PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Deutz-Fahr
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Deutz Fahr 5110G Debriyaj Problemi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="brkyshn" data-source="post: 1468972" data-attributes="member: 46704"><p>Bu konuyu açtıktan sonra dışardan uygulanabilecek bir müdahale olarak, üst debriyaj merkezini daha büyük çaplı bir merkezle değiştirdim. Bu sayede debriyaj pedalına basmak zorlaşsa da debriyaja bastığım aynı mesafede alt merkeze daha fazla yağ göndermiş olacak, alt merkez debriyaj baskısını daha ileri itebilecek ve ayaklar yamuk olsa da sorunu çözebilecekti. Ancak maalesef vitesler bir miktar yumuşamış olsa da olması gereken kıvama gelmedi, balatanın tam olarak ayrılamadığını hissedebiliyordum. Ayrıca debriyaj pedalı bir hayli sertleşti. </p><p>Çözüm olmayacağını anlayınca orjinal üst merkezi geri taktım ve işlerimizi bitirince baskı balata değişimi için traktörü servise götürdük. 2 gün içinde baskı balata değişti ve traktörü teslim aldık. Debriyaj bir hayli yumuşadı ve vites geçişlerinde herhangi bir sorun kalmadı. Problem tamamen çözüldü.</p><p>Baskı balata değişimi ve standart bakım için toplam 51.000 TL gibi bir ücret ödedik.</p><p>Traktörden çıkan balataya baktığımda daha anca yarı ömründe olduğunu gördüm. Türkiyede oldukça yaygın olan bir modelin bu şekilde kronik probleminin olması, fabrikanın problemi gideren özel bir baskı-balata seti çıkarmamış olması üzücü bir durum. Traktörden genel olarak çok memnunuz lakin 1000-1500 saat sonra henüz balata bitmeden tekrar aynı sorunu yaşarsak muhtemelen farklı bir markaya geçiş yapacağız.</p><p></p><p>Power shuttle konusunda ise servisin söylediği kadarıyla kronik olarak ileri-geri vites geçişini sağlayan pistonların etrafındaki metal segmanların zamanla aşındığı, bu sebeple yağ basıncının tam sağlanamayıp traktörün hareketinde kesiklik yaşandığı, ilerleyen durumda ise ileri veya geri vitese hiç geçmediğini belirtti. </p><p>Güncel durumda bu segmanların maddi değeri en fazla 1000-2000 TL civarıdır. Ancak bu segmanların sökülüp değiştirilmesi için ödenecek işçilik bedeli en az 25.000 TL olacaktır.</p><p>Servisin söylediğine göre powershuttle da oluşan problem, mekanik tipte yaşadığımız probleme oranla daha seyrek görülüyormuş.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="brkyshn, post: 1468972, member: 46704"] Bu konuyu açtıktan sonra dışardan uygulanabilecek bir müdahale olarak, üst debriyaj merkezini daha büyük çaplı bir merkezle değiştirdim. Bu sayede debriyaj pedalına basmak zorlaşsa da debriyaja bastığım aynı mesafede alt merkeze daha fazla yağ göndermiş olacak, alt merkez debriyaj baskısını daha ileri itebilecek ve ayaklar yamuk olsa da sorunu çözebilecekti. Ancak maalesef vitesler bir miktar yumuşamış olsa da olması gereken kıvama gelmedi, balatanın tam olarak ayrılamadığını hissedebiliyordum. Ayrıca debriyaj pedalı bir hayli sertleşti. Çözüm olmayacağını anlayınca orjinal üst merkezi geri taktım ve işlerimizi bitirince baskı balata değişimi için traktörü servise götürdük. 2 gün içinde baskı balata değişti ve traktörü teslim aldık. Debriyaj bir hayli yumuşadı ve vites geçişlerinde herhangi bir sorun kalmadı. Problem tamamen çözüldü. Baskı balata değişimi ve standart bakım için toplam 51.000 TL gibi bir ücret ödedik. Traktörden çıkan balataya baktığımda daha anca yarı ömründe olduğunu gördüm. Türkiyede oldukça yaygın olan bir modelin bu şekilde kronik probleminin olması, fabrikanın problemi gideren özel bir baskı-balata seti çıkarmamış olması üzücü bir durum. Traktörden genel olarak çok memnunuz lakin 1000-1500 saat sonra henüz balata bitmeden tekrar aynı sorunu yaşarsak muhtemelen farklı bir markaya geçiş yapacağız. Power shuttle konusunda ise servisin söylediği kadarıyla kronik olarak ileri-geri vites geçişini sağlayan pistonların etrafındaki metal segmanların zamanla aşındığı, bu sebeple yağ basıncının tam sağlanamayıp traktörün hareketinde kesiklik yaşandığı, ilerleyen durumda ise ileri veya geri vitese hiç geçmediğini belirtti. Güncel durumda bu segmanların maddi değeri en fazla 1000-2000 TL civarıdır. Ancak bu segmanların sökülüp değiştirilmesi için ödenecek işçilik bedeli en az 25.000 TL olacaktır. Servisin söylediğine göre powershuttle da oluşan problem, mekanik tipte yaşadığımız probleme oranla daha seyrek görülüyormuş. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Deutz-Fahr
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Deutz Fahr 5110G Debriyaj Problemi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt