EN AZ YAKAN TRAKTÖRLER

- 6 > 4 > 3 Silindir - piston sayısı azaldıkça yakıt da azalır.
- Devir yükseldikçe daha fazla yakar.
- Motor hacmi arttıkça daha fazla yakar.
- Yakıtın kalitesi, yakıt püskürtme, içeri alınan havadaki oksijenin fazlalığı yakıt azaltır.
- patinaj yakıt sarfiyatını arttırır.

markayla ilgili değil, motorun yapısıyla, traktörün kullanılmasıyla alakalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Traktrc
135 bg civarı EN az yakanlar..

556911_453989647969717_1519324403_n.png
 
Tabloda kaynak var.. ama tahmini 3 yıllık..

Www.dlg-test.de

Alman-Dlg avrupadaki en buyuk bagimsiz test merkezi..

Hemen hemen bildigimiz avrupa-meshur tum markalarin test sonuclari var sitesinde acikca yayinliyor..

---

Motor ayni olsa bile.. sanzimanlar farkli olunca sonuc degisir..

Cunku yakit testi "powermıx" yani.. karma.. yol-kuyruk mili.. yarim yuk-tam yuk.. hepsinin KARMASI..

100-110 bg civari sonuclarda toplu tablo olarak var.. lakin cok kucuk punto zor okunuyor.. merak edene link atayim.. zaten paylasilmisti..
 
  • Beğen
Tepkiler: şerefli1
Bunları bende inceledim.Arazide genelde sabit devir, sabit yük altında kullanım var. Tork yedekleri, 4 valf, motorun turbosu,sıkıştırma oranı, common rail basınçları, motorların tork-güç eğrileri ve şanzımanın motor karakteriyle uyumu sonuçları etkiliyor.Testlerde powermix sonuçları önemli ama çalışmada iş koşullarına göre sabit devir kullanım fazladır.Bu değerlerde 280-260 arasında,boş motor yakıtları da 210-190 arasında değişiyor.
CRD modellerde sabit yük altında 250 civarlarında değişiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: kony.ali
Bu site Makina mühendisine degil çifçiye hitap eden bir site çifçinin azlafla çokşey anlaya bilecegi ifadeler kulanılsa Daha iyi olur mesela dekar başı nadasta en az yakan Traktör 1,5 litre 2 litre 2,5 litre gibi bende 285 massey var 1996 model bahar nadasında 1.2 lt agıstos anız sürümünde 1,5lt yakıyor... işin teknigi imalatçıyı ilgilendirir sıkıştırma oranı ,torku, valf sayısı,sarf grafigi,vs
 
Bu site Makina mühendisine degil çifçiye hitap eden bir site çifçinin azlafla çokşey anlaya bilecegi ifadeler kulanılsa Daha iyi olur mesela dekar başı nadasta en az yakan Traktör 1,5 litre 2 litre 2,5 litre gibi bende 285 massey var 1996 model bahar nadasında 1.2 lt agıstos anız sürümünde 1,5lt yakıyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: serdal40
Bu site Makina mühendisine degil çifçiye hitap eden bir site çifçinin azlafla çokşey anlaya bilecegi ifadeler kulanılsa Daha iyi olur mesela dekar başı nadasta en az yakan Traktör 1,5 litre 2 litre 2,5 litre gibi bende 285 massey var 1996 model bahar nadasında 1.2 lt agıstos anız sürümünde 1,5lt yakıyor...

Bizde 285 kullandık, mısır yeri, anız bozmasında, 2 lt civarında yakıyor.Ağır tav olursa 3 lt yakıyor.
 
24:1 sıkıştırma oranı, çift turbo , 4 valf , değişken sübap açma-kapama, viskoz fan, motor uyutma, 2500 bar common rail basıncı, 8 delikli enjektör, 8 silindir(sarsıntısız çalışır),boxer (yatay) motor (ağırlık merkezini aşağı çeker).Çok mu hayal ettik ne? Bu sadece motor kısmı :)

abi 2500 bar varmı common rail de ben en son 2000 bara kadarını duymuştum da :)
 

https://m.youtube.com/watch?v=rwU3b_uh2g0
Mal övmek gibi olacak ama 85hp de cnh önde burada.Şahsen 85c yakıt tüketimi gayet iyi.Fazla yaktığını hiç düşünmedim yol dahil.Birde Eco şanzımanlısı olsa tadından yenmez tahminin 115c bile euro3 30 km hız yapan Çiftçeker bir motordan pek farkı olmaz düşüncesindeyim. 1400 devirde 40 km hız yapabiliyor yolda çünkü.
 

Benzer Konular