Hakkın Traktörlere Yazılım Yapılır ?

Teknik ismine ECU (Electronic Control Unit) diyebiliriz. Bu parça illa olacak.
Seri ortası veya seri başı olsa da seri sonu modelle aynı teknik özelliklere sahip motorlarda yapılabilir. Abartılırsa motoru elinize verebilir. Bizim eskiden 5445 Mf vardı, servis bilgisayardan bir şeyler yapıp 5455 ayarına çekmişti mesela, canavar gibiydi. Aynısını 5611'de denedik, 5613 ayarına çekildi, bir süre sonra motor uyarı verip eski haline döndü. Pek üstüne düşmedik heralde yenilerin beyni daha gelişmiş olduğundan çip istiyor.
Sonuç olarak her şey motorun sınırları ve aktarma organlarının haddine orantılı olmalı.
 
Samede beyin yok demişlerdi , sadece güncel yazılımı yüklendi , beygir arttırımı olunca her yere zarar orjinali 85 hp 105 hp kadar artırılabilir ben bunu uygun bulmuyorum makineyi orjinal kullanmak lazım
 

Resimler ve ekler

  • IMG-20220422-WA0016.jpeg
    IMG-20220422-WA0016.jpeg
    136.5 KB · Görüntüleme: 26
Traktörlere yazılım yapılabilir.
Gerek tork eğrisinin şeklini düzeltmek, gerekse güç eğrisinin şeklini düzeltmek için yapılabilir.

Toyota Avensis motoru tepkisinde bir traktör motoru daha üretilmemiş.
40 fırın daha ekmek yemeleri gerekiyor.

Mesela New Holland T6 ve T7 modellerde klasik Ford motor karakteristiğini koruyamamıştır.
Ford motor karakteristiği ;
1300 rpm max tork , 2100 rpm max güç , 2500 rpm max çalışma motor devridir.
1700 rpm ve 2100 rpm devirlerde motor yük dengeleme devirleri bulunur.
Eski nesil motor grafiği üzerine harita geliştirecek olsak ,
1300-1700 rpm arası sabit tork aralığı , 2100-2500 rpm arası sabit güç aralığı tercih edilebilirdi.
Motorun tork, güç eğrisi kesişim devri 2100 rpm devire konumlanabilirdi.
Modellerin çoğunda tork , güç eğrisi kesişim devri sabit tork aralığı tarafına kaydırılmıştır.
Ön kepçe çalışmalarında 1600 rpm motor devri çok kullanılsın, tercihi var.
Fiat 66 S model sürücüsü 2200 rpm motor devriyle çalışarak 220 gr.kw/h özgül yakıt tüketiminde çalışıyor.
Steyr sürücüsü olarak bunun sabit güç aralığı tarafında olan modellerini de görmek isteriz.
Sabit güç aralığı tarafını da kullanarak motora az yakıt yaktırılabilir, hem DPF filtresi çabuk dolmaz.
Düşük devirlerdeki ani motor yüklenmelerinde duman olayı daha fazla görülebilir.
4 valf motorun anma gücü devirlerinde aktif çalışıp 2200 rpm devirle haşpaylı saman bağlama işleri yapılabilirdi.
Fendth 828 model , 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı devirlerine sahiptir.
Eski nesil motor haritalarından uzaklaşan yeni motor modelleri bu yüzden sürücülerin gazlama tepkilerini zayıflatmaktadır.
Devir sabitleme tuşlarının devir tercihleri yanlış konumlara kayabilmektedir.
Yeni nesil motorlarda devir 1 ve devir 2 konumları motor haritasının niteliğine göre fabrika tarafından ayarlansa güzel olur.
Örneğin Deuthz 5110G sürücüsü ,
Devir 1 konumunu 1600 rpm , devir 2 konumunu 1000 rpm devire konumlandırabiliyor.
Same Explorer seride 1000-1600 rpm sabit tork aralığı varken 5G seride 1400-1600 rpm sabit tork aralığı var.
En az yakıt bölgesi devir konumları da 1200-1600 rpm devir aralığından 1400-1900 rpm devir aralığına gelmiş.
Doğru devir konumlama tercihi, devir 1 için 1500 rpm , devir 2 için 1900 rpm seçilebilir.
Örnekler çoğaltılabilir.
JD 6125M model traktöre +200 n.m. tork artışı verilebilir, şanzımana güvenilebilirdir.
Tekerleri Fendth 828 gibi jantta çevirmez , zaten çeviren traktör varsa row tarc , yarı kamyon çekici, palet tekerle çalışan niteliklerde olmuş olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aykt_Alprsln

Benzer Konular