Grafikteki üst çizgi motor gücünün, orta çizgi motor torkunun, alt çizgi de özgül yakıt sarfiyatının motor devrine göre değişimini göstermektedir.
Bu grafiğe göre motorun torku, 1500 d/d'da 238 Nm'ye kadar yükselmektedir. Bunun sebepleri:
1-Motor devri arttıkça silindirler içine alınan yakıt-hava karışımının niteliği de artmakta, daha homojen bir karışım oluşmaktadır.
2-Bu devire kadar egzoz gazı basıncı düşük seviyelerdedir, dolayısıyla egzoz susturucusu, motora fazla '
karşı yük' uygulamaz.
3-Isı kayıpları ve sübaplarda oluşan gaz kaçakları düşük seviyelerdedir.
Fakat 1500 d/d aşıldıkça tork düşmeye başlamakta ve maksimum güç devri olan 2350 d/d'da ise 208Nm'ye kadar gerilemektedir. Bunun sebepleri ise:
1- Hava-yakıt karışımının akış-kütle dirençleri ve sürtünme kayıpları da motor devriyle doğru orantılı olarak artmaya başlar, bu da torkun giderek düşmesine yol açar. Bu nedenlerden dolayı motor gücü artışı da yavaşlar.
2-Devir yükseldikçe susturucudaki egzoz geri basıncı artar ve motora '
karşı yük' uygulamaya başlar
3-Ayrıca motor devrinin artmasıyla 4 zamanlı motorlarda her bir zaman için ayrılan süre de giderek kısalmaktadır. (emme-sıkıştırma-ateşleme-egzoz). Bu da üretilebilecek tork miktarının düşmesine neden olur.