Fiatlarda levye nedir ne işe yarar bilgilendirebilirmisiniz?

Ynt: Fiatlarda levye nedir ne işe yarar bilgilendirebilirmisiniz?

ileri geri mekanik sanzumandır sanırım 99 model üstü fıatlarda var kullanıslı birsey viteslerin orta göbek aksamından koltuğun yantarafına tasınmış halidir ..
 
Ynt: Fiatlarda levye nedir ne işe yarar bilgilendirebilirmisiniz?

90 modelden sonra benim bildiğm hepsinde var efe kardeş vites dediğin gibi takviyeler ve vitesten oluşuyor motorun ileri ve geri gideceğini o kol ayarlıyor
 
Ynt: Fiatlarda levye nedir ne işe yarar bilgilendirebilirmisiniz?

BASAYEV link=topic=39979.msg349998#msg349998 date=1298986235' Alıntı:
90 modelden sonra benim bildiğm hepsinde var efe kardeş vites dediğin gibi takviyeler ve vitesten oluşuyor motorun ileri ve geri gideceğini o kol ayarlıyor
88 model 65 46 larda ne kullanılmıştır peki ?
 
Ynt: Fiatlarda levye nedir ne işe yarar bilgilendirebilirmisiniz?

onlarda normal fiyatlarınki gibi geri vitesde onların şimdi geri üç şekil oluyor benim bildiğim bir vitesde iki takviyede üç ileri-geri mekik kolu
 

Ynt: Fiatlarda levye nedir ne işe yarar bilgilendirebilirmisiniz?

60 66 fiat kullandık levye onlarda ileri geri kolu one gittigi hızla geride gidebiliyo ve 2. vitesteken falan giderken debriaja basıp geri asılınca geri patiaj ediyo yani binevi shutle
 
Ynt: Fiatlarda levye nedir ne işe yarar bilgilendirebilirmisiniz?

Levye ileri-geri mekik koludur. Yani traktörün yönünü değiştirmeye yarar. Fiat ' ların 66 şanzımanlı modellerinin hepsinde mevcuttur. 12 ileri 12 geri, 16 ileri 16 geri veya 24 ileri 24 geri diye tabir edilen tüm şanzımanlar bu sistem üzerinden çalışır. Tabiki teknoloji geliştikçe mekanik mekik kolu yerine artık hidrostatik shuttle kollar kullanılmaya başlanmıştır. Ama temelde hepsi aynı sistemdir. Şanzımandaki tüm vitesleri hem ileride, hemde geride kullanabilme imkanı diyebiliriz. Diğer sistemlerde ise takviye kolundan ağır, seri ve geri şeklinde yön seçilebilmektedir. Yada bazı sistemlerde vites kolundan yine R seçeneği ile vites seçilebilmektedir. Bunun içinde yön değiştirirken traktörü durdurmak gerekir. 65-46 ' da bu şekildedir. 1,2,3,4 ve R vardır. R ' ye geçirmek istediğimizde durup R ' ye takmamız gerekir. Fakat levyelilerde senkromeçli olanlarda durmadan ileri geri geçirebilme imkanımız vardır. Senkromeçsiz levyeli olan modellerde vardır. Onlarda da yine durmak gerekir. Fakat artı olarak geride yine vites seçme olanağı çoktur.
 
Ynt: Fiatlarda levye nedir ne işe yarar bilgilendirebilirmisiniz?

alipasalierkan link=topic=39979.msg350079#msg350079 date=1298990809' Alıntı:
Levye ileri-geri mekik koludur. Yani traktörün yönünü değiştirmeye yarar. Fiat ' ların 66 şanzımanlı modellerinin hepsinde mevcuttur. 12 ileri 12 geri, 16 ileri 16 geri veya 24 ileri 24 geri diye tabir edilen tüm şanzımanlar bu sistem üzerinden çalışır. Tabiki teknoloji geliştikçe mekanik mekik kolu yerine artık hidrostatik shuttle kollar kullanılmaya başlanmıştır. Ama temelde hepsi aynı sistemdir. Şanzımandaki tüm vitesleri hem ileride, hemde geride kullanabilme imkanı diyebiliriz. Diğer sistemlerde ise takviye kolundan ağır, seri ve geri şeklinde yön seçilebilmektedir. Yada bazı sistemlerde vites kolundan yine R seçeneği ile vites seçilebilmektedir. Bunun içinde yön değiştirirken traktörü durdurmak gerekir. 65-46 ' da bu şekildedir. 1,2,3,4 ve R vardır. R ' ye geçirmek istediğimizde durup R ' ye takmamız gerekir. Fakat levyelilerde senkromeçli olanlarda durmadan ileri geri geçirebilme imkanımız vardır. Senkromeçsiz levyeli olan modellerde vardır. Onlarda da yine durmak gerekir. Fakat artı olarak geride yine vites seçme olanağı çoktur.
Çok teşekkürler gayet aydınlandım..
 

Benzer Konular