Emisyon karmaşıklığı

02.01.2016
2,334
3,122

Değerli arkadaşlar emisyon konusunda bazen kafam çok karışıyor. Mesela traktör kataloglarına baktığımda farklı farklı emisyon standartları yer almakta bunlar:euro3a,euro4a,tier3b,stage3 ve tier4a gibi bir sürü anlatım yazili euro4 ve euro3 ü biliyorum yalnız diğerleri tam kafamı karıştırdı. Birde şunu öğrenmek istiyorum ülkemiz 3-4 yıl sonra zorunluda olsa euro4 e geçecektir peki böyle olunca piyasadaki mevcut traktörlerin hepsi toplanmayacagina göre bunların pompa ayarları kısıtlanıp emisyon düşürulurse bu traktörlerin gücünden de düşüş olmaz mı? Anlamadım gitti.
 
Emiyon standatlarında;
Euro 3 = Euro 3A = Stage 3A = Tier 3
Euro 3B = Stage 3B = Tier 4 İnterim
Euro 4 = Euro 4A = Srage 4 = Tier 4 Final
yaklaşık aynı değerlere karşılık gelmektedir.
 
emisyon uğruna yapılan en büyük sıkıntı traktörlerdeki havalandırma hortumlarının iptalidir eksantirik miline kavis verilmesidir bunlar traktörün çekişini düşürür eski modeller bu konuda daha başarılı traktörün nefes alıp vermesine izin vermiyolar
 
Değerli arkadaşlar emisyon konusunda bazen kafam çok karışıyor. Mesela traktör kataloglarına baktığımda farklı farklı emisyon standartları yer almakta bunlar:euro3a,euro4a,tier3b,stage3 ve tier4a gibi bir sürü anlatım yazili euro4 ve euro3 ü biliyorum yalnız diğerleri tam kafamı karıştırdı. Birde şunu öğrenmek istiyorum ülkemiz 3-4 yıl sonra zorunluda olsa euro4 e geçecektir peki böyle olunca piyasadaki mevcut traktörlerin hepsi toplanmayacagina göre bunların pompa ayarları kısıtlanıp emisyon düşürulurse bu traktörlerin gücünden de düşüş olmaz mı? Anlamadım gitti.

Eski araçların modifiye edilip emisyon sınırlaması yapılması teknik olarak mümkün olmaz. Geriye dönük uygulama yapılmadı, bundan sonra da hele ki iş makinelerine yapılması çok uzak bir ihtimal. Pompayla falan oynamakla emisyon düşürülmez. Düşürürsün ama bu kez de motor yürümez. Şu anda Türkiye'de sizin dediğiniz işlemin tam tersi yapılıyor. EGR ve DPF iptali, yakıt haritasının yeniden yazılması ile emisyon nedeniyle kaybedilen motor gücü yeniden kazanılıyor (hiç onayladığım bir uygulama değil ancak yapılıyor). Düz pompalı motora crdi yakıt sistemi mi monte ettirecekler? BU teknik olarak imkansız. Traktör ve iş makinalarında emisyonu çok baskılamak gerektiğini düşünmüyorum çünkü bu araçlar genelde meskun mahal dışında çalışıyorlar. Gemiler denizde yolculuk ettikleri için en ucuz yakıtı yakmalarına nasıl izin veriliyorsa iş makineleri için de bence aynı durum geçerli.
 
  • Beğen
Tepkiler: ziyaretci96