gibi).
 
Eski nesil motorlarda 1996 model Perkins , 250 saat motor yağı değişimi vardı ve sorunsuz kullandık, eski nesil yağlar sentetik yağda değildi , mineral yağ kullanılıyordu.
Euro 3 motorların tamamı 500 saat yağ değişim aralığına sahiptir.
CRDi motorların 600 saat yağ değişim aralıkları bulunmaktadır.
Benzinli taksi motorlarında eski nesiller 5000 km , yaklaşık 500 saatte , yeni nesiller , 10 000 km , yaklaşık 1000 saatte , hatta 30 000 km , 3000 saatte değişebilecek motor yağları kullanılıyor.
Tır motorları 50 000 km , 5000 saat , 100 000 km , 10 000 saat kullanılabilen yağlar mevcuttur.
Büyük yakıt filtrelerinde , camlı filtrenin içinde su ve çökelme atıkları rahat görülüyor.
İki yakıt filtresinin birinci camlı olanı , her motor yağı değişiminde , çift filtre ikinci motor yağı değişiminde değiştirilmesi gayet yeterli olur.
Şanzıman yağ filtresi 700 saat gibi sorunsuz çalışıyor, 500 saatlerde değiştirsek yetiyor.
Power shuttle modellerde , şanzıman yağ soğutucusu yoksa yağın kullanım ömrünü olumsuz etkileyebilir.
70 C derece şanzıman yağ sıcaklığı olması gerekiyor.
Kullanım şartlarına göre 1500-2000 saatlerde değiştirmek faydalı oluyor.
Antifrizler genelde zehirli kimyasallardır. Bu yüzden radyatöre ek taşırma su kabı konulması zorunlu olmalıdır.
Antifrizli radyatör suyunu 20 sene hiç değiştirmedik, hiçte sıkıntı görmedik, bomesi düşmez.
Perkins motor sübap ayarını kendi yapar , genelde ayar istemez.
Bu gösterge tablosunun yeniden düzenlenmesi gerekir.
 

Benzer Konular