Erkunt yerli motor

23.10.2015
894
1,043
30
konya

Erkunt fb hesabindan bir paylasim
 

Resimler ve ekler

  • gg.jpg
    gg.jpg
    219.4 KB · Görüntüleme: 100
Görüldüğü gibi Haşmet'in etiketinde (Servet te de aynıydı) Made In U.K. (United Kingdom) yazıyor.Ben de traktörümde orjinal Perkins motor takılı diye mutluyum.Ben böyle yabancılıktan çok memnunum.Ahmet,Mehmet diye isim koymakla yerli olunmuyor.
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20220120_163051.jpg
    IMG_20220120_163051.jpg
    212.8 KB · Görüntüleme: 87
Son düzenleme:
Görüldüğü gibi Haşmet'in etiketinde (Servet te de aynıydı) Made in U.K. (United Kingdom) yazıyor. Ben de traktörümde orijinal Perkins motor takılı diye mutluyum. Ben böyle yabancılıktan çok memnunum. Ahmet, Mehmet diye isim koymakla yerli olunmuyor.
Çiftçi gözünden durum veya bakış şöyledir.
Fabrika motorun bütün döküm parçalarını üretiyor,
Krank milinin yağ deliklerini açmıyor ve motor ayarları burada yapılamıyor, köy efsaneleri. :)
MF 100 serisinde , İngiliz, İspanyol ve İtalyan üretim motor modelleri var.
İngiliz üretim motor, bir tık daha az yakıtlı ve uzun ömürlü olarak görülmüş.
Eski model motorlarda da yararlı motor ömrü 8000 ve 12000 saat olan modeller var.
Hokus pokus, şapkadan güvercin mi çıkacak tavşan mı ?
Motor burada üretilse ve yararlı motor ömrünün 12000 saat olduğu bilinse
üretilen parçaların nakliyesine gerek kalmaz, üretim maliyetleri biraz daha iyileşir.
Erkunt 70 model traktörün ilk modellerini 17 000 saat kullanan vardı.
Yerli montaj tavsiye ederim.
 
Çiftçi gözünden durum veya bakış şöyledir.
Fabrika motorun bütün döküm parçalarını üretiyor,
Krank milinin yağ deliklerini açmıyor ve motor ayarları burada yapılamıyor, köy efsaneleri. :)
MF 100 serisinde , İngiliz, İspanyol ve İtalyan üretim motor modelleri var.
İngiliz üretim motor, bir tık daha az yakıtlı ve uzun ömürlü olarak görülmüş.
Eski model motorlarda da yararlı motor ömrü 8000 ve 12000 saat olan modeller var.
Hokus pokus, şapkadan güvercin mi çıkacak tavşan mı ?
Motor burada üretilse ve yararlı motor ömrünün 12000 saat olduğu bilinse
üretilen parçaların nakliyesine gerek kalmaz, üretim maliyetleri biraz daha iyileşir.
Erkunt 70 model traktörün ilk modellerini 17 000 saat kullanan vardı.
Yerli montaj tavsiye ederim.
Hocam 100 serisi mf lerde şeker denilen modeller ingilizin seker fabrikasi montajimiydi yoksa tamamen farklımiydi
 
  • Beğen
Tepkiler: h.ilerigiden

165 lerde ingilizden sonra en makbul olan şeker denen zannedersem 70 li yillardaki ambargoda traktör italati yapılmamış seker fabrikası kanalı ile parçaları getirip burda montaj yapılmış doğru bilgimi diye sizin engin tecrübeniz ile teyit etmek istedim benim gördüğüm sadece 165 212 motor olanlar
 
Çiftçi gözünden durum veya bakış şöyledir.
Fabrika motorun bütün döküm parçalarını üretiyor,
Krank milinin yağ deliklerini açmıyor ve motor ayarları burada yapılamıyor, köy efsaneleri. :)
MF 100 serisinde , İngiliz, İspanyol ve İtalyan üretim motor modelleri var.
İngiliz üretim motor, bir tık daha az yakıtlı ve uzun ömürlü olarak görülmüş.
Eski model motorlarda da yararlı motor ömrü 8000 ve 12000 saat olan modeller var.
Hokus pokus, şapkadan güvercin mi çıkacak tavşan mı ?
Motor burada üretilse ve yararlı motor ömrünün 12000 saat olduğu bilinse
üretilen parçaların nakliyesine gerek kalmaz, üretim maliyetleri biraz daha iyileşir.
Erkunt 70 model traktörün ilk modellerini 17 000 saat kullanan vardı.
Yerli montaj tavsiye ederim.
@The_Hoca m, püf noktası marka.
Bu motoru (1104 D 44 TA) birçok marka kullanıyor.Erkunt belki de dünyanın en kaliteli dökümcülerinden, zaten aslî işleri dökümcülük.Kendi buluşu motorunu kullansa daha iyi mi,evet.Ama kendi motorunu kullanırsa adı John Deere,Kubota,Mahindra ,Deutz olur zaten.Şart mı ,değil.Birçok lokal firma güç kaynağı olan motoru hazır alıyor. Yani, Erkunt iyi bir dökümcü olduğu için Perkins firmasının verdiği kalıplara , onun istediği kaliteli dökümü yaptığı için motoru yerli olmaz. Parçalar İngiltere'ye gider, orada birleştirilir,adam üstüne U.K. yazar. Ama Erkunt' un yaptığı dökümle üretilen motorlar MF ye bile takılır.MF onu dökümünü Erkunt yaptı diye değil markası Perkins diye takar. Dökümcülük çevreyi kirleten bir işkolu olduğundan gelişmiş ülkeler başka yerlerde yaptırıyor.
Benim anlatmak istediğim, ne yazık ki daha milli bir motorumuz yok.Tek patentli motorumuz iki zamanlı Gümüş motor.Yakışıyor mu bize?
Parayı kazanan Perkins, çünkü motor onun patenti altında.
Madem blok dökebiliyoruz, krank, gömlek ( Konya'da 40 yıl önce yapılıyordu) ,piston yapıyoruz, haydi bizimde bir motorumuz olsun, niye olamıyor?Elimizi, kolumuzu tutan mı var? Daha bunun pompası var.Dünyada kaç firma pompa üretebiliyor?
Niye şanzımanı Carraro,ZF markasıyla tanıyoruz.Bütün dişlileri burada yapılıyor.Patentin sahibi kim? Carraro ve ZF. Niye Türk şanzımanını kendi patentimizle üretemiyoruz, elimizi kolumuzu tutan mı var? Akcan dişli, dünyanın en önemli markalarına dişli yapıyor ama verilen siparişlerdeki ölçülere göre yapıyor.
Koskoca NH, 5EC traktöründe hâlâ 80-66 nın motorunu kullanıyor , adına da S8000 diyorlar.
Ben Dilovası OSB nde F16 parçasının yapıldığını (Şu anda proje iptal) gözümle gördüm. Adam bütün ölçüleri vermiş, şu malzemeyle bunu üret diyor.Yüzbin parçadan bin tanesinin üretimini Türkiyeye vermişler.Herkes birşeyler yapıyor ama neresini yaptığını bilmiyor.Benim gördüğüm, işlenmekte olan peynir kalıbı kadar alüminyum bir parçaydı.Mesele bu, sipariş üzerine çalışıyoruz.
Benim isyanım, dizel motor devri geldi geçiyor, daha bir patentli motorumuz yok.
 
Son düzenleme:
@The_Hoca m, püf noktası marka.
Bu motoru birçok marka kullanıyor.Erkunt belki de dünyanın en kaliteli dökümcülerinden, zaten aslî işleri dökümcülük.Kendi buluşu motorunu kullansa daha iyi mi,evet.Ama kendi motorunu kullanırsa adı John Deere,Kubota,Mahindra ,Deutz olur zaten.Şart mı ,değil.Birçok firma güç kaynağı olan motoru hazır alıyor. Yani, Erkunt iyi bir dökümcü olduğu için Perkins firmasının verdiği kalıplara , onun istediği kaliteli dökümü yaptığı için motoru yerli olmaz. Parçalar İngiltere'ye gider, orada birleştirilir,adam üstüne U.K. yazar. Ama Erkunt' un yaptığı dökümle üretilen motorlar MF ye bile takılır.Dökümcülük çevreyi kirleten bir işkolu olduğundan gelişmiş ülkeler başka yerlerde yaptırıyor.
Benim anlatmak istediğim, ne yazık ki daha milli bir motorumuz yok.Tek patentli motorumuz iki zamanlı Gümüş motor.
Parayı kazanan Perkins, çünkü motor onun patenti altında.
Madem blok dökebiliyoruz, krank, gömlek ( Konya'da 40 yıl önce yapılıyordu) ,piston yapıyoruz, haydi bizimde bir motorumuz olsun, niye olamıyor?Elimizi, kolumuzu tutan mı var? Daha bunun pompası var.Dünyada kaç firma pompa üretebiliyor?
Niye şanzımanı Carraro,ZF markasıyla tanıyoruz.Bütün dişlileri burada yapılıyor.Patentin sahibi kim? Carraro ve ZF. Niye Türk şanzımanını kendi patentimizle üretemiyoruz, elimizi kolumuzu tutan mı var? Akcan dişli, dünyanın en önemli markalarına dişli yapıyor ama verilen siparişlerdeki ölçülere göre.
Koskoca NH, 5EC traktöründe hâlâ 80-66 nın motorunu kullanıyor , adına da S8000 diyorlar.
Ben Dilovası OSB nde F16 parçasının yapıldığını (Şu anda proje iptal) gözümle gördüm. Adam bütün ölçüleri vermiş, şu malzemeyle bunu üret diyor.Mesele bu, sipariş üzerine çalışıyoruz.
Benim isyanım, dizel motor devri geldi geçiyor, daha bir patentli motorumuz yok.
Evet abi dediklerin doğru motorumuz yok ama ben şöyle düşünüyorum. Bu dediğin motor ve şanzımanlar kalıplaşmış dünyada. Biz bu motoru şanzımanı yapsakta piyasaya oturtmak zor atı alan Üsküdarı geçmiş. Bununla uğraşmak istenmiyor olabilir .

Bir diğer dediğinde dizel motor devri geldi geçiyor. Elektrikli olayı güzel birşey olsa ülkemiz adına iyi olur. Fakat eminimki bu motor olsa toplumda kahır olacak kişiler var.


Bence dizel için çok geç kaldık yapılsa bile kullanım oranı çok düşük olur kendi ülkemizde bile en basiti %50 gibi pazar payına sahip nh bile ivecodan vaz geçmez belki marka izin vermez vs.
 
Evet abi dediklerin doğru motorumuz yok ama ben şöyle düşünüyorum. Bu dediğin motor ve şanzımanlar kalıplaşmış dünyada. Biz bu motoru şanzımanı yapsakta piyasaya oturtmak zor atı alan Üsküdarı geçmiş. Bununla uğraşmak istenmiyor olabilir .

Bir diğer dediğinde dizel motor devri geldi geçiyor. Elektrikli olayı güzel birşey olsa ülkemiz adına iyi olur. Fakat eminimki bu motor olsa toplumda kahır olacak kişiler var.


Bence dizel için çok geç kaldık yapılsa bile kullanım oranı çok düşük olur kendi ülkemizde bile en basiti %50 gibi pazar payına sahip nh bile ivecodan vaz geçmez belki marka izin vermez vs.
elektrikli traktör piyasaya girdiğinde 15-20 liralık elektrikle bütün bir tarlayı sürebileceğimizi zannedersek yanılırız. emim olun ki mazottan kat ve kat pahalıya mal olacaktır.
 
Çiftçi gözünden durum veya bakış şöyledir.
Fabrika motorun bütün döküm parçalarını üretiyor,
Krank milinin yağ deliklerini açmıyor ve motor ayarları burada yapılamıyor, köy efsaneleri. :)
MF 100 serisinde , İngiliz, İspanyol ve İtalyan üretim motor modelleri var.
İngiliz üretim motor, bir tık daha az yakıtlı ve uzun ömürlü olarak görülmüş.
Eski model motorlarda da yararlı motor ömrü 8000 ve 12000 saat olan modeller var.
Hokus pokus, şapkadan güvercin mi çıkacak tavşan mı ?
Motor burada üretilse ve yararlı motor ömrünün 12000 saat olduğu bilinse
üretilen parçaların nakliyesine gerek kalmaz, üretim maliyetleri biraz daha iyileşir.
Erkunt 70 model traktörün ilk modellerini 17 000 saat kullanan vardı.
Yerli montaj tavsiye ederim.
Hocam bizde İngiliz 185 ve 135 var şimdi fransız İspanyollarda da aynı motor var neden İngiliz olanlar tutuluyor galericilerin oyunu mu yoksa her yeri aynı hepsinde sadece pedallar farklı
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca
elektrikli traktör piyasaya girdiğinde 15-20 liralık elektrikle bütün bir tarlayı sürebileceğimizi zannedersek yanılırız. emim olun ki mazottan kat ve kat pahalıya mal olacaktır.
İşte mesele 15 20 liralık elektirik ile sürmeyi zannetmek değil dizel ile aynı olsa bile maliyeti bizim yapıp geliştirmemiz . Benim dediğim dizel motor son noktaya gelmiş gelişeceği kadar gelişmiş . İlk çıkan dizel motor la bu zamanın motorlarının yakıt performansı aynı mı değil . Elektiriklide bu şekil gelişme gösterir . Bizim dizel motor üretmek yerine bunun üzerinde çalışma bana daha mantıklı geliyor . İlk etapta istenilen olmasa bile bunu geliştirmek .
 
elektrikli traktör piyasaya girdiğinde 15-20 liralık elektrikle bütün bir tarlayı sürebileceğimizi zannedersek yanılırız. emim olun ki mazottan kat ve kat pahalıya mal olacaktır.

İşte mesele 15 20 liralık elektirik ile sürmeyi zannetmek değil dizel ile aynı olsa bile maliyeti bizim yapıp geliştirmemiz . Benim dediğim dizel motor son noktaya gelmiş gelişeceği kadar gelişmiş . İlk çıkan dizel motor la bu zamanın motorlarının yakıt performansı aynı mı değil . Elektiriklide bu şekil gelişme gösterir . Bizim dizel motor üretmek yerine bunun üzerinde çalışma bana daha mantıklı geliyor . İlk etapta istenilen olmasa bile bunu geliştirmek .
Elektrikli araçlar artık zorunluluk teşkil ediyor 2030 da kademeli olarak dizel ve benzinli araç üretimi azaltılacak 2035 de ise tamamiyle durdurulacak buharlı motor ve içten yanmalı motor devrini kaçırdık ama elektrikli motor devrini de kaçırırsak yine geriden takip edeceğiz o yüzden bu devrime şimdiden ayak uydurmaya başlamalıyız ülke olarak bu kaçınılmaz son dizel ve benzinli araçlar artık miladını tamamladı
 
Herkes elektrikli motora odaklanmiş o işte onemli kriter elekrik depolama batarya aku adina ne derseniz artik john deere gibi elektrikli bir şanziman gelistirilse bugun dizel motora yarin elektrikli motora takilir birazda farkli acidan bakmak lazim
 
Çağımızın teknolojilerinin el atmadığı meslek dalı yok adeta . Elektrikli araçların sayısının arttığı şu günlerde tarım sektöründe elektrikli araçların kullanımı konusundaki düşünceleri hayata geçiren markalar da var.

Fendt-e100-Vario-Elektrikli-Trakt%C3%B6r-TeknOlsun-8.jpg

Bu markalardan biri Alman traktör üreticisi Fendt. Fendt , Elon Musk’un elektrikli arabasındaki başarıyı tarlada iş yapan bir traktörde de yakalamanın mümkün olduğunu düşünerek elektrikli bir traktör geliştirdi. Traktör hybrit falan da değil , tamamen elektrikli . 40 dk da tamamen şarj olabilen traktör 5 saat durmaksızın iş yapabiliyor. 100 kWh lık 650 V yüksek kapasiteli lityum iyon pillerden güç alan traktör piyasaya çıkar çıkmaz bir de rakiple karşılaştı.

Sektörü Fendt’e kaptırmak istemeyen john deere , sesam adlı elektrikli traktörü ile Fendt’e yalnız değilsin mesajını verdi. Sesam’da 4 saat şarj süresi 6r serisi gövde ve 174hp sürekli güç kapasitesiyle dünyanın iki elektrikli traktöründen biri.

John-dere-sesam.jpg

John Dere ; Amerika Birleşik Devletleri merkezli, ana iş kolu olarak iş ve tarım makinaları üreten uluslararası şirket. 2013 yılı verilerine göre Fortune 500 Amerikada 85., Fortune Global 500 sıralamasında ise 307. sırada yer almaktadır.

Fendt ; 1930 da Almanya’da kurulmuş Kempten merkezli bir tarım araçları üreticisidir.
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Göktürk.

Benzer Konular