okkangal link=topic=3556.msg36291#msg36291 date=1211124954' Alıntı:
arkadaşlar basit bir şekilde detaya girmeden bildiklerimi anlatayım size konu hakında belki yardımcı olurum ... motorun tekerlere ilettiği tahrik gücü aks milinin çapıyla çarptıığımızda çıkan değer , traktörün tekerinin yenmesi gereken sürtünme kuvvetini teker çapı ile çarptığımızda çıkan değerden büyük olmalıki traktör ilerleyebilsin .. yani anlıyoruzki teker büyüdükçe traktörün işi zorlaşıyor... ( yük *yük kolu=kuvvat*kuvvat kolu lise mantığı ile çözümleyebilirsiniz)
ama bu demek değildirki traktör tekeri büyüdükçe daha büyük olur demek değildir. birde dikkat etmemiz gereken bir durum daha var teker büyüdükçe bir turda alınan yol artacağından hızda artar değil mi ... bu durumda traktörün devride önemlidir teker çapının belirlenmesinde...
o halde diyebilirizki teker çapı yakıt+devir+ağırlık+motor gücü ve traktörün statiği göz önüne alınarak hepsi arasında optimum bir verimlilik sağlanacak şekilde belirlenir.. böyle direk teker şöyleyse böyle çeke falan diye kafadan tahminler yanlıştır... bahsettiğim bu hesapları ve verileri ise firma gizli tutar sizde olsanız öyle yapmazmıydınız... tasarım bilgilerinizi açıklamazdınız deilmi ...
bir milin tasarımı örneğin elfreni kolunun tasarımı bile bütün hesapları ergonoımisi ile sayfalarca çizim ve hesap isterken koca bir motorun tasarımı ve hesabı öyle basit değildir.. hadi tekeri büyütek daha iyi çeksin diye olmaz..