Dyna 2 nedir?

Bildiğin buçuklu şanzuman
2 ana kademe X 6 vites X 2 takviye(dyna2)
Resimde vites üzerinde görülen düğme debriyaj görevi görüyor, powershutle üzerinde ileri geri harektiyle dyna2 vitesleri seçiliyor, hi-low veya tavşan-tosbağa denir genelde

12+12 şeklinde 24 ileri vitesli bir şanzıman sunuluyor ki 18-20 km hızlara kadar tek vites kolunda sunulan bir hız aralığı var

Masseyin bildiğimiz powershutle ve dyna kalitesinde olacaksa muhteşem olur.3 silindirli, harika bi ara traktörü olur.fiyat nerelerde olur acaba hiç bayiyle görüştünüz mü?

Arkadaşlar selamünaleyküm 4710 M satışa çıktığında almayı düşünüyoruz lakin dyna 2 şanzıman var dyna 2 nasıl bilgi sahibi olan var¹ü mı?
 

Resimler ve ekler

  • IMG_20230204_181402.jpg
    IMG_20230204_181402.jpg
    84.2 KB · Görüntüleme: 61
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin

Aleyküm selam ,
Dyna'2 , 4 vites, vitesi düğmeyle yarım vites yükseltiyor , MF 285S nin vites tavşanı gibi olur.
Tarla ve yol kademesi , takviyesi olur . 8 + 8 : 16 vites olur.
Dyna'4 şanzımanda 4 kademe vardır , kademeler içindeki 4 vites şatıl koluyla değişir.
Dyna'2 şanzıman Massey e hiç yakışmıyor, hemen dyna 4 yapıversinler.
 
Üç silindirli motorlara ilgi de ihtiyaç da artıyor
Son yıllarda yüksek teknojili 3 silindirli motorlar piyasaya girmeye başladı
önce Massey şimdi de Johndeere ve Deutz gibi geliştiriciler 3 silindirli verimli motorlar üretmeye başladılar
4 silindirli traktör algısı son yıllarda değişiyor;
4 silindirde yüksek torklara, 180 beygirlere ulaşıldı
60-100 beygir arası traktörleri yüksek teknolojili 3 silindirli motorlarla üretmeleri daha uygun görünüyor.
Tarla tarımında 100 beygire kadar olan traktörler artık ara traktörü sınfına düşmeye başladı
3 silindirli motorlar ara traktörü olmak için biçilmiş kaftan
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Piyasada 75 80 beygirlerde mevcut olan deutz massey Nh 3 piston bütün traktörleri ciftte gördüm, denedim.
3 gitmiyor ben bunu bilirim sıkıştırıp zorlarsan içmeye başlıyor.
Yolda gezecek işler için olabilir ama en azından opsiyon şeklinde sunabilirler arabalardaki gibi herkes isteği traktörü ihtiyacına göre kombine eder.
Bakın ülkemizde çok satılan 65-75 hp traktör bantlarında bakarsanız 3 silindirli motorlara göre 4 silindirli motorlar daha çok tutulur, kullanıcılarda daha memnundur aynı markada aynı güç aralığında 3 ile 4 silindir arasında performans farkı görülür mesela case 75 c ile 80j aynı marka aynı şanzıman ama 80j hiç tutmadı 75 c ise herkes memnun john derere 5075 çok güzel makina ama alanların çoğu ağır işte çok yaktığını çekmediğni söylüyor.
 
Üç silindirli motorlara ilgi de ihtiyaç da artıyor
Son yıllarda yüksek teknolojili 3 silindirli motorlar piyasaya girmeye başladı
önce Massey şimdi de John deere ve Deutz gibi geliştiriciler 3 silindirli verimli motorlar üretmeye başladılar
4 silindirli traktör algısı son yıllarda değişiyor;
4 silindirde yüksek torklara, 180 beygirlere ulaşıldı
60-100 beygir arası traktörleri yüksek teknolojili 3 silindirli motorlarla üretmeleri daha uygun görünüyor.
Tarla tarımında 100 beygire kadar olan traktörler artık ara traktörü sınıfına düşmeye başladı
3 silindirli motorlar ara traktörü olmak için biçilmiş kaftan
Piyasada tutulmayan 3 silindirli modeller var.
Örneğin MF 4700 , 5709 , NH TD80 , Erkunt 80.3 gibi modelleri sayabiliriz.
Geçmişte beğenilmiş bir MF Phantom serisi ve 5400 serisi var.
Gelecek motorun bu özellikleri taşıması gerekir.
Yakın çevrede biraz arazisi genişçe olan çiftçimiz T5.115 ve JX65C kullanıyor.
Ara iş traktörü olarakta 4 silindir model traktör tavsiye ederiz.
Steyr traktörün Avrupa fuar vitrininde ;
Farmall 95C , balye tutucu aparatla ,
Luxxum 120 , hafif ön kepçede ,
6145 Profi CVT , ekim mibzerinde görülüyordu.
Bizim ülke şartlarımızda MF 3085 - 3095 -3105 Phantom ana iş traktörü gibi çalışıyor.
MF 3085 traktörün yerini 5430 modeli doldurabiliyor.
5430 modelin yerini 4709 veya 5709 model dolduramıyor.
Motor hacmi takıntımızda var.
4 litre, 4 valfli ve 12 litre motor yağ kapasitesi olan, motor yağını karartmayan, sıcak ve soğuk dayanımı yüksek 10w-40 motor yağı kullanan , 500 saatte yağı değişen, termostatı 70 C derece olan, 2000-2400 rpm arası 400 rpm sabit güç aralığı olup balye bağlayabilecek , kuyruk mili yabaları aşırı hızlandırmayan , kuyruk mili gücü 60-80 kw, rektefelik tarzda çalışmayıp sıkı çalışabilen ve devir koruyabilen, kompresör olarak fazla akmayan, hidrolikleri güçlü , sallı sayılabilecek uzun dingil mesafesi olan ve de fazla zıplamayan bir modele ihtiyaç görülüyor.
 

Benzer Konular